Paladin Class Details
جزئیات کلاس پالادین
انسانی پوشیده در زره بشقاب که با وجود گرد و غبار و کثیفی سفر طولانی در زیر نور خورشید می درخشد، شمشیر و سپر خود را زمین می گذارد و دستانش را بر روی مردی مجروح مرگبار می گذارد. درخشش الهی از دستان او می درخشد، زخم های مرد بسته می شود و چشمانش از تعجب باز می شوند.
یک کوتوله پشت یک رخنمون خم میشود، شنل سیاهش او را در شب تقریباً نامرئی میکند، و گروهی از ارکها را تماشا میکند که پیروزی اخیر خود را جشن میگیرند. او بیصدا به میان آنها میرود و سوگند یاد میکند و دو اورک قبل از اینکه متوجه حضور او شوند مردهاند.
موی نقرهای که در شعلهای از نور میدرخشد که به نظر میرسد فقط او را روشن میکند، یک جن با خوشحالی میخندد. نیزهاش مثل چشمانش میدرخشد و بارها و بارها به غول پیچ خورده ضربه میزند تا سرانجام نورش بر تاریکی وحشتناکش غلبه کند.
منشأ و مأموریتشان هرچه باشد، پالادین ها با سوگندهایشان متحد می شوند تا در برابر نیروهای شیطانی بایستند. چه در محراب خدا و شهادت یک کشیش سوگند یاد شده باشد، چه در یک جنگل مقدس در برابر ارواح طبیعت و موجودات زنده، و چه در لحظه استیصال و اندوه با مردگان به عنوان تنها شاهد، سوگند پالادین یک پیوند قدرتمند است. این منبع قدرتی است که یک جنگجوی مؤمن را به یک قهرمان پربرکت تبدیل می کند.
علت عدالت
یک پالادین سوگند یاد می کند که از عدالت و عدالت حمایت کند، در کنار چیزهای خوب جهان در برابر تاریکی تجاوزگر بایستد، و نیروهای شر را در هر کجا که در کمین هستند شکار کند. پالادینهای مختلف بر جنبههای مختلف علت عدالت تمرکز میکنند، اما همه به سوگندهایی پایبند هستند که به آنها قدرت انجام کار مقدسشان را میدهد. اگرچه بسیاری از پالادین ها وقف خدایان خیر هستند، اما قدرت یک پالادین به همان اندازه که از یک خدا ناشی می شود از تعهد به عدالت است.
پالادین ها سال ها برای یادگیری مهارت های رزمی، تسلط بر انواع سلاح ها و زره ها تمرین می کنند. با این وجود، مهارتهای رزمی آنها در درجه دوم قدرت جادویی است: قدرت شفای بیماران و مجروحان، ضربه زدن به شرور و مردگان، و محافظت از بیگناهان و کسانی که به آنها در مبارزه برای عدالت میپیوندند.
فراتر از زندگی دنیوی
تقریباً طبق تعریف، زندگی یک پالادین یک زندگی ماجراجویانه است. مگر اینکه آسیبی پایدار او را برای مدتی از ماجراجویی دور کند، هر پالادین در خط مقدم مبارزه کیهانی علیه شیطان زندگی می کند. مبارزان به اندازه کافی در میان صفوف شبه نظامیان و ارتش های جهان نادر هستند، اما افراد کمتری هم می توانند ادعای واقعی بودن یک پالادین را داشته باشند. هنگامی که آنها تماس دریافت می کنند، این جنگجویان از مشاغل قبلی خود دور می شوند و برای مبارزه با شیطان اسلحه به دست می گیرند. گاه سوگندهایشان آنها را به عنوان رهبران گروه های نخبه شوالیه به خدمت تاج و تخت می کشاند، اما حتی در این صورت وفاداری آنها ابتدا به امر عدالت است، نه به تاج و وطن.
پالادین های ماجراجو کار خود را جدی می گیرند. کاوش در یک خرابه باستانی یا دخمه غبارآلود میتواند هدفی بالاتر از به دست آوردن گنج باشد. شر در سیاه چال ها و جنگل های اولیه کمین کرده است و حتی کوچکترین پیروزی در برابر آن می تواند تعادل کیهانی را از فراموشی دور کند.
ساخت یک پالادین
مهمترین جنبه شخصیت پالادین ماهیت تلاش مقدس اوست. اگرچه ویژگی های کلاس مربوط به سوگند شما تا زمانی که به سطح 3 نرسیده اید ظاهر نمی شوند، با خواندن توضیحات سوگند در پایان کلاس، از قبل برای آن انتخاب برنامه ریزی کنید. آیا شما یک خدمتگزار فداکار خیر، وفادار به خدایان عدالت و شرافت، یک شوالیه مقدس با زره درخشان هستید که برای شکست دادن شر به جلو می رود؟ آیا شما یک قهرمان باشکوه نور هستید که هر چیزی زیبا را که در مقابل سایه ایستاده است گرامی می دارید، شوالیه ای که سوگندش از سنت های قدیمی تر از بسیاری از خدایان سرچشمه می گیرد؟ یا آیا شما تنهای تلخی هستید که قسم خوردهاید از کسانی که شرارت بزرگی انجام دادهاند، که به عنوان فرشته مرگ توسط خدایان فرستاده شدهاند یا به دلیل نیاز شما به انتقام رانده شدهاند، انتقام بگیرید؟ بخش خدایان چندجهانی، خدایان بسیاری را فهرست میکند که توسط پالادینها در سراسر جهان چندگانه پرستش میشوند، مانند تورم، تیر، هیرونوس، پالادین، کیری-جولیت، دول آررا، شعله نقرهای، باهاموت، آتنا، ری هوراختی و هیمدال.
فراخوان خود را برای خدمت به عنوان پالادین چگونه تجربه کردید؟ آیا در هنگام نماز زمزمه ای از خدا یا فرشته غیبی شنیدی؟ آیا پالادین دیگری پتانسیل درون شما را حس کرد و تصمیم گرفت شما را به عنوان یک سرباز تربیت کند؟ یا آیا رویدادی وحشتناک – شاید تخریب خانه شما – شما را به سمت جستجوهایتان سوق داد؟ شاید شما به یک بیشه مقدس یا یک محفظه الف های پنهان برخورد کرده اید و خود را برای محافظت از چنین پناهگاه های خوبی و زیبایی فرا خوانده اید. یا شاید از اولین خاطراتتان میدانستید که زندگی پالادین دعوت شماست، تقریباً انگار با این هدف به دنیا فرستاده شدهاید که بر روح شما نقش بسته است.
به عنوان نگهبانان در برابر نیروهای شرارت، پالادین ها به ندرت از هیچ صفت بدی برخوردارند. بیشتر آنها راههای صدقه و عدالت را می پیمایند. در نظر بگیرید که چگونه همسویی شما به روشی که تلاش مقدس خود را دنبال می کنید و نحوه رفتار خود در برابر خدایان و فانیان را رنگ می دهد. سوگند و همسویی شما ممکن است با هم هماهنگ باشند، یا سوگند شما ممکن است معرف معیارهای رفتاری باشد که هنوز به آنها نرسیده اید.
ساخت سریع
با رعایت این توصیه ها می توانید به سرعت پالادین درست کنید. اول، قدرت باید بالاترین امتیاز توانایی شما باشد و پس از آن کاریزما. دوم، پس زمینه نجیب را انتخاب کنید.
جدول پالادین ها
Level | Proficiency Bonus |
Features |
—Spell Slots per Spell Level— |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1st | 2nd | 3rd | 4th | 5th | |||
1st |
+2 |
Divine Sense, Lay on Hands |
— |
— |
— |
— |
— |
2nd |
+2 |
Fighting Style, Spellcasting, Divine Smite |
2 |
— |
— |
— |
— |
3rd |
+2 |
Divine Health, Sacred Oath |
3 |
— |
— |
— |
— |
4th |
+2 |
Ability Score Improvement |
3 |
— |
— |
— |
— |
5th |
+3 |
Extra Attack |
4 |
2 |
— |
— |
— |
6th |
+3 |
Aura of Protection |
4 |
2 |
— |
— |
— |
7th |
+3 |
Sacred Oath Feature |
4 |
3 |
— |
— |
— |
8th |
+3 |
Ability Score Improvement |
4 |
3 |
— |
— |
— |
9th |
+4 |
— |
4 |
3 |
2 |
— |
— |
10th |
+4 |
Aura of Courage |
4 |
3 |
2 |
— |
— |
11th |
+4 |
Improved Divine Smite |
4 |
3 |
3 |
— |
— |
12th |
+4 |
Ability Score Improvement |
4 |
3 |
3 |
— |
— |
13th |
+5 |
— |
4 |
3 |
3 |
1 |
— |
14th |
+5 |
Cleansing Touch |
4 |
3 |
3 |
1 |
— |
15th |
+5 |
Sacred Oath Feature |
4 |
3 |
3 |
2 |
— |
16th |
+5 |
Ability Score Improvement |
4 |
3 |
3 |
2 |
— |
17th |
+6 |
— |
4 |
3 |
3 |
3 |
1 |
18th |
+6 |
Aura Improvements |
4 |
3 |
3 |
3 |
1 |
19th |
+6 |
Ability Score Improvement |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
20th |
+6 |
Sacred Oath Feature |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
عهدشکنی
یک پالادین سعی می کند بالاترین استانداردهای رفتار را رعایت کند، اما حتی با فضیلت ترین پالادین نیز خطاپذیر است. گاه راه راست بیش از حد سخت می شود، گاه موقعیتی مصیبت کوچکتر را می طلبد و گاه گرمای عاطفه باعث می شود که بالادین از عهدش تجاوز کند.
کسی که عهدش را شکسته است، معمولاً از یک روحانی که در ایمانش شریک است یا از یکی دیگر از عهدشکنان، طلب بخشش می کند. پالادین ممکن است یک شب زنده داری را به عنوان نشانه ای از توبه به نماز بگذراند، یا دست به روزه یا عمل مشابهی از انکار خود بزند. پس از یک مراسم اعتراف و بخشش، پالادین تازه شروع می شود.
اگر پولادین عمداً سوگند خود را زیر پا بگذارد و نشانه ای از توبه نشان ندهد، عواقب آن می تواند جدی تر باشد. بنا به صلاحدید DM، ممکن است یک پالادین غیر قابل توبه مجبور شود این کلاس را رها کند و کلاس دیگری را بپذیرد، یا شاید گزینه Oathbreaker paladin را که در راهنمای Dungeon Master’s نمایش داده میشود، انتخاب کند.
ویژگی های کلاس
به عنوان یک پالادین، ویژگی های کلاس زیر را به دست می آورید.
نقاط ضربه
ضربه تاس: 1d10 در هر سطح پالادین
امتیازات در سطح اول: 10 + اصلاح کننده قانون اساسی شما
امتیازات در سطوح بالاتر: 1d10 (یا 6) + اصلاح کننده قانون اساسی شما در هر سطح پالادین بعد از 1st
مهارت ها
زره: تمام زره، سپر
سلاح ها: سلاح های ساده، سلاح های رزمی
ابزار: ندارد
پرتاب های نجات دهنده: خرد، کاریزما
مهارت ها: دو مورد را از بین دو و میدانی، بینش، ارعاب، پزشکی، متقاعدسازی و دین انتخاب کنید.
تجهیزات
علاوه بر تجهیزاتی که توسط سابقه شما اعطا شده است، با تجهیزات زیر شروع می کنید:
الف) یک سلاح رزمی و یک سپر یا (ب) دو سلاح رزمی
(الف) پنج نیزه یا (ب) هر سلاح سرد ساده
(الف) دسته یک کشیش یا (ب) دسته یک کاشف
پست زنجیره ای و نماد مقدس
حس الهی
وجود شر قوی مانند یک بوی مضر در حواس شما ثبت می شود و حلقه های خوب قوی مانند موسیقی بهشتی در گوش شما. به عنوان یک اقدام، می توانید آگاهی خود را برای شناسایی چنین نیروهایی باز کنید. تا پایان نوبت بعدی خود، مکان هر آسمانی، شیطانی یا مرده ای را در 60 فوتی شما که پشت سرپوش کامل نیست، می دانید. شما نوع (آسمانی، شیطان، یا مرده) هر موجودی را که حضورش را حس می کنید، می شناسید، اما هویت آن را نمی شناسید (مثلاً کنت استراد فون زاروویچ خون آشام). در همان شعاع، شما همچنین حضور هر مکان یا شیئی را که تقدیس یا هتک حرمت شده است، مانند طلسم مقدس تشخیص می دهید.
می توانید از این ویژگی چندین بار برابر با 1 + اصلاح کننده Charisma خود استفاده کنید. هنگامی که یک استراحت طولانی را به پایان می رسانید، تمام استفاده های صرف شده را دوباره به دست می آورید.
روی دست دراز بکشید
لمس مبارک شما می تواند زخم ها را التیام بخشد. شما منبعی از قدرت شفابخش دارید که وقتی استراحت طولانی میکنید دوباره پر میشود. با آن استخر، می توانید تعداد کل امتیازات را برابر با سطح پالادین × 5 بازیابی کنید.
به عنوان یک عمل، شما می توانید یک موجود را لمس کنید و از استخر نیرو بگیرید تا تعدادی امتیاز ضربه را به آن موجود بازگردانید، تا حداکثر مقدار باقی مانده در استخر شما.
از طرف دیگر، می توانید 5 نقطه ضربه از استخر شفا خود را برای درمان هدف یک بیماری یا خنثی کردن یک سم مؤثر بر آن خنثی کنید. شما می توانید چندین بیماری را درمان کرده و چندین سم را با یک بار استفاده از Lay on Hands خنثی کنید، و برای هر یک امتیاز ضربه به طور جداگانه خرج کنید.
این ویژگی هیچ تاثیری بر undead و ساختارها ندارد.
سبک مبارزه
در سطح 2، شما سبک مبارزه را به عنوان تخصص خود انتخاب می کنید. یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید. شما نمی توانید یک گزینه Fighting Style را بیش از یک بار انتخاب کنید، حتی اگر بعداً دوباره انتخاب کنید.
دفاع
در حالی که زره پوشیده اید، یک جایزه +1 به AC دریافت می کنید.
دوئل
هنگامی که یک سلاح سرد در یک دست دارید و هیچ سلاح دیگری ندارید، یک جایزه +2 برای آسیب رساندن به رول ها با آن سلاح به دست می آورید.
مبارزه با سلاح بزرگ
هنگامی که برای حمله ای که با سلاح سردی که با دو دست دارید، یک دای 1 یا 2 را روی یک دای آسیب می اندازید، می توانید قالب را دوباره بچرخانید و باید از رول جدید استفاده کنید. سلاح باید دارای خاصیت دو دستی یا همه کاره باشد تا بتوانید این مزیت را به دست آورید.
حفاظت
وقتی موجودی که میتوانید ببینید به هدفی غیر از شما حمله میکند که در 5 فوتی شماست، میتوانید از واکنش خود برای تحمیل ضرر به توپ حمله استفاده کنید. شما باید یک سپر در دست داشته باشید.
طلسم
در سطح 2، شما یاد گرفته اید که از طریق مدیتیشن و دعا از جادوی الهی استفاده کنید تا مانند یک روحانی طلسم کنید. برای قواعد عمومی طلسمسازی به قوانین طلسمها و فهرست طلسمها برای فهرست طلسم پالادین مراجعه کنید.
آماده سازی و ریختن طلسم
جدول Paladin نشان می دهد که چند اسلات طلسم برای زدن طلسم پالادین خود دارید. برای انجام یکی از طلسم های پالادین خود در سطح 1 یا بالاتر، باید یک شکاف از سطح اسپل یا بالاتر را صرف کنید. پس از اتمام یک استراحت طولانی، تمام اسلات طلسم شده را دوباره به دست می آورید.
شما فهرستی از طلسمهای پالادین را آماده میکنید که میتوانید از فهرست طلسم پالادین انتخاب کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، تعدادی طلسم پالادین برابر با اصلاح کننده کاریزما + نصف سطح پالادین خود، گرد شده (حداقل یک طلسم) انتخاب کنید. طلسم ها باید در سطحی باشند که برای آن جاهای طلسم دارید.
به عنوان مثال، اگر شما یک پالادین سطح 5 هستید، چهار اسلات طلسم سطح 1 و دو جایگاه طلسم سطح 2 دارید. با کاریزما 14، لیست طلسم های آماده شما می تواند شامل چهار طلسم سطح 1 یا 2 در هر ترکیبی باشد. اگر زخمهای درمان طلسم سطح 1 را آماده میکنید، میتوانید آن را با استفاده از یک شکاف سطح 1 یا سطح 2 قالبگیری کنید. ریختن طلسم آن را از لیست طلسم های آماده حذف نمی کند.
پس از اتمام یک استراحت طولانی، می توانید لیست طلسم های آماده شده خود را تغییر دهید. تهیه فهرست جدیدی از طلسمهای پالادین مستلزم صرف زمان در دعا و مراقبه است: حداقل 1 دقیقه در هر سطح طلسم برای هر طلسم در لیست شما.
توانایی طلسم
کاریزما توانایی طلسم شما برای طلسم های پالادین است، زیرا قدرت آنها از قدرت اعتقادات شما ناشی می شود. هر زمان که یک طلسم به توانایی شما در طلسم اشاره دارد، از کاریزما خود استفاده می کنید. علاوه بر این، هنگام تنظیم پرتاب DC ذخیرهسازی برای طلسم پالادینی که میزنید و هنگام ساختن یک رول حمله با یکی از اصلاحکننده کاریزما استفاده میکنید.
املا ذخیره DC = 8 + پاداش مهارت شما + اصلاح کننده Charisma شما
اصلاح کننده حمله املا = پاداش مهارت شما + اصلاح کننده کاریزما شما
تمرکز طلسم
می توانید از یک نماد مقدس (به بخش Adventuring Gear مراجعه کنید) به عنوان تمرکز طلسم برای طلسم های پالادین خود استفاده کنید.
ضربه الهی
با شروع از سطح دوم، هنگامی که یک موجود را با یک حمله اسلحه غوغا میزنید، میتوانید علاوه بر آسیب سلاح، یک اسلات طلسم را برای وارد کردن آسیب تابشی به هدف نیز اختصاص دهید. آسیب اضافی 2d8 برای اسلات طلسم سطح 1، به اضافه 1d8 برای هر سطح طلسم بالاتر از 1، تا حداکثر 5d8 است. اگر هدف یک مرده یا یک شیطان باشد، میزان آسیب 1d8 به حداکثر 6d8 افزایش می یابد.
سلامتی الهی
در سطح سوم، جادوی الهی که در شما جریان دارد، شما را از بیماری مصون میسازد.
سوگند مقدس
هنگامی که به سطح 3 رسیدید، سوگند یاد می کنید که شما را به عنوان یک پالادین برای همیشه مقید می کند. تا این زمان شما در مرحله مقدماتی بوده اید، به مسیر متعهد هستید اما هنوز به آن سوگند نخورده اید. اکنون سوگند فداکاری که در انتهای توضیحات کلاس توضیح داده شده است یا یکی از منابع دیگر را انتخاب می کنید.
انتخاب شما ویژگی هایی را در سطح 3 و دوباره در سطوح 7، 15 و 20 به شما می دهد. این ویژگی ها عبارتند از طلسم سوگند و ویژگی Channel Divinity.
طلسم سوگند
هر سوگند دارای فهرستی از طلسم های مرتبط است. شما در سطوح مشخص شده در توضیحات سوگند به این طلسم ها دسترسی پیدا می کنید. هنگامی که به طلسم سوگند دسترسی پیدا کردید، همیشه آن را آماده کرده اید. طلسم های سوگند در برابر تعداد طلسم هایی که می توانید هر روز تهیه کنید به حساب نمی آیند.
اگر طلسم سوگند به دست می آورید که در لیست طلسم پالادین ظاهر نمی شود، با این حال طلسم برای شما یک طلسم پالادین است.
کانال الهی
سوگند شما به شما این امکان را می دهد که انرژی الهی را برای ایجاد اثرات جادویی هدایت کنید. هر گزینه Channel Divinity ارائه شده توسط سوگند شما نحوه استفاده از آن را توضیح می دهد.
وقتی از Channel Divinity خود استفاده می کنید، انتخاب می کنید که از کدام گزینه استفاده کنید. سپس باید یک استراحت کوتاه یا طولانی را به پایان برسانید تا دوباره از Channel Divinity خود استفاده کنید.
برخی از جلوه های Channel Divinity نیاز به پرتاب های ذخیره دارند. وقتی از چنین افکتی از این کلاس استفاده می کنید، DC برابر است با spell paladin save DC.
بهبود امتیاز توانایی
وقتی به سطح 4 رسیدید و دوباره در سطوح 8، 12، 16 و 19، می توانید یک نمره توانایی انتخابی خود را 2 افزایش دهید، یا می توانید دو نمره توانایی انتخابی خود را 1 افزایش دهید. طبق معمول، می توانید با استفاده از این ویژگی امتیاز توانایی را بالای 20 افزایش دهید.
با استفاده از قانون شاهکارهای اختیاری، میتوانید از استفاده از این ویژگی صرف نظر کنید و به جای آن شاهکار دلخواه خود را انجام دهید.
حمله اضافی
با شروع از سطح 5، می توانید به جای یک بار، هر زمان که در نوبت خود اقدام به حمله کنید، دو بار حمله کنید.
هاله حفاظت
با شروع از سطح ششم، هر زمان که شما یا موجودی دوستانه در فاصله 10 فوتی شما باید یک پرتاب پس انداز انجام دهید، این موجود پاداشی برابر با اصلاح کننده کاریزما شما (با حداقل پاداش 1+) دریافت می کند. برای دادن این جایزه باید هوشیار باشید.
در سطح 18، برد این هاله تا 30 فوت افزایش می یابد.
هاله شجاعت
با شروع از سطح 10، شما و موجودات دوستانه در 10 فوتی شما نمی توانید در حالی که هوشیار هستید بترسید.
در سطح 18، برد این هاله تا 30 فوت افزایش می یابد.
Smite الهی بهبود یافته است
در سطح یازدهم، شما آنقدر مملو از قدرت عادلانه هستید که تمام حملات غوغاهای اسلحه شما قدرت الهی را با خود حمل می کند. هرگاه با یک سلاح سرد به موجودی ضربه بزنید، این موجود آسیب تابشی 1d8 اضافی می گیرد.
پاک کننده لمسی
با شروع از سطح چهاردهم، میتوانید از اقدام خود برای پایان دادن به یک طلسم بر روی خود یا موجودی مشتاق که لمس میکنید استفاده کنید.
می توانید از این ویژگی چندین بار برابر با اصلاح کننده Charisma خود (حداقل یک بار) استفاده کنید. زمانی که یک استراحت طولانی را به پایان می رسانید، استفاده های مصرف شده را دوباره به دست می آورید.
بهبود هاله
در سطح 18، دامنه هاله های شما به 30 فوت افزایش می یابد.
سوگندهای مقدس
پالادین شدن شامل نذرهایی است که پالادین را متعهد به امر عدالت می کند، راهی فعال برای مبارزه با شرارت. سوگند نهایی، زمانی که او به سطح 3 رسید، اوج تمام تمرینات پالادین است. برخی از شخصیتهای با این کلاس تا زمانی که به سطح 3 نرسند و این سوگند را ندهند، خود را پالادن واقعی نمیدانند. برای دیگران، سوگند واقعی یک امر رسمی است، یک مهر رسمی بر آنچه همیشه در قلب پالادین صادق بوده است.
سوگند فداکاری
سوگند فداکاری، یک مداح را به عالی ترین آرمان های عدالت، فضیلت و نظم می بندد. این پالادینها که گاهی اوقات سوارهنظامی، شوالیههای سفید یا جنگجویان مقدس نامیده میشوند، با ایدهآل شوالیه در زره درخشان روبرو میشوند، و در جستجوی عدالت و خیر بزرگتر با افتخار عمل میکنند. آنها خود را مطابق با بالاترین استانداردهای رفتاری می دانند، و برخی، خوب یا بد، بقیه جهان را نیز به همان استانداردها نگاه می دارند. بسیاری از کسانی که این سوگند را میخورند، وقف خدایان قانون و خیر هستند و از اصول خدایان خود به عنوان معیار فداکاری خود استفاده میکنند. آنها فرشتگان – خدمتکاران کامل خیر – را به عنوان آرمان های خود در نظر می گیرند و تصاویری از بال های فرشته را در کلاه خود یا کت های خود می گنجانند.
اصول فداکاری
اگرچه کلمات دقیق و سخت گیری های سوگند از خود متفاوت است، اما مداحان این سوگند این اصول را دارند.
صداقت. دروغ نگو و تقلب نکن بگذارید قول شما وعده شما باشد.
شجاعت. هرگز از اقدام نترسید، هرچند احتیاط عاقلانه است.
رحم و شفقت – دلسوزی. به دیگران کمک کنید، از ضعیفان محافظت کنید و کسانی را که آنها را تهدید می کنند مجازات کنید. به دشمنانت رحم کن، اما آن را با حکمت آرام کن.
افتخار و احترام. با دیگران به انصاف رفتار کنید و اعمال شریفتان برای آنها الگو باشد. تا جایی که ممکن است خوب عمل کنید در حالی که کمترین آسیب را به همراه دارید.
وظیفه مسئول اعمال و عواقب آن باشید، از کسانی که تحت مراقبت شما هستند محافظت کنید و از کسانی که عادلانه بر شما قدرت دارند اطاعت کنید.
کانال الهی
وقتی این سوگند را در سطح 3 می خوانید، دو گزینه Channel Divinity زیر را به دست می آورید.
سلاح مقدس. به عنوان یک اقدام، می توانید با استفاده از الوهیت کانال خود، یک سلاح را که در دست دارید با انرژی مثبت آغشته کنید. به مدت 1 دقیقه، اصلاح کننده Charisma خود را به رول های ساخته شده با آن سلاح اضافه می کنید (با حداقل امتیاز +1). این سلاح همچنین نور روشنی را در شعاع 20 فوتی و نور کم نوری 20 فوتی فراتر از آن منتشر می کند. اگر سلاح از قبل جادویی نباشد، برای مدت زمان جادویی می شود.
شما می توانید این اثر را در نوبت خود به عنوان بخشی از هر اقدام دیگری خاتمه دهید. اگر دیگر این سلاح را در دست ندارید یا حمل نمی کنید، یا اگر بیهوش شوید، این اثر پایان می یابد.
نامقدس را برگردانید. به عنوان یک اقدام، شما نماد مقدس خود را ارائه می دهید و با استفاده از الوهیت کانال خود دعایی در مورد انتقاد شیطان ها و مردگان بیان می کنید. هر شیطان یا مرده ای که می تواند شما را در فاصله 30 فوتی شما ببیند یا بشنود، باید یک پرتاب پس انداز Wisdom انجام دهد. اگر موجود در پرتاب نجات خود شکست بخورد، به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که آسیب ببیند، چرخانده می شود.
یک موجود چرخیده باید نوبت خود را صرف کند تا تا آنجا که می تواند از شما دور شود و نمی تواند به میل خود به فضایی در 30 فوتی شما حرکت کند. همچنین نمی تواند واکنش هایی داشته باشد. برای عمل خود، می تواند فقط از اکشن Dash استفاده کند یا سعی کند از اثری که مانع حرکت آن می شود فرار کند. اگر جایی برای حرکت وجود ندارد، موجود می تواند از اکشن Dodge استفاده کند.
طلسم سوگند
شما جادوهای سوگند را در سطوح پالادین ذکر شده به دست می آورید.
Oath of Devotion Spells
Paladin Level | Spells |
---|---|
3rd |
protection from evil and good, sanctuary |
5th |
lesser restoration, zone of truth |
9th |
beacon of hope, dispel magic |
13th |
freedom of movement, guardian of faith |
17th |
commune, flame strike |
هاله ایثار
با شروع از سطح هفتم، شما و موجودات دوستانه در 10 فوتی شما نمی توانید در حالی که هوشیار هستید مجذوب خود شوید.
در سطح 18، این هاله تا 30 فوت افزایش می یابد.
پاکی روح
با شروع در سطح 15، شما همیشه تحت تأثیر یک محافظت در برابر طلسم بد و خوب هستید.
نیمبوس مقدس
در سطح بیستم، به عنوان یک عمل، می توانید هاله ای از نور خورشید را ساطع کنید. به مدت 1 دقیقه، نور روشن از شما در شعاع 30 فوتی می تابد و نور کم تا 30 فوت فراتر از آن می تابد.
هر زمان که یک موجود دشمن در نور روشن نوبت خود را شروع می کند، این موجود 10 آسیب تابشی می گیرد.
علاوه بر این، در طول مدت زمان، از مزیت صرفه جوئی در پرتاب ها در برابر طلسم هایی که توسط شیطان ها مردگان ساخته می شود، می شود یا می شود.
پس از این ویژگی، تا زمانی که از یک محیط بلند را به پایان نرسانید، دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید.
سوگند دریای آزاد
این یک ماده غیر رسمی است
اگر DM شما اجازه دهد، اما با طراحی و ویرایش نهایی بازی، این مکانیکهای بازی در کمپین شما قابل استفاده هستند. آنها رسماً بخشی از بازی Dungeons & Dragons نیستند و در رویدادهای D&D Adventurers League مجاز نیستند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. برای استفاده از این محتوا، محتوای نقش مهم را در سازنده کاراکتر روشن کنید.
سوگند دریای آزاد، جنگجویان دریانورد، ملوانان دریانوردی و نگهبانان مسافر را فرا می خواند که به دنبال هیجان افقی بی حد و حصر هستند. رانده شده به جستجوی ماجراجویی و رمز و راز در سراسر و زیر هر گستره بی پایان اقیانوسی، پالادین هایی که این سوگند یاد می کنند در مقابل کسانی ایستاده اند که آزادی را برای مسافران همفکر انکار می کنند و استبداد و فساد را در هر کجا که پیدا می شود ریشه کن می کنند.
چنین نگهبانانی به زیبایی طبیعی دریا اعتقاد دارند و اغلب برای موجودات یا خدایان مانند مادر وحشی یا طوفان که بر عبور امن تأثیر می گذارند، هدایا و دعا می کنند. در همان زمان، آنها به ندای شکار موجودات هیولایی پاسخ می دهند که اغلب با خشونت و نیت بد، آب ها را خون می کنند و مردم دریا و ساحل را به وحشت می اندازند.
اصول دریای آزاد
آزادی می تواند یک فضیلت فداکارانه یا یک خواست خودخواهانه باشد. برای پالادین هایی که سوگند دریای آزاد سوگند یاد می کنند، آزادی بالاترین دعوت است و هدیه ای است که باید به همه اعطا شود.
هیچ زندگی بزرگتر از زندگی آزادانه نیست. انسان باید آزاد باشد که مسیر خود را بدون ظلم ترسیم کند. کسانی که از قدرت خود برای تسلط بر دیگران استفاده می کنند، ضربه خواهند خورد.
به آسمان ها اعتماد کن هدایت یک نسیم قوی. هشدارهای غوغایی از طوفان آینده. طبیعت سرچشمه و شورایی است که باید به آن توجه کرد.
مانند آب سازگار شوید. آب های اقیانوس می توانند در اطراف هر مانعی جابجا شوند – یا تبدیل به صعب العبورترین مانع شوند. آنها زمین را میتراشند تا اسرار گذشته را فاش کنند، یا حقیقت را بلعیده و برای همیشه پنهان میکنند. پذیرفتن این سیالیت، آمادگی برای هر چالشی است.
Uncharted را کاوش کنید. جهان پر از رمز و راز است. از طریق دستیابی به اهداف معمایی، می توان کسانی را که اعمال زشت خود را پنهان می کنند، کشف کرد و مسیر تبدیل شدن به چیزی بزرگ را پیدا کرد.
طلسم سوگند
شما طلسم های سوگند را در سطوح پالادین فهرست شده در جدول طلسم های سوگند دریاهای آزاد به دست می آورید. برای نحوه کار طلسم سوگند، ویژگی کلاس سوگند مقدس را ببینید.
Oath of the Open Sea Spells
Paladin Level | Spells |
---|---|
3rd | create or destroy water, expeditious retreat |
5th | augury, misty step |
9th | call lightning, freedom of the waves* |
13th | control water, freedom of movement |
17th | commune with nature, freedom of the winds* |
کانال الهی
وقتی این سوگند را در سطح 3 می خوانید، دو گزینه Channel Divinity زیر را به دست می آورید.
لایه دریایی. به عنوان یک اقدام، دریا را کانالیزه می کنید تا ابر غلیظی از مه ایجاد کنید که شما را به مدت 20 فوت در همه جهات احاطه کرده است. مه با شما حرکت می کند، در مرکز شما باقی می ماند و ناحیه خود را به شدت مبهم می کند. شما و هر موجودی که در فاصله 5 فوتی شما قرار دارد، در عوض با آن ناحیه به عنوان کمی مبهم برخورد می کنید. این مه 10 دقیقه طول می کشد، در گوشه و کنار پخش می شود و نمی توان آن را پراکنده کرد مگر اینکه بخواهید به این اثر پایان دهید (هیچ اقدامی لازم نیست).
خشم جزر و مد. به عنوان یک اقدام پاداش، شما قدرت قدرتمند امواج را برای تقویت حملات خود به مدت 1 دقیقه هدایت می کنید. یک بار در هر نوبت برای مدت زمان، وقتی با یک حمله سلاح به موجودی ضربه می زنید، می توانید انتخاب کنید که هدف را 10 فوت از خود دور کنید. اگر به یک مانع یا موجود دیگری فشار بیاورید، هدف برابر با اصلاح کننده Charisma شما آسیب پرتاب می کند.
نکته قوانین: دید
مه و اثرات دیگر می تواند دید شما، دشمنان و متحدانتان را مبهم کند. هنگامی که با استفاده از گزینه Marine Layer Channel Divinity، منطقهای را به شدت مبهم میکنید، دید همه موجودات داخل منطقه کاملاً مسدود میشود و موجودات خارج از منطقه نمیتوانند داخل آن را ببینند. همچنین، رولهای حمله علیه موجوداتی که نمیتوانند ببینند، مزیت دارند و رولهای حمله خودشان دارای معایبی هستند.
موجوداتی که در ناحیهای با تاریکی اندک قرار دارند، تنها در بررسیهای خرد (ادراک) که بر بینایی تکیه دارند، ضرر دارند.
هاله رهایی
با شروع از سطح هفتم، موجودات مجاور را با انرژی حرکت پر می کنید. در حالی که شما ناتوان نیستید، شما و موجودات انتخابی شما در فاصله 10 فوتی شما نمی توانند دست و پنجه نرم کنند یا مهار شوند، و جریمه های حرکت و حمله در زیر آب را نادیده بگیرید. موجوداتی که از قبل درگیر یا مهار شدهاند وقتی وارد هاله میشوند میتوانند 5 فوت حرکت کنند تا به طور خودکار فرار کنند، مگر اینکه توسط محدودیتهای جادویی محدود شوند.
وقتی در این کلاس به سطح 18 رسیدید، هاله بر موجودات 30 فوتی شما تأثیر می گذارد.
آب های طوفانی
در سطح پانزدهم، هر زمان که موجودی به داخل یا خارج از دسترس شما حرکت میکند، میتوانید نیروی برخورد آب را به عنوان یک واکنش فراخوانی کنید. این موجود 1d12 آسیب پرتاب میکند و باید در پرتاب قدرت در مقابل طلسم شما DC یا مستعد ضربه خوردن موفق شود.
Swashbuckler اسطوره ای
در سطح بیستم، شما یاد می گیرید که ارواح ناخداهای دریایی تاریخی را هدایت کنید تا برای مدت کوتاهی به نمونه ای از ماجراجویی قهرمانانه تبدیل شوید. به عنوان یک اقدام، شما این ارواح دریا را در آغوش می گیرید تا به مدت 1 دقیقه از مزایای زیر بهره مند شوید:
شما در چک های قدرتی (دو و میدانی) مزیت دارید و سرعت صعود برابر با سرعت پیاده روی خود را به دست می آورید. اگر از قبل سرعت صعود دارید، دو برابر می شود.
اگر شما در 5 فوتی یک موجود هستید و هیچ موجود دیگری در 5 فوتی شما نیست، در حمله به آن موجود مزیت خواهید داشت.
میتوانید عمل Dash یا Disengage را بهعنوان یک اقدام پاداش دریافت کنید.
شما در بررسی های چابکی و پرتاب های صرفه جویی در چابکی در مقابل اثراتی که می توانید ببینید، مزیت دارید.
پس از استفاده از این ویژگی، تا زمانی که یک استراحت طولانی را به پایان نرسانید، دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید.