345بازی استراتژیکبردگیمناشر ایرانی

Chinatown

با استراتژی، چونه زنی، مذاکره، و خرید و فروش صاحب مغازه های محله چینی ها در نیویورک شوید.

امتیاز : 7.3 از 10

7.3

سختی : 2.27 از 5

2.27

لینک رسمی : Reprint Publisher Website

نسخه ایرانی : دارد

تعداد نفرات

Players

3 الی 5 نفر

نفرات پیشنهادی : 4 الی 5 نفر

بهترین حالت بازی ( نفر ) : 5

زمان بازی

Time

60 دقیقه

گروه سنی

age

12+

سن پیشنهادی : 10+

رتبه بازی

Board-Game-Icon-Overal-Rank

رتبه کلی : 374

استراتژی : 252

در Chinatown که در دهه ۶۰ میلادی می گذرد به این گونه است که در نیویورک تجار مهاجر چینی هستند که میخواهند در محله چینی ها برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند و این محله را به یکی از مراکز تجاری بزرگ نیویورک تبدیل کنند. در بازی محله چینی‌ ها بازیکنان در نقش تجاری هستند که و در طول مراحل بازی برای بدست آوردن زمین، مغازه و سر قفلی با بقیه در حال چانه زدن و مبادله هستند. منابع اولیه به صورت اتفاقی بین بازیکنان پخش شده و بازیکنان باید برای به‌دست آوردن منابع و کاشی های مورد نیازشان، دست به معامله بزنند. در طول بازی، بازیکنان مالکیت مناطق مختلفی از شهر را به دست آورده و با گذاشتن کاشی هایی، آن مناطق را به‌عنوان مناطق کاری خود اعلام می کنند. در پایان هر نوبت، هر کاشی که در صفحه گذاشته شده باشد، امتیازاتی نصیب آن شخص خواهد کرد ولی امتیاز تجارت های پیشرفته (تشکیل‌شده از سه تا شش کاشی هم سان در کنار هم) که سبب برد شما در بازی می شوند بسیار وسوسه‌کننده تر است!

در این محله چند بخش وجود دارد که می توان در آن ‎ کسب و کار را بنا کرد. مثلاً رستوران، عکاسی وغیره. همه چیز بسیار ساده است. شما کسب و کارتان را بنا می‎کنید و در آخر هر سال سودتان را تا ۶ سال از کسب ‎و کار را دریافت می کنید. ظرافت بازی در این جاست که کسب ‎وکارها وقتی به اندازه‎ی کافی سود ده خواهند بود که کنار هم جمع شده باشند. برای مثال زمانی سود زیادی نصیب شما می شود که چند کافه داشته باشید. هیجان بازی در این است که شما می توانید سر هر چیز مذاکره انجام دهید. مبادله زمین، مغازه، خرید مغازه، و حتی رشوه دادن و لابی کردن. برای مثال با یکی از بازیکنان لابی کنید که با بازیکن دیگری هیچ گونه معامله ای انجام ندهید. در کل مذاکره کردن در این بازی محدودیت ندارد و می تواند برای بهبود مهارت‎های مذاکره بسیار مفید باشد.

می توان جذابیت مذاکرات را در بازی chinatown  این گونه مطرح کرد.

  • وجود مذاکرات رقابتی است طوری که مذاکره‎ی برنده برنده تقریباً وجود ندارد و این مزیت هیجان رقابت را بازی چند برابر می کند
  • نیازمند یک تفکر سیستمی و بلندمدت است که علاوه بر این‎ که بازی خوبی برای مذاکره کردن است، مهارت‎های تصمیم ‎گیری را نیز درگیر می‎کند.

Chinatown is a negotiation game in the truest sense of the word. In it, players acquire ownership of sections of city blocks then place tiles, representing businesses, onto the block-sections. At the end of each turn, each tile you’ve laid gives you some sort of payout, but completed businesses (formed of three to six connected tiles of the same type) pay quite a bit better. All these resources are dealt to the players randomly, however, so players must trade to get matching businesses and adjacent locations.

معرفی بازی

در Chinatown که در دهه ۶۰ میلادی می گذرد به این گونه است که در نیویورک تجار مهاجر چینی هستند که میخواهند در محله چینی ها برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند و این محله را به یکی از مراکز تجاری بزرگ نیویورک تبدیل کنند. در بازی محله چینی‌ ها بازیکنان در نقش تجاری هستند که و در طول مراحل بازی برای بدست آوردن زمین، مغازه و سر قفلی با بقیه در حال چانه زدن و مبادله هستند. منابع اولیه به صورت اتفاقی بین بازیکنان پخش شده و بازیکنان باید برای به‌دست آوردن منابع و کاشی های مورد نیازشان، دست به معامله بزنند. در طول بازی، بازیکنان مالکیت مناطق مختلفی از شهر را به دست آورده و با گذاشتن کاشی هایی، آن مناطق را به‌عنوان مناطق کاری خود اعلام می کنند. در پایان هر نوبت، هر کاشی که در صفحه گذاشته شده باشد، امتیازاتی نصیب آن شخص خواهد کرد ولی امتیاز تجارت های پیشرفته (تشکیل‌شده از سه تا شش کاشی هم سان در کنار هم) که سبب برد شما در بازی می شوند بسیار وسوسه‌کننده تر است!

در این محله چند بخش وجود دارد که می توان در آن ‎ کسب و کار را بنا کرد. مثلاً رستوران، عکاسی وغیره. همه چیز بسیار ساده است. شما کسب و کارتان را بنا می‎کنید و در آخر هر سال سودتان را تا ۶ سال از کسب ‎و کار را دریافت می کنید. ظرافت بازی در این جاست که کسب ‎وکارها وقتی به اندازه‎ی کافی سود ده خواهند بود که کنار هم جمع شده باشند. برای مثال زمانی سود زیادی نصیب شما می شود که چند کافه داشته باشید. هیجان بازی در این است که شما می توانید سر هر چیز مذاکره انجام دهید. مبادله زمین، مغازه، خرید مغازه، و حتی رشوه دادن و لابی کردن. برای مثال با یکی از بازیکنان لابی کنید که با بازیکن دیگری هیچ گونه معامله ای انجام ندهید. در کل مذاکره کردن در این بازی محدودیت ندارد و می تواند برای بهبود مهارت‎های مذاکره بسیار مفید باشد.

می توان جذابیت مذاکرات را در بازی chinatown  این گونه مطرح کرد.

  • وجود مذاکرات رقابتی است طوری که مذاکره‎ی برنده برنده تقریباً وجود ندارد و این مزیت هیجان رقابت را بازی چند برابر می کند
  • نیازمند یک تفکر سیستمی و بلندمدت است که علاوه بر این‎ که بازی خوبی برای مذاکره کردن است، مهارت‎های تصمیم ‎گیری را نیز درگیر می‎کند.
Description

Chinatown is a negotiation game in the truest sense of the word. In it, players acquire ownership of sections of city blocks then place tiles, representing businesses, onto the block-sections. At the end of each turn, each tile you’ve laid gives you some sort of payout, but completed businesses (formed of three to six connected tiles of the same type) pay quite a bit better. All these resources are dealt to the players randomly, however, so players must trade to get matching businesses and adjacent locations.

  • Chinatown
  • ไชน่าทาวน์
    차이나타운
  • 1999
  • Karsten Hartwig
  • Mathieu Leyssenne
    Franz Vohwinkel
  • alea
    Ravensburger
    (Unknown)
    Competo / Marektoy
    Filosofia Éditions
    Heidelberger Spieleverlag
    Mandoo Games
    Quined White Goblin Games
    Siam Board Games
    Z-Man Games
  • City Building
    Economic
    Negotiation
  • Enclosure
    Investment
    Negotiation
    Tile Placement
    Victory Points as a Resource
  • Cities: New York (New York, USA)
    Decades: The 1960’s
    Series: Alea Big Box
    Series: Filosofia Reprints

-1 Game Board
-150 Ownership Markers (30 each of 5 colors)
-90 Shop Tiles
-1 Year Marker — rules change: 9 Business Outlook cards replaced with one Year (round) Marker
-1 Linen Bag

-Mini cards:
5 Player Aid
85 Building

-84 Money $6600k total — 18 x $200k, 18 x $100k, 18 x $5k, and 30 x $10k
-1 First Player

اطلاعات تکمیلی
  • Chinatown
  • ไชน่าทาวน์
    차이나타운
  • 1999
  • Karsten Hartwig
  • Mathieu Leyssenne
    Franz Vohwinkel
  • alea
    Ravensburger
    (Unknown)
    Competo / Marektoy
    Filosofia Éditions
    Heidelberger Spieleverlag
    Mandoo Games
    Quined White Goblin Games
    Siam Board Games
    Z-Man Games
  • City Building
    Economic
    Negotiation
  • Enclosure
    Investment
    Negotiation
    Tile Placement
    Victory Points as a Resource
  • Cities: New York (New York, USA)
    Decades: The 1960’s
    Series: Alea Big Box
    Series: Filosofia Reprints
محتویات جعبه

-1 Game Board
-150 Ownership Markers (30 each of 5 colors)
-90 Shop Tiles
-1 Year Marker — rules change: 9 Business Outlook cards replaced with one Year (round) Marker
-1 Linen Bag

-Mini cards:
5 Player Aid
85 Building

-84 Money $6600k total — 18 x $200k, 18 x $100k, 18 x $5k, and 30 x $10k
-1 First Player

جوایز و افتخارات
expasion

اکسپنشن ها

books

کاتالوگ ها

shop--v2

فروشگاه ها

clips-apperance

ویدئو ها

apple-arcade

نسخه دیجیتال

dice

تجربه در کافه بازی

deprticon11

گالری تصاویر

Chinatown_board_game chinatown-boardgame china-town-board-game china.town_.board_.game_ chinatown-board-game
امتیاز دهی کاربران
  • گیم پلی
    درحال ارسال
  • طراحی بصری
    درحال ارسال
  • کیفیت قطعات
    درحال ارسال
  • تکرارپذیری
    درحال ارسال
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)
5 1 رای
امتیاز کل
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x