2بازی خانوادگیبردگیمفقط 2 نفرهناشر ایرانی

Lost Cities

دوئل کاشفان ماجراجو!

امتیاز : 7.2 از 10

7.2

سختی : 1.48 از 5

1.48

نسخه ایرانی : دارد

نسخه جایگزین :

  • Keltis
  • Lost Cities: To Go
  • Lost Cities: Rivals
  • Lost Cities: The Board Game

تعداد نفرات

Players

2 نفر

نفرات پیشنهادی : 2 نفر

بهترین حالت بازی ( نفر ) : 2

زمان بازی

Time

30 دقیقه

گروه سنی

age

10+

سن پیشنهادی : 8+

رتبه بازی

Board-Game-Icon-Overal-Rank

رتبه کلی : 325

خانوادگی : 71

شهرهای گمشده Lost Cities

دوئل کاشفان ماجراجو!
با چیدمان کارت‌های خود، مسیرهایی بسازید برای کندوکاو در دورافتاده‌ترین و اسرارآمیزترین نقاط این کُره‌ی خاکی: سلسله‌جبال هیمالایا، جنگل‌های بارانیِ آمریکای مرکزی، صحرای مصر، آتشفشانی اسرارآمیز و حتی کفِ اقیانوس! بازیکنانی که شجاع‌تر و جسورتر هستند، می‌توانند بر روی موفقیتِ طرح اکتشافی خود شرط‌بندی نیز بکنند! البته احتیاط کنید: این کار ممکن است برای شما گران تمام شود! بازیکنی که بعد از 3 دور بازی، بیش‌ترین امتیازات را داشته باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود…
نکته: قوانین بازی بسیار ساده‌اند. امّا اشتباه نکنید؛ «شهرهای گمشده» پیچیده‌تر از آنی است که در نگاه اوّل به‌ نظر می‌رسد!

اجزاء بازی
– 1 صفحه‌ی بازی
– 72 کارت بازی
* 54 کارت اکتشاف (ارزش هر کارت -از 2 تا 10- بر روی کارت نوشته شده‌است / در 6 رنگ مختلف)
* 18 کارت شرط‌بندی (در 6 رنگ مختلف؛ از هر رنگ، 3 کارت)

هدف بازی
هدفِ هردو بازیکن، شکل دادن مسیرهای اکتشافی است که پس‌از کسرِ هزینه‌های اکتشاف، بیش‌ترین امتیازات را نصیب‌شان کند. شما باید با چیدمان کارت‌ها در مسیرهای مختلف (هر رنگ، جداگانه)، اکتشافات را ترتیب دهید. ارزشِ عددیِ کارت‌های یک مسیر، باید از کارتی به کارت دیگر، افزایش بیابد. می‌توانید با قرار دادنِ کارت‌های شرط‌بندی در ابتدای مسیر، ارزشِ مسیر را چندبرابر کنید. در پایان بازی، کارت‌های موجود در مسیرهای هر بازیکن، امتیازشماری می‌شوند.

در بازی «لاست سیتیز»، هدف اکتشاف شهرهای گمشده (در پنج رنگ مختلف) و انتقال آثار باستانی با ارزش آن‌ها به انبار خودتان است. هر کدام از بازیکنان در نوبت خود، باید ابتدا یکی از کارت‌های دستش را بازی کرده (آن را به یکی از شهرهای خود اضافه کرده یا در محل مشخص شده برای کارت‌های کنارگذاشته‌شده قرار دهد)، و سپس یک کارت بردارد. در صفحه‌ی بازی پنج مکان با رنگ‌های مختلف برای کنار گذاشتن کارت‌ها وجود دارد. زمانی که بازیکن قصد برداشتن کارتی را دارد، می‌تواند آن را از روی یکی از پنج مکان مشخص‌شده یا از روی دسته کارت‌های بازی‌نشده انتخاب کند. کارت‌هایی که توسط بازیکنان، بازی می‌شوند، باید به ترتیب صعودی به انبارها اضافه شده، اما نیازی نیست که حتما اعداد متوالی باشند.

کارت‌های افزاینده در سلسله‌مراتب اعداد، کوچک‌تر از کارت‌های شماره ۲درنظر گرفته می‌شوند. به این معنا که اگر در یکی از انبارها کارت عدددار بازی کنید، دیگر نمی‌توانید از کارت‌های افزاینده برای آن استفاده کنید. بازیکنان، به همین ترتیب، یکی پس از دیگری نوبت خود را بازی کرده، تا آخرین کارت از دسته کارت‌های کنار زمین برداشته شود. سپس، کارت‌هایی که در دست داشته را کنار گذاشته و امتیاز اکتشافات خود را محاسبه می‌کنند. امتیاز هر کدام از شهرها که حداقل یک کارت در آن قرار گرفته است، باید محاسبه شود.

کارت‌هایی که در هر شهر استفاده شده‌اند، به مقدار عدد نمایش‌داده‌شده روی آن‌ها برای شما امتیاز به ارمغان خواهند آورد. همچنین کارت‌های افزاینده‌ای که در هر شهر استفاده کرده‌اید، به صورت ضریب روی امتیاز نهایی آن شهر ضرب خواهند شد. امتیاز اکتشاف هر شهر از ۲۰- (منفی بیست) شروع می‌شود. در نتیجه برای این‌که از اکتشاف یک شهر به سود برسید، باید حداقل ۲۰امتیاز دریافت کنید. اگر امتیاز نهایی‌تان در شهری منفی شده باشد، و در آن از افزاینده هم استفاده کرده باشید، امتیاز منفی‌تان در مقدار افزاینده ضرب خواهد شد. همچنین، پاداشی ۲۰امتیازی به تمام شهرهایی که حداقل ۸کارت در آن‌ها بازی شده باشد، تعلق می‌گیرد. در نهایت، بازیکنی که بیشترین امتیاز را گرفته باشد، پیروز بازی خواهد بود. اگرچه در بازی رومیزی شهرهای گمشده، بازیکنان معمولاً سه دست بازی کرده و امتیاز آن‌ها را با هم جمع می‌کنند، تا برنده‌ی نهایی بازی مشخص شود.

مثال اول از نحوه‌ی امتیازدهی: در شهری، کارت‌های ۲، ۳، ۷، ۸، و ۱۰بازی شده است. این شهر برای بازیکن ۱۰امتیاز مثبت خواهد داشت، که از ۳۰امتیاز مثبت و ۲۰- امتیاز برای شروع اکتشاف تشکیل شده است.

مثال دوم از نحوه‌ی امتیازدهی: در شهری، دو افزاینده و کارت‌های ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، و ۱۰بازی شده است. مجموع کارت‌های بازی‌شده ۴۰است که با کسر ۲۰امتیاز شروع اکتشاف، ۲۰می‌شود. به علت استفاده از ۲افزاینده، امتیاز شهر در عدد ۳ضرب شده و به ۶۰می‌رسد. در نهایت به علت استفاده از ۸کارت یا بیشتر در این شهر، ۲۰امتیاز مثبت دیگر به آن اضافه شده، تا امتیاز نهایی آن ۸۰شود.

مثال سوم از نحوه‌ی امتیازدهی: در شهری، یک افزاینده و کارت‌های ۴، ۶و ۷بازی شده است. مجموع کارت‌های بازی‌شده ۱۷است که با کسر ۲۰امتیاز شروع اکتشاف، ۳- می‌شود. به علت استفاده از یک افزاینده در این شهر، این امتیاز در ۲ضرب شده، تا امتیاز نهایی آن ۶- شود.

بوردگیم یا بهتر است بگوییم کارت گیم Lost Cities از جمله بازی‌های سبک خانوادگی (Family) است. مکانیزم‌های اصلی این Board Game نیز Hand Management و Set Collection هستند.

Lost Cities is a card game in the Kosmos two-player series. The game originally consisted of a single deck of cards of rank 2–10 in five different colors with three special “handshakes” (“HS” in scoring examples below) in each suit, but as of 2019 the game now includes six colored suits, with the sixth color being optional for gameplay. A game board is included to organize discarded cards and help players organize their card collections.

The object of the game is to gain points by mounting profitable archaeological expeditions to the different sites represented by the colored suits of cards. On a player’s turn, they must first play one card, either to an expedition or by discarding it to the color-appropriate discard pile, then draw one card, either from the deck or from the top of a discard pile. Cards played to expeditions must be in ascending order, but they need not be consecutive. Handshakes are considered lower than a 2 and represent investments in an expedition. Thus, if you play a red 4, you may play any other red card higher than a 4 on a future turn but may no longer play a handshake, the 2, or the 3.

The game continues in this fashion with players alternating turns until the final card is taken from the deck. The rest of the cards in hand are then discarded and players score their expeditions. Each expedition that has at least one card played into it must be scored. Cards played into an expedition are worth their rank in points, and handshakes count as a multiplier against your final total; one handshake doubles an expedition’s value, while two handshakes triples that value and three handshakes quadruple it. Expeditions start at a value of -20, so you must play at least 20 points of cards into an expedition in order to make a profit. If you are left with a negative value and have a handshake, the multiplier still applies. A 20-point bonus is awarded to every expedition with at least eight cards played into it. A complete game of Lost Cities lasts three matches, with scores for each match being added together.

Scoring example 1: An expedition has a 2,3,7,8,10 for a total of 30. This expedition is worth 10 total points: 30 plus the initial -20.

Scoring example 2: An expedition has 2 HS, and 4,5,6,7,8,10 for a total of 40. This expedition is worth 80 total points: 40 points for cards, plus the initial -20, ×3 for the two multipliers, plus the 20-pt bonus for playing 8+ cards.

Scoring example 3: An expedition has 1 HS, and 4,6,7 for a total of 17. This expedition is worth -6 total points: 17 plus the initial -20, ×2 for the multiplier.

معرفی بازی

شهرهای گمشده Lost Cities

دوئل کاشفان ماجراجو!
با چیدمان کارت‌های خود، مسیرهایی بسازید برای کندوکاو در دورافتاده‌ترین و اسرارآمیزترین نقاط این کُره‌ی خاکی: سلسله‌جبال هیمالایا، جنگل‌های بارانیِ آمریکای مرکزی، صحرای مصر، آتشفشانی اسرارآمیز و حتی کفِ اقیانوس! بازیکنانی که شجاع‌تر و جسورتر هستند، می‌توانند بر روی موفقیتِ طرح اکتشافی خود شرط‌بندی نیز بکنند! البته احتیاط کنید: این کار ممکن است برای شما گران تمام شود! بازیکنی که بعد از 3 دور بازی، بیش‌ترین امتیازات را داشته باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود…
نکته: قوانین بازی بسیار ساده‌اند. امّا اشتباه نکنید؛ «شهرهای گمشده» پیچیده‌تر از آنی است که در نگاه اوّل به‌ نظر می‌رسد!

اجزاء بازی
– 1 صفحه‌ی بازی
– 72 کارت بازی
* 54 کارت اکتشاف (ارزش هر کارت -از 2 تا 10- بر روی کارت نوشته شده‌است / در 6 رنگ مختلف)
* 18 کارت شرط‌بندی (در 6 رنگ مختلف؛ از هر رنگ، 3 کارت)

هدف بازی
هدفِ هردو بازیکن، شکل دادن مسیرهای اکتشافی است که پس‌از کسرِ هزینه‌های اکتشاف، بیش‌ترین امتیازات را نصیب‌شان کند. شما باید با چیدمان کارت‌ها در مسیرهای مختلف (هر رنگ، جداگانه)، اکتشافات را ترتیب دهید. ارزشِ عددیِ کارت‌های یک مسیر، باید از کارتی به کارت دیگر، افزایش بیابد. می‌توانید با قرار دادنِ کارت‌های شرط‌بندی در ابتدای مسیر، ارزشِ مسیر را چندبرابر کنید. در پایان بازی، کارت‌های موجود در مسیرهای هر بازیکن، امتیازشماری می‌شوند.

در بازی «لاست سیتیز»، هدف اکتشاف شهرهای گمشده (در پنج رنگ مختلف) و انتقال آثار باستانی با ارزش آن‌ها به انبار خودتان است. هر کدام از بازیکنان در نوبت خود، باید ابتدا یکی از کارت‌های دستش را بازی کرده (آن را به یکی از شهرهای خود اضافه کرده یا در محل مشخص شده برای کارت‌های کنارگذاشته‌شده قرار دهد)، و سپس یک کارت بردارد. در صفحه‌ی بازی پنج مکان با رنگ‌های مختلف برای کنار گذاشتن کارت‌ها وجود دارد. زمانی که بازیکن قصد برداشتن کارتی را دارد، می‌تواند آن را از روی یکی از پنج مکان مشخص‌شده یا از روی دسته کارت‌های بازی‌نشده انتخاب کند. کارت‌هایی که توسط بازیکنان، بازی می‌شوند، باید به ترتیب صعودی به انبارها اضافه شده، اما نیازی نیست که حتما اعداد متوالی باشند.

کارت‌های افزاینده در سلسله‌مراتب اعداد، کوچک‌تر از کارت‌های شماره ۲درنظر گرفته می‌شوند. به این معنا که اگر در یکی از انبارها کارت عدددار بازی کنید، دیگر نمی‌توانید از کارت‌های افزاینده برای آن استفاده کنید. بازیکنان، به همین ترتیب، یکی پس از دیگری نوبت خود را بازی کرده، تا آخرین کارت از دسته کارت‌های کنار زمین برداشته شود. سپس، کارت‌هایی که در دست داشته را کنار گذاشته و امتیاز اکتشافات خود را محاسبه می‌کنند. امتیاز هر کدام از شهرها که حداقل یک کارت در آن قرار گرفته است، باید محاسبه شود.

کارت‌هایی که در هر شهر استفاده شده‌اند، به مقدار عدد نمایش‌داده‌شده روی آن‌ها برای شما امتیاز به ارمغان خواهند آورد. همچنین کارت‌های افزاینده‌ای که در هر شهر استفاده کرده‌اید، به صورت ضریب روی امتیاز نهایی آن شهر ضرب خواهند شد. امتیاز اکتشاف هر شهر از ۲۰- (منفی بیست) شروع می‌شود. در نتیجه برای این‌که از اکتشاف یک شهر به سود برسید، باید حداقل ۲۰امتیاز دریافت کنید. اگر امتیاز نهایی‌تان در شهری منفی شده باشد، و در آن از افزاینده هم استفاده کرده باشید، امتیاز منفی‌تان در مقدار افزاینده ضرب خواهد شد. همچنین، پاداشی ۲۰امتیازی به تمام شهرهایی که حداقل ۸کارت در آن‌ها بازی شده باشد، تعلق می‌گیرد. در نهایت، بازیکنی که بیشترین امتیاز را گرفته باشد، پیروز بازی خواهد بود. اگرچه در بازی رومیزی شهرهای گمشده، بازیکنان معمولاً سه دست بازی کرده و امتیاز آن‌ها را با هم جمع می‌کنند، تا برنده‌ی نهایی بازی مشخص شود.

مثال اول از نحوه‌ی امتیازدهی: در شهری، کارت‌های ۲، ۳، ۷، ۸، و ۱۰بازی شده است. این شهر برای بازیکن ۱۰امتیاز مثبت خواهد داشت، که از ۳۰امتیاز مثبت و ۲۰- امتیاز برای شروع اکتشاف تشکیل شده است.

مثال دوم از نحوه‌ی امتیازدهی: در شهری، دو افزاینده و کارت‌های ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، و ۱۰بازی شده است. مجموع کارت‌های بازی‌شده ۴۰است که با کسر ۲۰امتیاز شروع اکتشاف، ۲۰می‌شود. به علت استفاده از ۲افزاینده، امتیاز شهر در عدد ۳ضرب شده و به ۶۰می‌رسد. در نهایت به علت استفاده از ۸کارت یا بیشتر در این شهر، ۲۰امتیاز مثبت دیگر به آن اضافه شده، تا امتیاز نهایی آن ۸۰شود.

مثال سوم از نحوه‌ی امتیازدهی: در شهری، یک افزاینده و کارت‌های ۴، ۶و ۷بازی شده است. مجموع کارت‌های بازی‌شده ۱۷است که با کسر ۲۰امتیاز شروع اکتشاف، ۳- می‌شود. به علت استفاده از یک افزاینده در این شهر، این امتیاز در ۲ضرب شده، تا امتیاز نهایی آن ۶- شود.

بوردگیم یا بهتر است بگوییم کارت گیم Lost Cities از جمله بازی‌های سبک خانوادگی (Family) است. مکانیزم‌های اصلی این Board Game نیز Hand Management و Set Collection هستند.

Description

Lost Cities is a card game in the Kosmos two-player series. The game originally consisted of a single deck of cards of rank 2–10 in five different colors with three special “handshakes” (“HS” in scoring examples below) in each suit, but as of 2019 the game now includes six colored suits, with the sixth color being optional for gameplay. A game board is included to organize discarded cards and help players organize their card collections.

The object of the game is to gain points by mounting profitable archaeological expeditions to the different sites represented by the colored suits of cards. On a player’s turn, they must first play one card, either to an expedition or by discarding it to the color-appropriate discard pile, then draw one card, either from the deck or from the top of a discard pile. Cards played to expeditions must be in ascending order, but they need not be consecutive. Handshakes are considered lower than a 2 and represent investments in an expedition. Thus, if you play a red 4, you may play any other red card higher than a 4 on a future turn but may no longer play a handshake, the 2, or the 3.

The game continues in this fashion with players alternating turns until the final card is taken from the deck. The rest of the cards in hand are then discarded and players score their expeditions. Each expedition that has at least one card played into it must be scored. Cards played into an expedition are worth their rank in points, and handshakes count as a multiplier against your final total; one handshake doubles an expedition’s value, while two handshakes triples that value and three handshakes quadruple it. Expeditions start at a value of -20, so you must play at least 20 points of cards into an expedition in order to make a profit. If you are left with a negative value and have a handshake, the multiplier still applies. A 20-point bonus is awarded to every expedition with at least eight cards played into it. A complete game of Lost Cities lasts three matches, with scores for each match being added together.

Scoring example 1: An expedition has a 2,3,7,8,10 for a total of 30. This expedition is worth 10 total points: 30 plus the initial -20.

Scoring example 2: An expedition has 2 HS, and 4,5,6,7,8,10 for a total of 40. This expedition is worth 80 total points: 40 points for cards, plus the initial -20, ×3 for the two multipliers, plus the 20-pt bonus for playing 8+ cards.

Scoring example 3: An expedition has 1 HS, and 4,6,7 for a total of 17. This expedition is worth -6 total points: 17 plus the initial -20, ×2 for the multiplier.

  • Lost Cities
  • Les Cités Perdues
    Le Città Perdute
    Elveszett Városok
    Exploradores
    Izgubljena Mesta
    Kadonneet Kaupungit
    Lost Cities: Das Duell
    Lost Cities: Exploradores
    Lost Cities: Le Duel
    Lost Cities: Pojedynek
    Zaginione Miasta
    Ztracená města
    Χαμένες Πολιτείες
    Затерянные города
    شهرهای گمشده
    ロストシティ
    失落的城市
    로스트 시티
  • 1999
  • Reiner Knizia
  • Vincent Dutrait
    Michaela Kienle
    Anke Pohl
    Thilo Rick
    Claus Stephan
    Franz Vohwinkel
  • KOSMOS
    999 Games
    Albi
    Competo / Marektoy
    Devir
    Filosofia Éditions
    Galakta
    Group SNE
    IELLO
    Kaissa Chess & Games
    Korea Boardgames Co., Ltd.
    Land of Beautiful Mind (سرزمین ذهن زیبا)
    Laser plus
    Lautapelit.fi
    Midgaard Games
    Piatnik
    Playhouse Ltd
    Rio Grande Games
    Stupor Mundi
    Swan Panasia Co., Ltd.
    Tilsit
    Zvezda
    گیمِ پندو (Pendo Games)
  • Michaela Kienle
  • Card Game
    Exploration
  • Card Games: Draw and Discard
    Digital Implementations: Board Game Arena
    Digital Implementations: Triqqy
    Game: Lost Cities
    Players: Two Player Only Games
    Series: Two-player games (Kosmos)
    Theme: Archaeology / Paleontology
  • 1 Game Board
    • 45 Expedition Cards (9 [Numbered 2 through 10] x 5 Destinations)
    • 15 Investment Cards (3 x 5 Destinations)
  • 1 Rule Booklet
  • 2019/Fall Parents’ Choice Gold Award Winner
  • 2006 Juego del Año Winner
  • 2006 Juego del Año Finalist
  • 2004 Gra Roku Game of the Year Nominee
  • 2000 International Gamers Awards – General Strategy; Two-players
  • 2000 International Gamers Awards – General Strategy; Two-players
  • 1999 Meeples’ Choice Award
  • 1999 Fairplay À la carte Runner-up
اطلاعات تکمیلی
  • Lost Cities
  • Les Cités Perdues
    Le Città Perdute
    Elveszett Városok
    Exploradores
    Izgubljena Mesta
    Kadonneet Kaupungit
    Lost Cities: Das Duell
    Lost Cities: Exploradores
    Lost Cities: Le Duel
    Lost Cities: Pojedynek
    Zaginione Miasta
    Ztracená města
    Χαμένες Πολιτείες
    Затерянные города
    شهرهای گمشده
    ロストシティ
    失落的城市
    로스트 시티
  • 1999
  • Reiner Knizia
  • Vincent Dutrait
    Michaela Kienle
    Anke Pohl
    Thilo Rick
    Claus Stephan
    Franz Vohwinkel
  • KOSMOS
    999 Games
    Albi
    Competo / Marektoy
    Devir
    Filosofia Éditions
    Galakta
    Group SNE
    IELLO
    Kaissa Chess & Games
    Korea Boardgames Co., Ltd.
    Land of Beautiful Mind (سرزمین ذهن زیبا)
    Laser plus
    Lautapelit.fi
    Midgaard Games
    Piatnik
    Playhouse Ltd
    Rio Grande Games
    Stupor Mundi
    Swan Panasia Co., Ltd.
    Tilsit
    Zvezda
    گیمِ پندو (Pendo Games)
  • Michaela Kienle
  • Card Game
    Exploration
  • Card Games: Draw and Discard
    Digital Implementations: Board Game Arena
    Digital Implementations: Triqqy
    Game: Lost Cities
    Players: Two Player Only Games
    Series: Two-player games (Kosmos)
    Theme: Archaeology / Paleontology
محتویات جعبه
  • 1 Game Board
    • 45 Expedition Cards (9 [Numbered 2 through 10] x 5 Destinations)
    • 15 Investment Cards (3 x 5 Destinations)
  • 1 Rule Booklet
جوایز و افتخارات
  • 2019/Fall Parents’ Choice Gold Award Winner
  • 2006 Juego del Año Winner
  • 2006 Juego del Año Finalist
  • 2004 Gra Roku Game of the Year Nominee
  • 2000 International Gamers Awards – General Strategy; Two-players
  • 2000 International Gamers Awards – General Strategy; Two-players
  • 1999 Meeples’ Choice Award
  • 1999 Fairplay À la carte Runner-up
expasion

اکسپنشن ها

  • Lost Cities: Milestones
  • Lost Cities: Expedition 6 – The Lost Expedition
books

کاتالوگ ها

shop--v2

فروشگاه ها

clips-apperance

ویدئو ها

apple-arcade

نسخه دیجیتال

 Digital Implementations: Triqqy
Digital Implementations: Board Game Arena
Digital Implementations: Happy Meeple
dice

تجربه در کافه بازی

deprticon11

گالری تصاویر

Lost-Cities-بازی Lost_Cities_Card_Game Lost-Cities-Card-Game-بازی-کارتی Lost.Cities.Card_.Game_ Lost-Cities-Card-Game
امتیاز دهی کاربران
  • گیم پلی
    درحال ارسال
  • طراحی بصری
    درحال ارسال
  • کیفیت قطعات
    درحال ارسال
  • تکرارپذیری
    درحال ارسال
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)
5 1 رای
امتیاز کل
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x