امتیاز : 7.6 از 10
سختی : 3.72 از 5
لینک رسمی : www.fantasyflightgames.com
نسخه ایرانی : ندارد
جایگزین بازی : A GAME OF THRONES
تعداد نفرات

3 الی 6 نفر
نفرات پیشنهادی : 4 الی 6 نفر
بهترین حالت بازی ( نفر ) : 6
زمان بازی

120 الی 240 دقیقه
گروه سنی

+14
سن پیشنهادی : +14
رتبه بازی

رتبه کلی : 145
استراتژی : 133
پادشاه رابرت براتئون مرده است و سرزمین های وستروس آماده جنگ هستند.
در نسخه دوم A Game of Thrones: The Board Game ، سه تا شش بازیکن نقش سرزمین های بزرگ هفت پادشاهی وستروس را بر عهده می گیرند و برای کنترل تخت آهنین از طریق دیپلماسی و جنگ با یکدیگر رقابت می کنند. بر اساس پرفروش ترین مجموعه رمان های فانتزی A Song of Ice and Fire نوشته جورج آر آر مارتین ، بازی تاج و تخت یک بازی رومیزی / بردگیم حماسی است که پیروزی در آن بیش از توان نظامی زمان می برد. آیا قدرت را با زور به دست خواهید گرفت ، از کلمات عسلی برای رسیدن به تخت پادشاهی استفاده می کنید ، یا مردم شهر را به سمت خود جمع می کنید؟ از طریق برنامه ریزی استراتژیک ، دیپلماسی استادانه و بازی با کارت هوشمندانه ، نفوذ خود را بر وستروس گسترش دهید!
برای شروع بازی ، هر بازیکن ارتشی از واحدهای Footman ، Knight ، Siege Engine و Ship و همچنین مجموعه ای از نشانه های Order و سایر اجزای لازم را دریافت می کند. هر بازیکن همچنین یک عرشه از کارت خانه های منحصر به فرد دریافت می کند ، که به عنوان رهبر در نبرد با خانه های رقیب استفاده می شود.
هر دور بازی از سه مرحله تشکیل شده است: مرحله Westeros ، مرحله برنامه ریزی و مرحله عمل. فاز وستروس نشان دهنده رویدادهای خاص و فعالیتهای روزمره در وستروس است. سه ذک Westeros متفاوت وجود دارد و هر کدام نشان دهنده یک اقدام جهانی متفاوت است که به طور بالقوه بر همه بازیکنان تأثیر می گذارد.
شاید مرحله برنامه ریزی مهمترین باشد. در اینجا شما به صورت مخفیانه به همه واحدهای خود سفارش می دهید با قرار دادن یک نشانه در رو به پایین در هر ناحیه ای که کنترل می کنید و دارای حداقل یک واحد (Knight، Footman، Ship، or Siege Engine) است. این بخش از بازی بر دیپلماسی و کسر تأکید دارد. آیا می توانید به اتحاد ایجاد شده اعتماد کنید؟ آیا به متحد خود خیانت می کنید و به سوی او حرکت می کنید؟ بازیکنان ممکن است به یکدیگر وعده هایی بدهند (برای مثال برای کمک یا صلح) ، اما این وعده ها هرگز الزام آور نیستند. نتیجه مذاکرات پر تنش و قانع کننده ای است که اغلب به ضربه پشتی و شایسته وستروس ختم می شود!
در طول مرحله عملیات ، دستورات حل می شوند و نبرد آغاز می شود! هنگامی که ارتشها در نبرد با یکدیگر ملاقات می کنند ، آنها مخفیانه یکی از کارتهای خانه خود را انتخاب می کنند تا قدرت را به نبرد اضافه کنند. سرانجام ، خانه ها می توانند قدرت خود را در مناطق تحت کنترل خود تقویت کنند و از این قدرت در آینده برای تأثیرگذاری بر موقعیت خود در دربار تخت آهنین و ایستادن در برابر گروههای وحشی استفاده کنند.
این نسخه دوم از A Game of Thrones علاوه بر طراحی گرافیکی به روز شده و مجموعه قوانین مشخص ، شامل عناصری از گسترش A Clash of Kings و A Storm of Swords ، از جمله پورت ها ، پادگان ها ، کارت های Wildling و موتورهای Siege می باشد ، در حالی که معرفی جدید خوش آمدید نوآوری هایی مانند صفحه پخش کننده و کارت Tides of Battle.
کارت های جزر و مد یک مکانیسم اختیاری است که عنصر غیرقابل پیش بینی را برای مبارزه به ارمغان می آورد و نشان دهنده تغییرات نامنظم در شتاب جنگ به دلیل عواملی مانند آب و هوا ، روحیه و فرصت تاکتیکی است. در طول هر مبارزه ، هر دو بازیکن یک کارت Tides of Battle را از روی عرشه عمومی می کشند و ارزش آن قدرت کارت انتخابی House او را تغییر می دهد. علاوه بر این ، ممکن است چنین کارتی حاوی نمادهایی باشد که می توانند بر نتیجه نبرد تأثیر بگذارند … همه اینها سطح جدیدی از شدت را به درگیری های نظامی شما می رساند.
King Robert Baratheon is dead, and the lands of Westeros brace for battle.
In the second edition of A Game of Thrones: The Board Game, three to six players take on the roles of the great Houses of the Seven Kingdoms of Westeros, as they vie for control of the Iron Throne through the use of diplomacy and warfare. Based on the best-selling A Song of Ice and Fire series of fantasy novels by George R.R. Martin, A Game of Thrones is an epic board game in which it will take more than military might to win. Will you take power through force, use honeyed words to coerce your way onto the throne, or rally the townsfolk to your side? Through strategic planning, masterful diplomacy, and clever card play, spread your influence over Westeros!
To begin the game, each player receives an army of Footman, Knight, Siege Engine, and Ship units, as well as a set of Order tokens and other necessary components. Each player also receives a deck of unique House Cards, which are used as leaders in battles against rival Houses.
Each round in the game is made up of three phases: the Westeros Phase, the Planning Phase, and the Action Phase. The Westeros Phase represents special events and day-to-day activities in Westeros. There are three different Westeros Decks, and each denotes a different global action, potentially affecting all players.
The Planning Phase is perhaps the most important. Here you secretly assign orders to all of your units by placing one order token face down on each area you control that contains at least one unit (Knight, Footman, Ship, or Siege Engine). This portion of the game emphasizes diplomacy and deduction. Can you trust the alliance that you made? Will you betray your ally and march upon him? Players may make promises to each other (for aid or peace, for example), but these promises are never binding. The result is tense and compelling negotiations, often ending in backstabbing worthy of Westeros!
During the Action Phase, the orders are resolved and battle is entered! When armies meet in combat, they secretly choose one of their House cards to add strength to the battle. Finally, the Houses can consolidate their power in the areas they control and use that power in future turns to influence their position in the court of the Iron Throne and to stand against the wildling Hordes.
In addition to featuring updated graphics and a clarified ruleset, this second edition of A Game of Thrones includes elements from the A Clash of Kings and A Storm of Swords expansions, including ports, garrisons, Wildling cards, and Siege engines, while introducing welcome new innovations like player screens and Tides of Battle cards.
Tides of Battle cards are an optional mechanism that brings an element of unpredictability to combat, representing erratic shifts in the momentum of war due to factors such as weather, morale, and tactical opportunity. During each combat, both players draw one Tides of Battle card from a communal deck, and its value modifies the strength of his chosen House card. What’s more, such a card may also contain icons that can affect the outcome of the battle…all of which delivers a new level of intensity to your military engagements.
- معرفی بازی
-
پادشاه رابرت براتئون مرده است و سرزمین های وستروس آماده جنگ هستند.
در نسخه دوم A Game of Thrones: The Board Game ، سه تا شش بازیکن نقش سرزمین های بزرگ هفت پادشاهی وستروس را بر عهده می گیرند و برای کنترل تخت آهنین از طریق دیپلماسی و جنگ با یکدیگر رقابت می کنند. بر اساس پرفروش ترین مجموعه رمان های فانتزی A Song of Ice and Fire نوشته جورج آر آر مارتین ، بازی تاج و تخت یک بازی رومیزی / بردگیم حماسی است که پیروزی در آن بیش از توان نظامی زمان می برد. آیا قدرت را با زور به دست خواهید گرفت ، از کلمات عسلی برای رسیدن به تخت پادشاهی استفاده می کنید ، یا مردم شهر را به سمت خود جمع می کنید؟ از طریق برنامه ریزی استراتژیک ، دیپلماسی استادانه و بازی با کارت هوشمندانه ، نفوذ خود را بر وستروس گسترش دهید!
برای شروع بازی ، هر بازیکن ارتشی از واحدهای Footman ، Knight ، Siege Engine و Ship و همچنین مجموعه ای از نشانه های Order و سایر اجزای لازم را دریافت می کند. هر بازیکن همچنین یک عرشه از کارت خانه های منحصر به فرد دریافت می کند ، که به عنوان رهبر در نبرد با خانه های رقیب استفاده می شود.
هر دور بازی از سه مرحله تشکیل شده است: مرحله Westeros ، مرحله برنامه ریزی و مرحله عمل. فاز وستروس نشان دهنده رویدادهای خاص و فعالیتهای روزمره در وستروس است. سه ذک Westeros متفاوت وجود دارد و هر کدام نشان دهنده یک اقدام جهانی متفاوت است که به طور بالقوه بر همه بازیکنان تأثیر می گذارد.
شاید مرحله برنامه ریزی مهمترین باشد. در اینجا شما به صورت مخفیانه به همه واحدهای خود سفارش می دهید با قرار دادن یک نشانه در رو به پایین در هر ناحیه ای که کنترل می کنید و دارای حداقل یک واحد (Knight، Footman، Ship، or Siege Engine) است. این بخش از بازی بر دیپلماسی و کسر تأکید دارد. آیا می توانید به اتحاد ایجاد شده اعتماد کنید؟ آیا به متحد خود خیانت می کنید و به سوی او حرکت می کنید؟ بازیکنان ممکن است به یکدیگر وعده هایی بدهند (برای مثال برای کمک یا صلح) ، اما این وعده ها هرگز الزام آور نیستند. نتیجه مذاکرات پر تنش و قانع کننده ای است که اغلب به ضربه پشتی و شایسته وستروس ختم می شود!
در طول مرحله عملیات ، دستورات حل می شوند و نبرد آغاز می شود! هنگامی که ارتشها در نبرد با یکدیگر ملاقات می کنند ، آنها مخفیانه یکی از کارتهای خانه خود را انتخاب می کنند تا قدرت را به نبرد اضافه کنند. سرانجام ، خانه ها می توانند قدرت خود را در مناطق تحت کنترل خود تقویت کنند و از این قدرت در آینده برای تأثیرگذاری بر موقعیت خود در دربار تخت آهنین و ایستادن در برابر گروههای وحشی استفاده کنند.
این نسخه دوم از A Game of Thrones علاوه بر طراحی گرافیکی به روز شده و مجموعه قوانین مشخص ، شامل عناصری از گسترش A Clash of Kings و A Storm of Swords ، از جمله پورت ها ، پادگان ها ، کارت های Wildling و موتورهای Siege می باشد ، در حالی که معرفی جدید خوش آمدید نوآوری هایی مانند صفحه پخش کننده و کارت Tides of Battle.
کارت های جزر و مد یک مکانیسم اختیاری است که عنصر غیرقابل پیش بینی را برای مبارزه به ارمغان می آورد و نشان دهنده تغییرات نامنظم در شتاب جنگ به دلیل عواملی مانند آب و هوا ، روحیه و فرصت تاکتیکی است. در طول هر مبارزه ، هر دو بازیکن یک کارت Tides of Battle را از روی عرشه عمومی می کشند و ارزش آن قدرت کارت انتخابی House او را تغییر می دهد. علاوه بر این ، ممکن است چنین کارتی حاوی نمادهایی باشد که می توانند بر نتیجه نبرد تأثیر بگذارند … همه اینها سطح جدیدی از شدت را به درگیری های نظامی شما می رساند.
- Description
-
King Robert Baratheon is dead, and the lands of Westeros brace for battle.
In the second edition of A Game of Thrones: The Board Game, three to six players take on the roles of the great Houses of the Seven Kingdoms of Westeros, as they vie for control of the Iron Throne through the use of diplomacy and warfare. Based on the best-selling A Song of Ice and Fire series of fantasy novels by George R.R. Martin, A Game of Thrones is an epic board game in which it will take more than military might to win. Will you take power through force, use honeyed words to coerce your way onto the throne, or rally the townsfolk to your side? Through strategic planning, masterful diplomacy, and clever card play, spread your influence over Westeros!
To begin the game, each player receives an army of Footman, Knight, Siege Engine, and Ship units, as well as a set of Order tokens and other necessary components. Each player also receives a deck of unique House Cards, which are used as leaders in battles against rival Houses.
Each round in the game is made up of three phases: the Westeros Phase, the Planning Phase, and the Action Phase. The Westeros Phase represents special events and day-to-day activities in Westeros. There are three different Westeros Decks, and each denotes a different global action, potentially affecting all players.
The Planning Phase is perhaps the most important. Here you secretly assign orders to all of your units by placing one order token face down on each area you control that contains at least one unit (Knight, Footman, Ship, or Siege Engine). This portion of the game emphasizes diplomacy and deduction. Can you trust the alliance that you made? Will you betray your ally and march upon him? Players may make promises to each other (for aid or peace, for example), but these promises are never binding. The result is tense and compelling negotiations, often ending in backstabbing worthy of Westeros!
During the Action Phase, the orders are resolved and battle is entered! When armies meet in combat, they secretly choose one of their House cards to add strength to the battle. Finally, the Houses can consolidate their power in the areas they control and use that power in future turns to influence their position in the court of the Iron Throne and to stand against the wildling Hordes.
In addition to featuring updated graphics and a clarified ruleset, this second edition of A Game of Thrones includes elements from the A Clash of Kings and A Storm of Swords expansions, including ports, garrisons, Wildling cards, and Siege engines, while introducing welcome new innovations like player screens and Tides of Battle cards.
Tides of Battle cards are an optional mechanism that brings an element of unpredictability to combat, representing erratic shifts in the momentum of war due to factors such as weather, morale, and tactical opportunity. During each combat, both players draw one Tides of Battle card from a communal deck, and its value modifies the strength of his chosen House card. What’s more, such a card may also contain icons that can affect the outcome of the battle…all of which delivers a new level of intensity to your military engagements.
-
-
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition)
-
Der Eiserne Thron: Das Brettspiel (2. Edition)Game of Thrones: Het bordspel (Tweede editie)A Game Of Thrones: Kutu OyunuGra o TronGra o Tron: Gra Planszowa (druga edycja)A Guerra dos TronosHra o trůny: desková hra (druhá edice)Juego de Tronos: El Juego de Tablero (Segunda Edición)Le Trône de fer: le jeu de plateau – seconde éditionIl Trono di Spade: Il Gioco da Tavola – 2° EdizioneIl Trono di Spade: Il Gioco da TavoloIl Trono di Spade: Il Gioco da Tavolo Seconda EdizioneTrónok harca (2. kiadás)Trónok harca társasjátékUrzeala Tronurilor: jocul pe tablăИгра на троновеИгра престолов. Второе издание.משחקי הכסเกมล่าบัลลังก์: The Board Game权力的游戏:版图版第2版權力的遊戲:版圖版第二版 (权力的游戏:版图版第二版)왕좌의 게임: 보드 게임
-
2011
-
Christian T. Petersen
-
N/A
-
Tomasz JedruszekHenning Ludvigsen
-
Fantasy Flight GamesADC Blackfire EntertainmentAsmodee Chinacutia.roDelta Vision PublishingEdge EntertainmentFantasmagoriaGalaktaGalápagos JogosGame HarborGiochi UnitiGordion GamesHeidelberger SpieleverlagHobby WorldKorea Boardgames Co., Ltd.Monkey TimeSiam Board GamesStratelibri
-
N/A
-
N/A
-
N/A
-
N/A
-
N/A
-
Insert DesignerN/A
-
BluffingFantasyNegotiationNovel-basedPoliticalWargame
-
Area Majority / InfluenceArea MovementAuction/BiddingAuction: Sealed BidOrder CountersPlayer EliminationPrisoner’s Dilemma
-
Books: A Song of Ice and FireComponents: Map (Continental / National scale)Game: A Game of Thrones – The Board Game
-
-
-
-
- The Rulebook
- 1 Game Board
- 138 Colored Plastic Units consisting of:
- 60 Footmen (10 per House)
- 30 Knights (5 per House)
- 36 Ships (6 per House)
- 12 Siege Engines (2 per House)
- 81 Large Cards consisting of:
- 42 House Cards (7 per House)
- 30 Westeros Cards
- 9 Wildling Cards
- 24 Small Tides of Battle Cards
- 2 Reference Sheets
- 6 House-specific Player Screens
- 266 Cardboard Tokens consisting of:
- 90 Order Tokens (15 per House)
- 120 Power Tokens (20 per House)
- 18 Influence Tokens (3 per House)
- 6 Supply Tokens (1 per House)
- 14 Neutral Force Tokens
- 6 Victory Point Tokens (1 per House)
- 6 Garrison Tokens (1 per House)
- 1 Iron Throne Token
- 1 Valyrian Steel Blade Token
- 1 Messenger Raven Token
- 1 Game Round Marker
- 1 Wildling Threat Token
- 1 King’s Court Overlay
-
-
-
-
-
- 2013 Ludoteca Ideale Official Selection Winner
- 2011 Charles S. Roberts Best Science-Fiction or Fantasy Board Wargame Nominee
-
-
- اطلاعات تکمیلی
-
-
-
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition)
-
Der Eiserne Thron: Das Brettspiel (2. Edition)Game of Thrones: Het bordspel (Tweede editie)A Game Of Thrones: Kutu OyunuGra o TronGra o Tron: Gra Planszowa (druga edycja)A Guerra dos TronosHra o trůny: desková hra (druhá edice)Juego de Tronos: El Juego de Tablero (Segunda Edición)Le Trône de fer: le jeu de plateau – seconde éditionIl Trono di Spade: Il Gioco da Tavola – 2° EdizioneIl Trono di Spade: Il Gioco da TavoloIl Trono di Spade: Il Gioco da Tavolo Seconda EdizioneTrónok harca (2. kiadás)Trónok harca társasjátékUrzeala Tronurilor: jocul pe tablăИгра на троновеИгра престолов. Второе издание.משחקי הכסเกมล่าบัลลังก์: The Board Game权力的游戏:版图版第2版權力的遊戲:版圖版第二版 (权力的游戏:版图版第二版)왕좌의 게임: 보드 게임
-
2011
-
Christian T. Petersen
-
N/A
-
Tomasz JedruszekHenning Ludvigsen
-
Fantasy Flight GamesADC Blackfire EntertainmentAsmodee Chinacutia.roDelta Vision PublishingEdge EntertainmentFantasmagoriaGalaktaGalápagos JogosGame HarborGiochi UnitiGordion GamesHeidelberger SpieleverlagHobby WorldKorea Boardgames Co., Ltd.Monkey TimeSiam Board GamesStratelibri
-
N/A
-
N/A
-
N/A
-
N/A
-
N/A
-
Insert DesignerN/A
-
BluffingFantasyNegotiationNovel-basedPoliticalWargame
-
Area Majority / InfluenceArea MovementAuction/BiddingAuction: Sealed BidOrder CountersPlayer EliminationPrisoner’s Dilemma
-
Books: A Song of Ice and FireComponents: Map (Continental / National scale)Game: A Game of Thrones – The Board Game
-
-
- محتویات جعبه
-
-
-
-
- The Rulebook
- 1 Game Board
- 138 Colored Plastic Units consisting of:
- 60 Footmen (10 per House)
- 30 Knights (5 per House)
- 36 Ships (6 per House)
- 12 Siege Engines (2 per House)
- 81 Large Cards consisting of:
- 42 House Cards (7 per House)
- 30 Westeros Cards
- 9 Wildling Cards
- 24 Small Tides of Battle Cards
- 2 Reference Sheets
- 6 House-specific Player Screens
- 266 Cardboard Tokens consisting of:
- 90 Order Tokens (15 per House)
- 120 Power Tokens (20 per House)
- 18 Influence Tokens (3 per House)
- 6 Supply Tokens (1 per House)
- 14 Neutral Force Tokens
- 6 Victory Point Tokens (1 per House)
- 6 Garrison Tokens (1 per House)
- 1 Iron Throne Token
- 1 Valyrian Steel Blade Token
- 1 Messenger Raven Token
- 1 Game Round Marker
- 1 Wildling Threat Token
- 1 King’s Court Overlay
-
-
-
- جوایز و افتخارات
-
-
-
-
- 2013 Ludoteca Ideale Official Selection Winner
- 2011 Charles S. Roberts Best Science-Fiction or Fantasy Board Wargame Nominee
-
-
-

اکسپنشن ها
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) – Mother of Dragons (2018)
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) – A Feast for Crows (2013)
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) – A Dance with Dragons (2012)

کاتالوگ ها

فروشگاه ها

ویدئو ها

نسخه دیجیتال

تجربه در کافه بازی

گالری تصاویر






امتیاز دهی کاربران
- گیم پلیدرحال ارسال
- طراحی بصریدرحال ارسال
- کیفیت قطعاتدرحال ارسال
- تکرارپذیریدرحال ارسال