

Barbarian Class Details
جزئیات کلاس بربری
یک مرد قبایل قد بلند از میان کولاکی که خز پوشیده شده و تبر خود را سنگین کرده است قدم می زند. او در حالی که به سمت غول یخبندان که جرات شکار گله گوزن های مردمش را داشت، می خندد.
یک نیمه اورک بر روی آخرین رقیب قدرت او بر قبیله وحشی آنها غر می زند، که آماده است مانند شش رقیب آخر با دستان خالی گردن او را بشکند.
کوتولهای که از دهانش کف میکند، کلاه خود را به صورت دشمن درگیر خود میکوبد، سپس برمیگردد تا آرنج زرهی خود را به روده دیگری ببرد.
این بربرها، هر چند که ممکن است متفاوت باشند، با خشمشان تعریف میشوند: خشم افسارگسیخته، خاموشناپذیر، و غیرقابل فکر. خشم آنها بیش از یک احساس صرف، وحشیگری یک شکارچی در گوشه و کنار، یورش بی امان طوفان، آشفتگی مهیب دریا است.
برای برخی، خشم آنها ناشی از ارتباط با ارواح حیوانی خشن است. دیگران از مخزن متلاطم خشم در دنیایی پر از درد استفاده می کنند. برای هر وحشی، خشم قدرتی است که نه تنها به جنون جنگی دامن می زند، بلکه به رفلکس های عجیب، انعطاف پذیری و شاهکارهای قدرت نیز دامن می زند.
غریزه اولیه
مردم شهرها و شهرها به این افتخار می کنند که چگونه روش های متمدن آنها آنها را از حیوانات متمایز می کند، گویی انکار طبیعت خود نشانه برتری است. اما برای یک بربر، تمدن فضیلت نیست، بلکه نشانه ضعف است. افراد قوی طبیعت حیوانی خود را در آغوش می گیرند – غرایز تیز، جسم اولیه و خشم وحشیانه. بربرها وقتی توسط دیوارها و جمعیت پرچین می شوند، ناراحت می شوند. آنها در وحشی سرزمین خود رشد می کنند: تندرا، جنگل، یا علفزارهایی که قبایل آنها در آن زندگی می کنند و شکار می کنند.
بربرها در هرج و مرج جنگ زنده می شوند. آنها می توانند وارد یک حالت دیوانه شوند که در آن خشم بر آنها غالب می شود و به آنها قدرت و انعطاف پذیری فوق بشری می دهد. یک وحشی می تواند تنها چند بار بدون استراحت روی این مخزن خشم بکشد، اما همین خشم های اندک معمولاً برای شکست دادن هر تهدیدی کافی است.
زندگی در خطر
هر یک از اعضای قبایل که از سوی هموطنان جامعه متمدن “بربر” تلقی می شوند، دارای طبقه بربر نیستند. یک بربر واقعی در میان این افراد به اندازه یک جنگجوی ماهر در یک شهر غیرمعمول است و او نقشی مشابه به عنوان محافظ مردم و رهبر در زمان جنگ ایفا می کند. زندگی در مکان های وحشی جهان مملو از خطر است: قبایل رقیب، آب و هوای مرگبار و هیولاهای وحشتناک. بربرها با سر و صدا وارد این خطر می شوند تا مردمشان مجبور نباشند.
شجاعت آنها در مواجهه با خطر، بربرها را برای ماجراجویی مناسب می سازد. سرگردانی اغلب یک روش زندگی برای قبایل بومی آنها است و زندگی بی ریشه ماجراجو برای یک بربر سختی کمی است. برخی از بربرها دلتنگ ساختارهای خانوادگی نزدیک قبیله می شوند، اما در نهایت متوجه می شوند که با پیوندهایی که در میان اعضای مهمانی های ماجراجویانه آنها شکل گرفته است، جایگزین شده اند.
ساخت یک بربر
هنگام ایجاد یک شخصیت بربر، به این فکر کنید که شخصیت شما از کجا آمده و جایگاه او در جهان است. با DM خود در مورد منشاء مناسب برای بربر خود صحبت کنید. آیا از سرزمینی دور آمده اید و شما را در منطقه مبارزات غریبه کرده است؟ یا این کارزار در مرزی ناهموار که در آن وحشی ها رایج هستند تنظیم شده است؟
چه چیزی باعث شد که به زندگی پرماجرا بپردازید؟ آیا با وعده ثروت به سرزمینهای مسکونی فریب خوردید؟ آیا برای رویارویی با یک تهدید مشترک با سربازان آن سرزمین ها متحد شدید؟ آیا هیولاها یا یک گروه ترکان و مغولان مهاجم شما را از وطن خود بیرون کردند و شما را به یک پناهنده بی ریشه تبدیل کردند؟ شاید شما یک اسیر جنگی بودید، که به غل و زنجیر به سرزمین های “متمدن” آورده اید و فقط اکنون توانستید آزادی خود را به دست آورید. یا ممکن است به دلیل جنایتی که مرتکب شدهاید، تابویی که نقض کردهاید یا کودتایی که شما را از مقامی خارج کرده از مردم خود بیرون کردهاید.
ساخت سریع
با پیروی از این توصیه ها می توانید به سرعت یک بربر درست کنید. ابتدا بالاترین امتیاز توانایی خود را در Strength و به دنبال آن Constitution قرار دهید. دوم، پسزمینه outlander را انتخاب کنید.
جدول بربرها
Level |
Proficiency |
Features |
Rages |
Rage |
---|---|---|---|---|
1st |
+2 |
Rage, Unarmored Defense |
2 |
+2 |
2nd |
+2 |
Reckless Attack, Danger Sense |
2 |
+2 |
3rd |
+2 |
Primal Path |
3 |
+2 |
4th |
+2 |
Ability Score Improvement |
3 |
+2 |
5th |
+3 |
Extra Attack, Fast Movement |
3 |
+2 |
6th |
+3 |
Path Feature |
4 |
+2 |
7th |
+3 |
Feral Instinct |
4 |
+2 |
8th |
+3 |
Ability Score Improvement |
4 |
+2 |
9th |
+4 |
Brutal Critical (1 die) |
4 |
+3 |
10th |
+4 |
Path Feature |
4 |
+3 |
11th |
+4 |
Relentless Rage |
4 |
+3 |
12th |
+4 |
Ability Score Improvement |
5 |
+3 |
13th |
+5 |
Brutal Critical (2 dice) |
5 |
+3 |
14th |
+5 |
Path Feature |
5 |
+3 |
15th |
+5 |
Persistent Rage |
5 |
+3 |
16th |
+5 |
Ability Score Improvement |
5 |
+4 |
17th |
+6 |
Brutal Critical (3 dice) |
6 |
+4 |
18th |
+6 |
Indomitable Might |
6 |
+4 |
19th |
+6 |
Ability Score Improvement |
6 |
+4 |
20th |
+6 |
Primal Champion |
Unlimited |
+4 |
ویژگی های کلاس
به عنوان یک بربر، ویژگی های کلاس زیر را به دست می آورید.
نقاط ضربه
ضربه تاس: 1d12 در هر سطح بربر
امتیاز در سطح اول: 12 + اصلاح کننده قانون اساسی شما
امتیازات در سطوح بالاتر: 1d12 (یا 7) + اصلاح کننده قانون اساسی شما در هر سطح بربر پس از 1st
مهارت ها
زره: زره سبک، زره متوسط، سپر
سلاح ها: سلاح های ساده، سلاح های رزمی
ابزار: ندارد
پرتاب های ذخیره: قدرت، قانون اساسی
مهارت ها: دو مورد را از میان دست زدن به حیوانات، دو و میدانی، ارعاب، طبیعت، ادراک و بقا انتخاب کنید.
تجهیزات
علاوه بر تجهیزاتی که توسط سابقه شما اعطا شده است، با تجهیزات زیر شروع می کنید:
(الف) تبر بزرگ یا (ب) هر نوع سلاح جنگی
(الف) دو تبر یا (ب) هر سلاح ساده
یک دسته کاوشگر و چهار نیزه
خشم
در نبرد، شما با خشونت اولیه مبارزه می کنید. در نوبت خود، می توانید یک خشم را به عنوان یک اقدام جایزه وارد کنید.
در حالی که خشمگین هستید، اگر زره سنگین نپوشید، مزایای زیر را به دست خواهید آورد:
شما در بررسی های قدرت و پرتاب های ذخیره قدرت مزیت دارید.
وقتی با استفاده از Strength یک حمله اسلحه غوغا انجام میدهید، پاداشی برای رول آسیب دریافت میکنید که با افزایش سطوح به عنوان یک بربر افزایش مییابد، همانطور که در ستون Rage Damage جدول Barbarian نشان داده شده است.
شما در برابر ضربه زدن، سوراخ کردن و ضربه زدن مقاومت دارید.
اگر بتوانید طلسم بسازید، نمی توانید آنها را اجرا کنید یا در حین عصبانیت روی آنها تمرکز کنید.
خشم شما 1 دقیقه طول می کشد. اگر بیهوش شوید یا نوبتتان تمام شود و از آخرین نوبتتان به یک موجود متخاصم حمله نکنید یا از آن زمان به بعد آسیبی ندیده اید، زود تمام می شود. شما همچنین می توانید به عنوان یک اقدام پاداش به خشم خود پایان دهید.
هنگامی که تعداد دفعات نشان داده شده برای سطح بربر خود را در ستون خشم جدول بربرها خشمگین کردید، قبل از اینکه بتوانید دوباره عصبانی شوید، باید یک استراحت طولانی را به پایان برسانید.
دفاع غیر زرهی
در حالی که هیچ زرهی نپوشیدید، کلاس زره شما برابر با 10 + اصلاح کننده مهارت + اصلاح کننده قانون اساسی شما است. شما می توانید از یک سپر استفاده کنید و همچنان از این مزیت بهره مند شوید.
حمله بی پروا
با شروع از سطح 2، می توانید تمام نگرانی برای دفاع را کنار بگذارید تا با ناامیدی شدید حمله کنید. هنگامی که اولین حمله خود را در نوبت خود انجام می دهید، می توانید تصمیم بگیرید که بی پروا حمله کنید. انجام این کار باعث میشود در طول این نوبت، در رولهای حمله اسلحههای غوغا با استفاده از Strength برتری داشته باشید، اما رولهای حمله علیه شما تا نوبت بعدی شما مزیت دارند.
حس خطر
در سطح دوم، احساس عجیبی در زمانی که چیزهای اطراف آنطور که باید به دست میآورند و زمانی که از دور میشوید به شما برتری میدهند، احساس میشود.
شما در پرتاب های صرفه جوئی در مهارت های برابری که می توانید ببینید، مانند تله ها و طلسم ها، مزیت دارید. برای به دست آوردن این مزیت، نمی توان کور، ناشنوا یا ناتوان شد.
مسیر اولیه
در سطح 3، مسیری را انتخاب کنید که ماهیت خشم شما را شکل می دهد. Path of the Berserker در انتهای توضیحات کلاس توضیح داده شده است و مسیرهای اضافی در منابع دیگر موجود است. انتخاب شما ویژگی هایی را در سطح 3 و دوباره در سطح 6، 10 و 14 به شما می دهد.
بهبود امتیاز
وقتی به سطح 4 رسید و دوباره در سطح 8، 12، 16 و 19 رسید، می توانید یک امتیاز انتخابی خود را 2 افزایش دهید، یا می توانید دو نمره انتخابی خود را 1 افزایش دهید. طبق معمول، می توانید با استفاده از این ویژگی امتیاز را روی 20 افزایش دهید.
با استفاده از قانون شاهکارهای اختیاری، میتوان از این ویژگی استفاده کرد و به جای آن شاهکار دلخواه خود را انجام داد.
حمله اضافی
با شروع از سطح 5، می توانم به جای یک بار، هر زمانی که در نوبت خود اقدام به حمله کنید، می توانید به آن حمله کنید.
حرکت سریع
با شروع از سطح 5، سرعت شما 10 فوت افزایش می یابد در حالی که زره سنگین نمی پوشد.
غریزه وحشی
در سطح هفتم، غرایز شما به قدری تقویت می شود که در ابتکار عمل مزیت دارید.
علاوه بر این، اگر در مبارزه ابتدایی غافلگیر شدید و ناتوان نشدید، می توانید در نوبت اول به طور معمول عمل کنید، اما فقط در صورتی که قبل از انجام هر کاری در آن نوبت، خشم خود را وارد کنید.
وحشیانه انتقادی
با شروع در سطح نهم، میتوان هنگام تعیین آسیب برای یک ضربه حیاتی با یک حمله غوغا، یک آسیب سلاح را رول کرد.
این به دو تا در سطح سیزدهم و سه تاس اضافه در سطح هفدهم افزایش می یابد.
خشم بی امان
با شروع از سطح یازدهم، خشم شما می توانید علیرغم زخم های شدید، شما را در جنگ نگه دارید. اگر در حالی که خشمگین هستید به 0 بین کاهش می دهید و کاملاً از نروید، می توانید یک پرتاب نجات DC 10 را انجام دهید. اگر موفق شدید، به جای آن به 1 نقطه ضربه می افتید.
هر بار که بعد از اولین مورد از این ویژگی استفاده می کنید، DC 5 افزایش می یابد. زمانی که یک اقامت کوتاه یا طولانی را به پایان می رساند، DC به 10 بازنشانی می شود.
وحشیانه انتقادی
در سطح سیزدهم، میتوانید دو تاس آسیب اضافی سلاح را هنگام تعیین آسیب اضافی برای یک ضربه مهم با یک حمله غوغا پرتاب کنید.
این به سه تاس اضافی در سطح هفدهم افزایش می یابد.
خشم مداوم
با شروع از سطح پانزدهم، خشم شما آنقدر شدید است که فقط در صورت بیهوش شدن یا پایان دادن به آن زود به پایان می رسد.
وحشیانه انتقادی
در سطح هفدهم، می توانید سه تاس آسیب اضافی سلاح را هنگام تعیین آسیب اضافی برای یک ضربه مهم با یک حمله غوغا پرتاب کنید.
قدرت رام نشدنی
با شروع از سطح 18، اگر مجموع شما برای یک چک قدرت کمتر از نمره قدرت شما باشد، می توانید آن امتیاز را به جای کل استفاده کنید.
قهرمان اولیه
در سطح بیستم، شما تجسم قدرت وحشی ها هستید. امتیازات قدرت و قانون اساسی شما 4 افزایش می یابد. حداکثر امتیاز شما اکنون 24 است.
مسیرهای اولیه
خشم در دل هر بربری می سوزد، کوره ای که او را به سوی عظمت سوق می دهد. با این حال، بربرهای مختلف خشم خود را به منابع مختلفی نسبت می دهند. برای برخی، این یک مخزن درونی است که در آن درد، اندوه و خشم به خشم سختی مانند فولاد تبدیل می شود. دیگران آن را به عنوان یک نعمت معنوی، هدیه یک حیوان توتم می دانند.
مسیر برسرکر
برای برخی بربرها، خشم وسیله ای برای رسیدن به هدف است – که هدف آن خشونت است. «مسیر برسرکر» مسیری است با خشم بیپایان، پر از خون. وقتی وارد خشم دیوانه میشوید، بدون توجه به سلامتی یا رفاه خود، در هرج و مرج جنگ هیجانزده میشوید.
دیوانگی
از زمانی که این مسیر را در سطح 3 انتخاب می کنید، می توانید در هنگام عصبانیت وارد دیوانگی شوید. اگر این کار را انجام دهید، برای مدت زمان خشم خود می توانید یک حمله اسلحه غوغا به عنوان یک اقدام پاداش در هر یک از نوبت های خود پس از این یکی انجام دهید. وقتی خشم شما به پایان می رسد، یک سطح از خستگی را تحمل می کنید.
خشم بی فکر
با شروع از سطح 6، شما نمی توانید در حین خشمگین شدن، مجذوب یا بترسید. اگر هنگام وارد شدن به خشم خود مجذوب یا ترسیدید، تأثیر آن برای مدت خشم به حالت تعلیق در می آید.
حضور ترسناک
با شروع از سطح 10، می توانید از عمل خود برای ترساندن کسی با حضور تهدید آمیز خود استفاده کنید. وقتی این کار را انجام دادید، یک موجود را انتخاب کنید که بتوانید در فاصله 30 فوتی خود ببینید. اگر موجودی بتواند شما را ببیند یا بشنود، باید در یک پرتاب پس انداز Wisdom موفق شود (DC برابر با 8 + پاداش مهارت شما + اصلاح کننده کاریزما شما) یا تا پایان نوبت بعدی شما از شما بترسد. در نوبتهای بعدی، میتوانید از عمل خود برای تمدید مدت زمان این اثر بر روی موجود ترسیده تا پایان نوبت بعدی خود استفاده کنید. اگر موجودی دور از خط دید یا بیش از 60 فوت دورتر از شما به دور خود پایان دهد، این اثر پایان می یابد.
اگر موجودی در پرتاب نجات خود موفق شود، نمیتوانید تا 24 ساعت دوباره از این ویژگی روی آن موجود استفاده کنید.
تلافی
با شروع از سطح چهاردهم، هنگامی که از موجودی که در فاصله 5 فوتی شما قرار دارد آسیب میبینید، میتوانید از واکنش خود برای حمله با سلاح سرد علیه آن موجود استفاده کنید.