Dwarf

کوتوله های جسور و سرسخت به عنوان جنگجویان ماهر، معدنچیان و کارگران سنگ و فلز شناخته می شوند

Dwarf

کوتوله

— R. A. Salvatore, The Crystal Shard

پادشاهی‌هایی سرشار از عظمت باستانی، سالن‌هایی که در ریشه‌های کوه‌ها حک شده‌اند، پژواک کلنگ‌ها و چکش‌ها در معادن عمیق و آهنگرهای فروزان، تعهد به قبیله و سنت، و نفرت سوزان از اجنه و اورک‌ها – این رشته‌های مشترک همه کوتوله‌ها را متحد می‌کند.

کوتاه و تنومند

کوتوله های جسور و سرسخت به عنوان جنگجویان ماهر، معدنچیان و کارگران سنگ و فلز شناخته می شوند. اگرچه کوتوله ها کمتر از 5 فوت قد دارند، اما آنقدر پهن و جمع و جور هستند که می توانند به اندازه یک انسان که تقریباً دو فوت بلندتر است وزن داشته باشند. شجاعت و استقامت آنها نیز به راحتی با هر یک از افراد بزرگتر مطابقت دارد.

پوست کوتوله از قهوه‌ای تیره تا رنگ کم‌رنگ‌تر با رنگ قرمز متغیر است، اما رایج‌ترین سایه‌ها قهوه‌ای روشن یا خرمایی تیره هستند، مانند رنگ‌های خاصی از زمین. موهای آن‌ها که بلند اما به سبک‌های ساده پوشیده می‌شوند، معمولاً مشکی، خاکستری یا قهوه‌ای هستند، اگرچه کوتوله‌های کم رنگ‌تر اغلب موهای قرمز دارند. کوتوله‌های نر برای ریش‌های خود ارزش زیادی قائل هستند و آنها را با دقت اصلاح می‌کنند.

حافظه طولانی، کینه های طولانی

کوتوله ها می توانند بیش از 400 سال عمر کنند، بنابراین قدیمی ترین کوتوله های زنده اغلب دنیای بسیار متفاوتی را به یاد می آورند. برای مثال، برخی از قدیمی‌ترین کوتوله‌هایی که در سیتادل فلبار (در دنیای قلمروهای فراموش شده) زندگی می‌کنند، می‌توانند روزی را به یاد بیاورند، بیش از سه قرن پیش، زمانی که اورک‌ها قلعه را فتح کردند و آنها را به تبعیدی که بیش از 250 سال به طول انجامید، راندند. این طول عمر به آنها دیدگاهی نسبت به جهان می دهد که نژادهای کوتاه مدت مانند انسان ها و نیمه داران فاقد آن هستند.

کوتوله‌ها مانند کوه‌هایی که دوست دارند، محکم و بادوام هستند و در گذر قرن‌ها با استقامت رواقی و تغییرات اندک می‌گذرند. آنها به سنت‌های قبیله‌های خود احترام می‌گذارند و ریشه خود را به تأسیس کهن‌ترین سنگرهای خود در جوانان جهان بازمی‌گردانند، و آن سنت‌ها را به راحتی رها نمی‌کنند. بخشی از این سنت‌ها، ارادت به خدایان کوتوله‌ها است، که از آرمان‌های کوتوله‌ها یعنی کار سخت، مهارت در نبرد و وفاداری به سازندگان دفاع می‌کنند.

کوتوله های فردی مصمم و وفادار هستند، به قول خود صادق و در عمل قاطع هستند، گاهی اوقات تا سرسختی. بسیاری از کوتوله‌ها حس عدالت‌خواهی قوی دارند و اشتباهاتی که متحمل شده‌اند را فراموش می‌کنند. اشتباهی که در حق یک کوتوله انجام می شود، اشتباهی است که در مورد کل قبیله کوتوله انجام می شود، بنابراین آنچه که با شکار یک کوتوله برای انتقام شروع می شود، می تواند به یک دشمنی تمام عیار قبیله ای تبدیل شود.

قبیله ها و پادشاهی ها

پادشاهی‌های کوتوله‌ها در اعماق کوه‌ها کشیده شده‌اند، جایی که کوتوله‌ها جواهرات و فلزات گرانبها را استخراج می‌کنند و اقلام شگفت‌انگیز را جعل می‌کنند. آنها عاشق زیبایی و هنر فلزات گرانبها و جواهرات ظریف هستند و در برخی کوتوله ها این عشق به بخل تبدیل می شود. هر ثروتی که در کوه های خود پیدا نمی کنند، از طریق تجارت به دست می آورند. آنها از قایق بیزارند، بنابراین انسان های مبتکر و نیمه زاده ها اغلب به تجارت کالاهای کوتوله در مسیرهای آبی می پردازند. اعضای قابل اعتماد سایر نژادها در سکونتگاه های کوتوله پذیرفته می شوند، اگرچه برخی مناطق حتی برای آنها ممنوع است.

واحد اصلی جامعه کوتوله ها قبیله است و کوتوله ها برای جایگاه اجتماعی ارزش زیادی قائل هستند. حتی کوتوله‌هایی که دور از پادشاهی خود زندگی می‌کنند، هویت و وابستگی‌های قبیله‌ای خود را گرامی می‌دارند، کوتوله‌های مرتبط را می‌شناسند و نام اجداد خود را در سوگند و نفرین می‌خوانند. بی قبیله بودن بدترین سرنوشتی است که ممکن است برای یک کوتوله رقم بخورد.

کوتوله‌ها در سرزمین‌های دیگر معمولاً صنعت‌گران، به‌ویژه اسلحه‌ساز، زره‌فروش و جواهرساز هستند. برخی به مزدور یا محافظ تبدیل می شوند که به دلیل شجاعت و وفاداری خود بسیار مورد توجه هستند.

خدایان، طلا و قبیله

کوتوله‌هایی که زندگی پرماجرا را آغاز می‌کنند ممکن است به خاطر میل به گنج – به خاطر خودش، برای یک هدف خاص یا حتی به دلیل یک میل نوع دوستانه برای کمک به دیگران – انگیزه داشته باشند. کوتوله های دیگر توسط فرمان یا الهام یک خدا، یک فراخوان مستقیم یا صرفاً تمایل به جلال بخشیدن به یکی از خدایان کوتوله هدایت می شوند. قبیله و اصل و نسب نیز محرک های مهمی هستند. یک کوتوله ممکن است به دنبال بازگرداندن آبروی از دست رفته یک قبیله باشد، انتقام اشتباه باستانی را که قبیله متحمل شده است بگیرد، یا پس از تبعید، جایگاه جدیدی در بین قبیله به دست آورد. یا یک کوتوله ممکن است به دنبال تبری بگردد که اجدادی توانا در دست داشت که قرن ها پیش در میدان نبرد گم شده بود.

آهسته برای اعتماد

دورف ها با اکثر نژادهای دیگر به خوبی کنار می آیند. یک جمله کوتوله‌ای است که ممکن است مبالغه‌آمیز باشد، «تفاوت بین یک آشنا و یک دوست حدود صد سال است»، اما قطعاً به این نکته اشاره می‌کند که جلب اعتماد یک کوتوله برای عضوی از یک نژاد کوتاه‌مدت مانند انسان‌ها چقدر دشوار است. .

الف ها عاقلانه نیست که به الف ها وابسته باشیم. نمی توان گفت که جن در مرحله بعد چه خواهد کرد. وقتی چکش با سر اورک برخورد می‌کند، آن‌ها به اندازه بیرون کشیدن شمشیر می‌توانند آواز را شروع کنند. آنها پرخاشگر و بیهوده هستند. با این حال، دو چیز برای آنها باید گفت: آنها آهنگرهای زیادی ندارند، اما آنها که دارند کار بسیار خوبی انجام می دهند. و وقتی اورک‌ها یا اجنه از کوه‌ها پایین می‌آیند، خوب است که یک جن در پشت خود داشته باشید. شاید به خوبی یک کوتوله نباشد، اما بدون شک آنها به اندازه ما از اورک ها متنفرند.»

نیمچه ها “مطمئنا، آنها مردمی خوشایند هستند. اما یک قهرمان نیمه کاره به من نشان بده. یک امپراتوری، یک ارتش پیروز. حتی گنجینه ای برای اعصار ساخته شده توسط دست های نیمه. هیچ چیزی. چگونه می توانید آنها را جدی بگیرید؟»

انسان. «شما برای شناختن یک انسان وقت می گذارید و تا آن زمان انسان در بستر مرگ است. اگر خوش شانس باشید، او خویشاوندی دارد – شاید یک دختر یا نوه – که دست و دلی به خوبی مال او دارد. آن وقت است که می توانید یک دوست انسانی پیدا کنید. و رفتن آنها را تماشا کن! آنها دلشان را روی چیزی می گذارند، آن را به دست خواهند آورد، خواه گنجینه اژدها باشد یا تاج و تخت امپراطوری. شما باید این نوع فداکاری را تحسین کنید، حتی اگر بیشتر اوقات آنها را به دردسر بیاندازد.”

نام های کوتوله

نام یک کوتوله را یکی از بزرگان قبیله بر اساس سنت می‌گذارد. هر نام کوتوله مناسب در طول نسل ها مورد استفاده و استفاده مجدد قرار گرفته است. نام یک کوتوله متعلق به قبیله است، نه به فرد. کوتوله ای که از نام یک قبیله سوء استفاده می کند یا باعث شرمساری می شود، از نام سلب می شود و طبق قانون استفاده از هر نام کوتوله به جای آن ممنوع است.

نام های مردانه:

Adrik, Alberich, Baern, Barendd, Brottor, Bruenor, Dain, Darrak, Delg, Eberk, Einkil, Fargrim, Flint, Gardain, Harbek, Kildrak, Morgran, Orsik, Oskar, Rangrim, Rurik, Taklinn, Thoradin, Thorin, Tordek, Traubon, Travok, Ulfgar, Veit, Vondal

نام های زن: Amber, Artin, Audhild, Bardryn, Dagnal, Diesa, Eldeth, Falkrunn, Finellen, Gunnloda, Gurdis, Helja, Hlin, Kathra, Kristryd, Ilde, Liftrasa, Mardred, Riswynn, Sannl, Torbera, Torgga, Vistra

نام های قبیله: Balderk, Battlehammer, Brawnanvil, Dankil, Fireforge, Frostbeard, Gorunn, Holderhek, Ironfist, Loderr, Lutgehr, Rumnaheim, Strakeln, Torunn, Ungart

ریس فرعی

دو زیرمجموعه اصلی کوتوله‌ها در جهان‌های D&D پر شده‌اند: کوتوله‌های تپه‌ای و کوتوله‌های کوهستانی. یکی از این زیرمجموعه ها یا یکی از منابع دیگر را انتخاب کنید.

DUERGAR

در شهرهایی در اعماق تاریکی دویرگار یا کوتوله های خاکستری زندگی می کنند. این تاجران برده‌های شرور و رازدار به دنبال اسیران به سطح جهان حمله می‌کنند، سپس طعمه‌های خود را به نژادهای دیگر Underdark می‌فروشند. آنها دارای توانایی های جادویی ذاتی برای نامرئی شدن و رشد موقت به اندازه های غول پیکر هستند.

صفات کوتوله

شخصیت کوتوله شما دارای مجموعه‌ای از توانایی‌های ذاتی، بخشی از طبیعت کوتوله است.
افزایش امتیاز توانایی
امتیاز قانون اساسی شما 2 افزایش می یابد.

سن
کوتوله‌ها به همان سرعت انسان بالغ می‌شوند، اما تا سن 50 سالگی جوان در نظر گرفته می‌شوند. به طور متوسط، آنها حدود 350 سال عمر می‌کنند.

اندازه
قد کوتوله ها بین 4 تا 5 فوت و میانگین وزنی در حدود 150 پوند است. سایز شما متوسط است

سرعت
سرعت پیاده روی پایه شما 25 فوت است. سرعت شما با پوشیدن زره های سنگین کاهش نمی یابد.

دارک ویژن
شما که به زندگی زیرزمینی عادت دارید، در شرایط تاریک و تاریک بینایی برتر دارید. شما می توانید در نور کم در فاصله 60 فوتی خود مانند نور روشن و در تاریکی مانند نور کم مشاهده کنید. شما نمی توانید رنگ را در تاریکی تشخیص دهید، فقط سایه های خاکستری.

مقاومت کوتوله
شما در صرفه جویی در پرتاب در برابر سم مزیت دارید و در برابر آسیب سم مقاومت دارید (توضیح داده شده در بخش “مبارزه”).

آموزش رزمی کوتوله ها
شما در تبر جنگی، هنداکس، چکش سبک و چکش جنگی مهارت دارید.

مهارت ابزار
شما با ابزارهای صنعتگر مورد علاقه خود مهارت کسب می کنید: ابزار اسمیت، لوازم آبجوسازی یا ابزار سنگ تراشی.

سنگ تراشی
هر زمان که یک بررسی هوش (تاریخچه) مربوط به منشا سنگ کاری انجام می دهید، در مهارت تاریخچه مهارت دارید و به جای پاداش مهارت عادی خود، دو برابر امتیاز مهارت خود را به چک اضافه می کنید.

زبان ها
شما می توانید صحبت کنید، بخوانید، و بنویسید Common و Dwarvish. کوتوله پر از صامت‌های سخت و صداهای روده‌ای است و این ویژگی‌ها به هر زبان دیگری که یک کوتوله صحبت می‌کند سرایت می‌کند.

کوتوله تپه

به عنوان یک کوتوله تپه ای، حواس تیز، شهود عمیق و انعطاف پذیری قابل توجهی دارید. کوتوله‌های طلای فائرون در پادشاهی قدرتمند جنوبی‌شان، کوتوله‌های تپه‌ای هستند، مانند نیدار تبعیدی و کلار پست کرین در محیط Dragonlance.

افزایش امتیاز توانایی
امتیاز Wisdom شما 1 افزایش می یابد.

سختی کوتوله
حداکثر نقطه ضربه شما 1 افزایش می یابد و هر بار که یک سطح به دست می آورید 1 افزایش می یابد.

کوتوله کوهستانی

به عنوان یک کوتوله کوهستانی، قوی و سرسخت هستید و به زندگی دشوار در زمین های ناهموار عادت کرده اید. شما احتمالاً در سمت قد بلند هستید (برای یک کوتوله)، و تمایل به رنگ‌های روشن‌تر دارید. کوتوله های سپر شمال فائرون، و همچنین قبیله هیلار حاکم و طایفه نجیب دوار دراگونلنس، کوتوله های کوهستانی هستند.

افزایش امتیاز توانایی
امتیاز قدرت شما 2 افزایش می یابد.

آموزش زره کوتوله
شما در زره های سبک و متوسط مهارت دارید.