
Half-Orc
نیمه اورک
— Richard Baker, Swordmage
چه تحت رهبری یک جنگجوی توانا متحد شده باشند و چه پس از سال ها درگیری تا حد وقفه جنگیده باشند، اورک ها و جوامع انسانی، گاهی اوقات اتحاد تشکیل می دهند. وقتی این اتحادها با ازدواج مهر و موم می شوند، نیم اورک ها متولد می شوند. برخی از نیمه اورک ها برای تبدیل شدن به رهبران مغرور جوامع اورک برمی خیزند. برخی برای اثبات ارزش خود وارد دنیا می شوند. بسیاری از این افراد ماجراجو می شوند و به خاطر اعمال قدرتمند خود به عظمت دست می یابند.
زخمی و قوی
نیمه اورک ها ترکیبی از خصوصیات ارکیش و انسان را نشان می دهند و ظاهر آنها بسیار متفاوت است. رنگ پوست مایل به خاکستری و دندان های برجسته رایج ترین عناصر مشترک در بین این افراد است.
اورک ها زخم های نبرد را نشانه غرور می دانند و زخم های زینتی را چیز زیبایی می دانند. با این حال، زخم های دیگر، یک اورک یا نیم اورک را به عنوان یک زندانی سابق یا یک تبعیدی رسوا نشان می دهد. هر نیمه اورکی که در میان یا نزدیک اورکها زندگی کرده باشد، زخمهایی دارد، خواه نشانههای تحقیر یا غرور باشد، و آثار و جراحات گذشته خود را بازگو میکند.
خدای یکچشم گرومش – ارباب جنگ و خشم – اولین اورکها را خلق کرد و حتی آن ارکهایی که از پرستش او دور میشوند، برکات قدرت و استقامت او را دارند. همین امر در مورد نیم اورک ها نیز صادق است. برخی از نیمه اورک ها زمزمه های گرومش را در رویاهای خود می شنوند و آنها را فرا می خواند تا خشمی را که در درونشان می جوشد، آزاد کنند. دیگران وقتی به نبردهای تنومند می پیوندند خوشحالی گرومش را احساس می کنند – و یا همراه او شادی می کنند یا از ترس و نفرت می لرزند.
فراتر از خشم Gruumsh، نیمه اورک ها احساسات را به شدت احساس می کنند. خشم فقط نبض آنها را تند نمی کند، بلکه بدنشان را می سوزاند. توهین مثل اسید نیش میزنه و غم قدرتشون رو از بین میبره. اما آنها با صدای بلند و صمیمانه می خندند و لذت های ساده – ضیافت، نوشیدن، کشتی، طبل زدن، و رقص وحشیانه – قلب آنها را پر از شادی می کند. آنها معمولاً دمدمی مزاج و گاهی عبوس هستند و بیشتر به عمل تمایل دارند تا تفکر و به جنگ و جدال. و هنگامی که قلبهایشان از عشق متورم می شود، برای انجام کارهای محبت آمیز و شفقت می جهند.
نام های نیمه اورک
نیمه اورک ها معمولاً نام هایی متناسب با فرهنگی دارند که در آن پرورش یافته اند. یک نیمه اورک که می خواهد در بین انسان ها جا بیفتد، ممکن است نام اورک را با نام انسان عوض کند. برخی از نیمه اورکها با نامهای انسانی تصمیم میگیرند نام اورک رودهای را انتخاب کنند، زیرا فکر میکنند این نام آنها را ترسناکتر میکند.
نام های اورک نر: Dench, Feng, Gell, Henk, Holg, Imsh, Keth, Krusk, Mhurren, Ront, Shump, Thokk
نامهای اورکهای ماده:
Baggi, Emen, Engong, Kansif, Myev, Neega, Ovak, Ownka, Shautha, Sutha, Vola, Volen, Yevelda
ویژگی های نیمه اورک
شخصیت نیمه اورک شما دارای ویژگی های خاصی است که از اصل و نسب اورک شما ناشی می شود.
افزایش امتیاز توانایی
امتیاز قدرت شما 2 افزایش می یابد و امتیاز قانون اساسی شما 1 افزایش می یابد.
سن
نیمه اورکها کمی سریعتر از انسانها بالغ میشوند و در حدود 14 سالگی به بلوغ میرسند. آنها بهطور محسوسی سریعتر پیر میشوند و به ندرت بیش از 75 سال عمر میکنند.
اندازه
نیم اورک ها تا حدودی بزرگتر و حجیم تر از انسان هستند و قد آنها از 5 تا بیش از 6 فوت متغیر است. سایز شما متوسط است
سرعت
سرعت پیاده روی پایه شما 30 فوت است.
دارک ویژن
به لطف خون ارک خود، دید بهتری در شرایط تاریک و تاریک دارید. شما می توانید در نور کم در فاصله 60 فوتی خود مانند نور روشن و در تاریکی مانند نور کم مشاهده کنید. شما نمی توانید رنگ را در تاریکی تشخیص دهید، فقط سایه های خاکستری.
تهدید کننده
شما در مهارت ترساندن مهارت کسب می کنید.
استقامت بی امان
وقتی به 0 امتیاز کاهش یافتید اما به طور کامل کشته نشدید، می توانید به جای آن به 1 نقطه ضربه کاهش دهید. تا زمانی که یک استراحت طولانی به پایان نرسانید، نمیتوانید دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
حملات وحشیانه
هنگامی که یک ضربه مهم را با یک حمله سلاح سرد به دست می آورید، می توانید یکی از تاس های آسیب سلاح را یک بار دیگر پرتاب کنید و آن را به آسیب اضافی ضربه حساس اضافه کنید.
زبان ها
می توانید Common و Orc صحبت کنید، بخوانید و بنویسید. اورک زبانی خشن و رنده دار با صامت های سخت است. این فیلمنامه از خود ندارد اما به خط کوتوله نوشته شده است.