234بازی استراتژیکبردگیم

Through the Ages: A New Story of Civilization

همانطور که تمدن خود را در این بازی با برداشتن کارت های حماسی تقویت می کنید، تاریخ را بازنویسی کنید

امتیاز : 8.4 از 10

8.4

سختی : 4.41 از 5

4.41

لینک رسمی : czechgames.com

نسخه ایرانی : ندارد

جایگزین بازی : Through the Ages: A Story of Civilization (2006)

تعداد نفرات

Players

2 الی 4 نفر

نفرات پیشنهادی : 2 الی 4 نفر

بهترین حالت بازی ( نفر ) : 3

زمان بازی

Time

120 دقیقه

گروه سنی

age

+14

سن پیشنهادی : +14

رتبه بازی

Board-Game-Icon-Overal-Rank

رتبه کلی : 9

استراتژی : 8

Through the Ages: A New Story of the Civilization نسخه جدیدی از کتاب Through the Ages: A Story of Civilization است ، با تغییرات کوچک و بزرگ در کارت های بازی در سه دوره مختلف و تغییرات گسترده در نحوه عملکرد ارتش.

Through the Ages یک بازی ساختن تمدن است. هر بازیکن سعی می کند از طریق مدیریت دقیق منابع ، کشف فناوری های جدید ، انتخاب رهبران مناسب ، ایجاد شگفتی ها و حفظ ارتش قوی ، بهترین تمدن را بسازد. ضعف در هر زمینه ای می تواند مورد استفاده مخالفان شما قرار گیرد. بازی در طول اعصار شروع می شود که از عصر باستان شروع می شود و در عصر مدرن به پایان می رسد.

«در طول اعصار» یک بازی ساخت تمدن است. هر بازیکن سعی در ایجاد بهترین تمدن از طریق مدیریت دقیق منابع، کشف فن آوری‌های جدید، انتخاب رهبران مناسب، ساخت عجایب و حفظ یک ارتش قوی دارد. ضعف در هر زمینه ای می تواند مورد استفاده حریفان شما قرار گیرد. این بازی در عصرهای مختلف رخ میدهد و از عصر باستان شروع می‌شود و در عصر مدرن پایان می‌یابد.

یکی از مکانیسم های اصلی بازی، برداشتن کارت (Card Drafting) است. فن آوری‌ها ، عجایب و رهبران به مرور وارد بازی می‌ شوند و هر چه بازی پیش می‌رود، برداشتن آنها آسان تر می‌شود. برای استفاده از یک فن آوری شما به علم کافی برای کشف آن، مواد غذایی کافی برای ایجاد جمعیت مناسب و منابع کافی (سنگ معدن) برای ساخت ساختمان آن نیاز خواهید داشت. در زمان متعادل سازی منابع مورد نیاز برای پیشبرد فناوری خود، شما همچنین باید ارتش خود را بسازید. ارتش به همان شکلی که ساختمان‌های غیر نظامی ساخته می‌شوند، تولید می‌گردد. بازیکنانی که دارای نیروی نظامی ضعیفی هستند توسط سایر بازیکنان شکار خواهند شد. هیچ نقشه ای در بازی وجود ندارد بنابراین شما قلمرویی برای از دست دادن ندارید، اما بازیکنان دارای ارتش قوی تر می‌توانند، منابع و علم را به سرقت ببرند، رهبران را بکشند، جمعیت یا فرهنگ بدست آورند. پیروزی با یک ارتش بزرگ بسیار دشوار است، اما شکست به دلیل ضعیف بودن، بسیار آسان است. پیروزی توسط بازیکنی حاصل می‌شود که ملتش در پایان دوره مدرن بیشترین فرهنگ را داشته باشد.

Through the Ages: A New Story of Civilization is the new edition of Through the Ages: A Story of Civilization, with many changes small and large to the game’s cards over its three ages and extensive changes to how military works.

Through the Ages is a civilization building game. Each player attempts to build the best civilization through careful resource management, discovering new technologies, electing the right leaders, building wonders and maintaining a strong military. Weakness in any area can be exploited by your opponents. The game takes place throughout the ages beginning in the age of antiquity and ending in the modern age.

One of the primary mechanisms in TTA is card drafting. Technologies, wonders, and leaders come into play and become easier to draft the longer they are in play. In order to use a technology you will need enough science to discover it, enough food to create a population to man it and enough resources (ore) to build the building to use it. While balancing the resources needed to advance your technology you also need to build a military. Military is built in the same way as civilian buildings. Players that have a weak military will be preyed upon by other players. There is no map in the game so you cannot lose territory, but players with higher military will steal resources, science, kill leaders, take population or culture. It is very difficult to win with a large military, but it is very easy to lose because of a weak one.

Victory is achieved by the player whose nation has the most culture at the end of the modern age.

معرفی بازی

Through the Ages: A New Story of the Civilization نسخه جدیدی از کتاب Through the Ages: A Story of Civilization است ، با تغییرات کوچک و بزرگ در کارت های بازی در سه دوره مختلف و تغییرات گسترده در نحوه عملکرد ارتش.

Through the Ages یک بازی ساختن تمدن است. هر بازیکن سعی می کند از طریق مدیریت دقیق منابع ، کشف فناوری های جدید ، انتخاب رهبران مناسب ، ایجاد شگفتی ها و حفظ ارتش قوی ، بهترین تمدن را بسازد. ضعف در هر زمینه ای می تواند مورد استفاده مخالفان شما قرار گیرد. بازی در طول اعصار شروع می شود که از عصر باستان شروع می شود و در عصر مدرن به پایان می رسد.

«در طول اعصار» یک بازی ساخت تمدن است. هر بازیکن سعی در ایجاد بهترین تمدن از طریق مدیریت دقیق منابع، کشف فن آوری‌های جدید، انتخاب رهبران مناسب، ساخت عجایب و حفظ یک ارتش قوی دارد. ضعف در هر زمینه ای می تواند مورد استفاده حریفان شما قرار گیرد. این بازی در عصرهای مختلف رخ میدهد و از عصر باستان شروع می‌شود و در عصر مدرن پایان می‌یابد.

یکی از مکانیسم های اصلی بازی، برداشتن کارت (Card Drafting) است. فن آوری‌ها ، عجایب و رهبران به مرور وارد بازی می‌ شوند و هر چه بازی پیش می‌رود، برداشتن آنها آسان تر می‌شود. برای استفاده از یک فن آوری شما به علم کافی برای کشف آن، مواد غذایی کافی برای ایجاد جمعیت مناسب و منابع کافی (سنگ معدن) برای ساخت ساختمان آن نیاز خواهید داشت. در زمان متعادل سازی منابع مورد نیاز برای پیشبرد فناوری خود، شما همچنین باید ارتش خود را بسازید. ارتش به همان شکلی که ساختمان‌های غیر نظامی ساخته می‌شوند، تولید می‌گردد. بازیکنانی که دارای نیروی نظامی ضعیفی هستند توسط سایر بازیکنان شکار خواهند شد. هیچ نقشه ای در بازی وجود ندارد بنابراین شما قلمرویی برای از دست دادن ندارید، اما بازیکنان دارای ارتش قوی تر می‌توانند، منابع و علم را به سرقت ببرند، رهبران را بکشند، جمعیت یا فرهنگ بدست آورند. پیروزی با یک ارتش بزرگ بسیار دشوار است، اما شکست به دلیل ضعیف بودن، بسیار آسان است. پیروزی توسط بازیکنی حاصل می‌شود که ملتش در پایان دوره مدرن بیشترین فرهنگ را داشته باشد.

Description

Through the Ages: A New Story of Civilization is the new edition of Through the Ages: A Story of Civilization, with many changes small and large to the game’s cards over its three ages and extensive changes to how military works.

Through the Ages is a civilization building game. Each player attempts to build the best civilization through careful resource management, discovering new technologies, electing the right leaders, building wonders and maintaining a strong military. Weakness in any area can be exploited by your opponents. The game takes place throughout the ages beginning in the age of antiquity and ending in the modern age.

One of the primary mechanisms in TTA is card drafting. Technologies, wonders, and leaders come into play and become easier to draft the longer they are in play. In order to use a technology you will need enough science to discover it, enough food to create a population to man it and enough resources (ore) to build the building to use it. While balancing the resources needed to advance your technology you also need to build a military. Military is built in the same way as civilian buildings. Players that have a weak military will be preyed upon by other players. There is no map in the game so you cannot lose territory, but players with higher military will steal resources, science, kill leaders, take population or culture. It is very difficult to win with a large military, but it is very easy to lose because of a weak one.

Victory is achieved by the player whose nation has the most culture at the end of the modern age.

    • Through the Ages: A New Story of Civilization
    • Cywilizacja: Poprzez Wieki
      Im Wandel der Zeitalter: Ein neue Geschichte der Zivilisation
      Korokon át: A civilizáció új története
      Through the Ages
      Through the Ages: Eine neue Geschichte der Zivilisation
      Through the Ages: L’Histoire vous appartient
      Through the Ages: Nový příběh civilizace
      Through the Ages: Rivivi la Storia della Civiltà
      Through the Ages: Uma Nova História da Civilização
      Through the Ages: Una Nueva Historia de la Civilización
      Сквозь Века. Новая История Цивилизации
      דרך העידנים
      スルー・ジ・エイジズ:新たなる文明の物語
      历史巨轮:人类文明新篇章
      쓰루 디 에이지스: 문명에 관한 새로운 이야기
      쓰루 디 에이지스: 새로운 인류 문명 발전 대서사시
    • 2015
    • Vlaada Chvátil
    • N/A
    • Filip Murmak
      Radim Pech
      Jakub Politzer
      Milan Vavroň
    • Czech Games Edition
      Cranio Creations
      Devir
      DiceTree Games
      Eagle-Gryphon Games
      GaGa Games
      Gém Klub Kft.
      HaKubia
      HeidelBÄR Games
      Heidelberger Spieleverlag
      IELLO
      MINDOK
      New Games Order, LLC
      One Moment Games
      Rebel Sp. z o.o.
    • N/A
    • N/A
    • N/A
    • N/A
    • N/A
    • Insert Designer
      N/A
    • Card Game
      Civilization
      Economic
    • Auction/Bidding
      Auction: Dutch
      Card Drafting
      Events
      Take That
    • Digital Implementations: Board Game Arena
      Game: Through the Ages
      Mechanism: Tableau Building
      • 329 cards

         

        • 20 Age A Civil Cards
          • 4 Wonders
          • 6 Leaders
          • 10 Actions
        • 10 Age A Military Cards
          • 10 Events
        • 53 Age I Civil Cards
          • 30 Technologies
          • 4 Wonders
          • 6 Leaders
          • 13 Actions
        • 45 Age I Military Cards
          • 6 Defense/Colonization Bonus cards
          • 6 Aggressions
          • 2 Pacts
          • 10 Tactics
          • 15 Events
          • 6 Territories
        • 53 Age II Civil Cards
          • 30 Technologies
          • 4 Wonders
          • 6 Leaders
          • 13 Actions
        • 50 Age II Military Cards
          • 6 Defense/Colonization Bonus Cards
          • 9 Aggressions
          • 4 Wars
          • 4 Pacts
          • 6 Tactics
          • 15 Events
          • 6 Territories
        • 53 Age III Civil Cards
          • 30 Technologies
          • 4 Wonders
          • 6 Leaders
          • 13 Actions
        • 45 Age III Military Cards
          • 6 Defense/Colonization Bonus Cards
          • 8 Aggressions
          • 6 Wars
          • 4 Pacts
          • 6 Tactics
          • 15 Events

         

        Boards & Pieces

         

        • 5 Game Boards
          • 1 Card row board
          • 1 Current Age board
          • 1 Science board
          • 1 Culture board
          • 1 Military board
        • 4 Player Boards
        • 28 Player Pieces (7 each in 4 player colors)
        • 56 stickers (14 each for 4 players)
        • 254 acrylic cubes (36 white, 28 red, 109 yellow, 81 blue)

         

        Reference Material

         

        • 4 Quick Reference sheets
        • 1 Rulebook (Code of Laws)
        • 1 Handbook

         

        Resources

         

         

        Cards to remove in 2-3 player games

         

         

        2-PLAYERS

         

        • 10 Pacts
          • 2 Age I Pacts
          • 4 Age II Pacts
          • 4 Age III Pacts
        • 27 civil cards marked 3+ and 4+:
          • 9 Age I 3+ and 4+ cards (6/3)
          • 9 Age II 3+ and 4+ cards (6/3)
          • 9 Age III 3+ and 4+ cards (6/3)

         

        3-PLAYERS

         

        • 9 civil cards marked 4+:
          • 3 Age I 4+ cards
          • 3 Age II 4+ cards
          • 3 Age III 4+ cards

         

        Card Sleeves

         

        • Card size is 50 x 73mm (source)
        • Total card count: 329
        • Mayday Sleeve Size: Sails of Glory 50 x 75 mm (internal/card size), standard quality (pictures)
        • Swan Panasia Sleeve Size: SWN-016 53 x 75 mm (external/sleeve size), standard quality (picture)
اطلاعات تکمیلی
    • Through the Ages: A New Story of Civilization
    • Cywilizacja: Poprzez Wieki
      Im Wandel der Zeitalter: Ein neue Geschichte der Zivilisation
      Korokon át: A civilizáció új története
      Through the Ages
      Through the Ages: Eine neue Geschichte der Zivilisation
      Through the Ages: L’Histoire vous appartient
      Through the Ages: Nový příběh civilizace
      Through the Ages: Rivivi la Storia della Civiltà
      Through the Ages: Uma Nova História da Civilização
      Through the Ages: Una Nueva Historia de la Civilización
      Сквозь Века. Новая История Цивилизации
      דרך העידנים
      スルー・ジ・エイジズ:新たなる文明の物語
      历史巨轮:人类文明新篇章
      쓰루 디 에이지스: 문명에 관한 새로운 이야기
      쓰루 디 에이지스: 새로운 인류 문명 발전 대서사시
    • 2015
    • Vlaada Chvátil
    • N/A
    • Filip Murmak
      Radim Pech
      Jakub Politzer
      Milan Vavroň
    • Czech Games Edition
      Cranio Creations
      Devir
      DiceTree Games
      Eagle-Gryphon Games
      GaGa Games
      Gém Klub Kft.
      HaKubia
      HeidelBÄR Games
      Heidelberger Spieleverlag
      IELLO
      MINDOK
      New Games Order, LLC
      One Moment Games
      Rebel Sp. z o.o.
    • N/A
    • N/A
    • N/A
    • N/A
    • N/A
    • Insert Designer
      N/A
    • Card Game
      Civilization
      Economic
    • Auction/Bidding
      Auction: Dutch
      Card Drafting
      Events
      Take That
    • Digital Implementations: Board Game Arena
      Game: Through the Ages
      Mechanism: Tableau Building
محتویات جعبه
      • 329 cards

         

        • 20 Age A Civil Cards
          • 4 Wonders
          • 6 Leaders
          • 10 Actions
        • 10 Age A Military Cards
          • 10 Events
        • 53 Age I Civil Cards
          • 30 Technologies
          • 4 Wonders
          • 6 Leaders
          • 13 Actions
        • 45 Age I Military Cards
          • 6 Defense/Colonization Bonus cards
          • 6 Aggressions
          • 2 Pacts
          • 10 Tactics
          • 15 Events
          • 6 Territories
        • 53 Age II Civil Cards
          • 30 Technologies
          • 4 Wonders
          • 6 Leaders
          • 13 Actions
        • 50 Age II Military Cards
          • 6 Defense/Colonization Bonus Cards
          • 9 Aggressions
          • 4 Wars
          • 4 Pacts
          • 6 Tactics
          • 15 Events
          • 6 Territories
        • 53 Age III Civil Cards
          • 30 Technologies
          • 4 Wonders
          • 6 Leaders
          • 13 Actions
        • 45 Age III Military Cards
          • 6 Defense/Colonization Bonus Cards
          • 8 Aggressions
          • 6 Wars
          • 4 Pacts
          • 6 Tactics
          • 15 Events

         

        Boards & Pieces

         

        • 5 Game Boards
          • 1 Card row board
          • 1 Current Age board
          • 1 Science board
          • 1 Culture board
          • 1 Military board
        • 4 Player Boards
        • 28 Player Pieces (7 each in 4 player colors)
        • 56 stickers (14 each for 4 players)
        • 254 acrylic cubes (36 white, 28 red, 109 yellow, 81 blue)

         

        Reference Material

         

        • 4 Quick Reference sheets
        • 1 Rulebook (Code of Laws)
        • 1 Handbook

         

        Resources

         

         

        Cards to remove in 2-3 player games

         

         

        2-PLAYERS

         

        • 10 Pacts
          • 2 Age I Pacts
          • 4 Age II Pacts
          • 4 Age III Pacts
        • 27 civil cards marked 3+ and 4+:
          • 9 Age I 3+ and 4+ cards (6/3)
          • 9 Age II 3+ and 4+ cards (6/3)
          • 9 Age III 3+ and 4+ cards (6/3)

         

        3-PLAYERS

         

        • 9 civil cards marked 4+:
          • 3 Age I 4+ cards
          • 3 Age II 4+ cards
          • 3 Age III 4+ cards

         

        Card Sleeves

         

        • Card size is 50 x 73mm (source)
        • Total card count: 329
        • Mayday Sleeve Size: Sails of Glory 50 x 75 mm (internal/card size), standard quality (pictures)
        • Swan Panasia Sleeve Size: SWN-016 53 x 75 mm (external/sleeve size), standard quality (picture)
جوایز و افتخارات
expasion

اکسپنشن ها

books

کاتالوگ ها

shop--v2

فروشگاه ها

clips-apperance

ویدئو ها

apple-arcade

نسخه دیجیتال

Boardgaming Online (including expansions)

dice

تجربه در کافه بازی

deprticon11

گالری تصاویر

Through-the-Ages-A-New-Story-of-Civilization
امتیاز دهی کاربران
  • گیم پلی
    درحال ارسال
  • طراحی بصری
    درحال ارسال
  • کیفیت قطعات
    درحال ارسال
  • تکرارپذیری
    درحال ارسال
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)
5 1 رای
امتیاز کل
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x