234بازی استراتژیکبردگیم

Lorenzo Il Magnifico

در دوران رنسانس ایتالیا، خانواده خود را به اوج قددرت برسانید.

امتیاز : 7.9 از 10

7.9

سختی : 3.28 از 5

3.28

لینک رسمی : Lorenzo il Magnifico

نسخه ایرانی : ندارد

نسخه جایگزین :  Masters of Renaissance: Lorenzo Il Magnifico – The Card Game

تعداد نفرات

Players

2 الی 4 نفر

نفرات پیشنهادی : 2 الی 4 نفر

بهترین حالت بازی ( نفر ) : 3 – 4

زمان بازی

Time

60 الی 120 دقیقه

گروه سنی

age

12+

سن پیشنهادی : 12+

رتبه بازی

Board-Game-Icon-Overal-Rank

رتبه کلی : 95

استراتژی : 67

در بازی «لورنزوی کبیر» یا Lorenzo il Magnifico هر بازیکن در نقش رهبر یکی از خانواده‌های سرشناس و نجیب‌زاده ایتالیا در دوران حکومت لورنزو، تلاش می‌کند تا با کمک اعضای خانواده خود و کسب منابع از املاک و تاسیس کارگاه‌ها و ارتباط با افراد بانفود، بیشترین امتیاز را در بازی کسب کند. لورنزوی کبیر، ذاتا یک بازی در سبک مدیریت منابع و تابلوسازی Tableau Building است، که از مکانیزم اصلی تقسیم‌کار در گیم‌پلی خود استفاده می‌کند. در سبک  تابلوسازی هر بازیکن تلاش می‌کند تا با گردآوری واحدهای تولیدی در صفحه‌ی خودش (تابلو)، سیستم و موتوری پربازده و بهینه ایجاد کند.

برای درک روش بازی، ابتدا باید به ارتباط بین مهره‌های هر بازیکن (اعضای خانواده‌اش) و ۳ عدد تاس موجود در بازی، توجه کنیم. در این بازی سه تاس به رنگ‌های سفید، سیاه و نارنجی وجود دارد، هر بازیکن نیز سه مهره با علامت سفید، سیاه و نارنجی و یک مهره با علامت بی‌رنگ در اختیار دارد. در شروع از هر راند بازی، هر سه تاس ریخته می‌شوند و اعداد آنها در طول راند برای تمامی بازیکنان ثابت خواهد بود. نتیجه‌ی هر تاس، نشان‌دهنده‌ی ارزش هر عضو خانواده در آن راند است. مثلا اگر تاس نارنجی ۴ بیاید، یعنی ارزش و قدرت عضو نارنجی هر بازیکن ۴ است. اما این اعضای خانواده به چه کاری می‌آیند؟ بازیکنان در طول هر راند می‌توانند به نوبت اعضای خانواده‌ی خود را در یکی از خانه‌های یکی از چهار بخش اصلی بازی، روی بُرد قرار دهند. ستون سبز مربوط به زمین و منابع، ستون زرد مربوط به کارگاه‌های تولیدی، ستون آبی مربوط به شخصیت‌های پرنفوذ، و ستون بنفش مربوط به روابط و سرمایه‌گزاری‌هاست. در ابتدای راند، در هر ستون چهار کارت مربوط به آن ستون قرار می‌گیرد. در کنار هر کارت یک علامت تاس قرار دارد که با عددی نشان‌دهنده‌ی حداقل ارزش لازم برای کسب آن کارت است. مثلا تاس با عدد ۴ نشان می‌دهد که تنها می‌توان از مهره‌ای که ارزشش (عدد تاس همرنگش) برابر یا بیشتر از آن است استفاده کرد. و این ستون‌ها و کارت‌ها در طول بازی تبدیل می‌شوند به عرصه‌ی درگیری بی‌کلامی که در میان آوای افسوس خفه‌ی بازیکنان شکل می‌گیرد. بازیکنان در حالی مهره‌ی خود را روی یکی از خانه‌های یکی از ستون‌ها می‌گذارند که با حسرت نگاه‌شان به ستون و کارت دیگری است و با قرارگیری هر مهره روی یکی از خانه‌ها، نگاه سنگین و درمانده‌ی باقی بازیکنان را می‌توان دید.

جدای از میدان پر تنش بُرد اصلی بازی، هر بازیکن یک صفحه‌ی مخصوص به خود (تابلو) در اختیار دارد که در طول هر راند کارت‌هایی را که به دست می‌آورد را می‌تواند با لذت و شوق در آن قرار دهد. این کارت‌ها در ادامه‌ی بازی تبدیل می‌شوند به چرخ‌دهنده‌های موتور تولیدی هر بازیکن، و غیر از سود اولیه‌ای که هنگام برداشتن رسانده‌اند، در ادامه می‌توانند بازهم سودآوری کنند. کارت‌های سبز (منابع) و زرد (صنایع) در دو ردیف روی برد بازیکن چیده می‌شوند، و سپس یکی از جذاب‌ترین مکانیزم‌های این بازی در همین بخش شکل می‌گیرد: بازیکن می‌تواند با قرار دادن یکی از اعضای خانواده‌اش در بخش برداشت و یا تولید، کل کارت‌های سبز و یا زردش را مجددا اجرا کند. و خدای بزرگ، عجب لحظه‌ای! با قرارگیری مهره، ناگهان تمام کارت‌ها دوباره به لرزه در می‌آیند و مانند کارخانه‌ای که شیفت کاری‌اش شروع شده باشد، به ترتیب دوباره فعال می‌شوند و چوب و سنگ تولید می‌کنند و درآمد و امتیاز نثار صاحبشان. و در طول بازی و با بیشتر شدن تعداد کارت‌های هر ردیف، این لحظه‌ی فعالیت زنجیره‌ی تولید، شگفت‌انگیزتر و خواستنی‌تر هم می‌شود. اما این تنها یکی از ویژگی‌های متمایز لورنزو است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این بازی، حضور یک آنتاگونیست است! عاملی که از سمت بازی در برابر تمام بازیکنان قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا امتیازهای به سختی به دست‌آورده شده‌شان را بگیرد و اگر مقاومت کنند با جزای سخت تنبیه‌شان کند. و این عامل معاند در بازی چیزی نیست به جز کلیسا! چطور؟‌ توضیح می‌دهم. در طول بازی بازیکنان در دو زمینه رشد می‌کنند، عرصه‌ی نظامی و عرصه‌ی مذهبی. بعد از هر دو راند بازی (از مجموع ۶ راند) هر بازیکن می‌باید میزان مشخصی از مذهب را کسب کرده باشد، در غیر اینصورت تکفیر شده و از سمت کلیسا متحمل جزایی می‌شود که تا پایان بازی پابرجا خواهد بود. همچنین بازیکنان این اختیار را دارند تا حتی در صورتیکه میزان مذهب لازم را در اختیار دارند، به نظر کلیسا اعتنا نکنند و جزا را به جان بخرند (ولی خب امتیاز مذهب کسب شده را هم حفظ کنند). و اینجاست که محاسباتی که به شکل زیرلفظی و زمزمه در ابتدای راند شروع شده بوده، در هنگام پاسخگویی به کلیسا تبدیل به بیانیه‌های تند و تیزی می‌شود که رگه‌ای از درام و متاگیم را در بازی تزریق می‌کند. حتی به شکلی می‌توان این استفاده‌ی هوشمندانه از عامل منفی در بازی را به شکل روشی برای شخصی کردن گیم‌پلی در نظر بازیکنان در نظر گرفت: «من نون زحمت خودمو می‌خورم! نیازی هم به تایید کلیسا ندارم!» در برابر «عیبی نداره! تمرکزمو میذارم روی تولید و درگیر حواشی نمی‌شم!»

Lorenzo de’ Medici, also known as “Lorenzo il Magnifico” (Lorenzo the Magnificent), was one of the most powerful and enthusiastic patrons of the Italian Renaissance.

In Lorenzo il Magnifico, each player takes the role of the head of a noble family in a city during the Italian Renaissance to gain more prestige and fame — that is, victory points (VP) — than anyone else. To do so, you send your family members to different areas of town, where they can obtain many achievements. In one location, they get useful resources; in another development cards that represent newly conquered territories, sponsored buildings, influenced characters, or encouraged ventures; and somewhere else they activate the effects of their cards.

Family members are not identical. At the beginning of each round, you roll three dice to determine their value. You must choose carefully where to send your most valuable family members…

You can gain VP in several ways, and you must also pay attention to your relations with the Church. The game is divided into three periods, each formed by two rounds; at the end of each period, players must show their faith, and whoever hasn’t prayed enough will suffer hard penalties. After six rounds, you calculate your final score, and the player with the most VP wins.

معرفی بازی

در بازی «لورنزوی کبیر» یا Lorenzo il Magnifico هر بازیکن در نقش رهبر یکی از خانواده‌های سرشناس و نجیب‌زاده ایتالیا در دوران حکومت لورنزو، تلاش می‌کند تا با کمک اعضای خانواده خود و کسب منابع از املاک و تاسیس کارگاه‌ها و ارتباط با افراد بانفود، بیشترین امتیاز را در بازی کسب کند. لورنزوی کبیر، ذاتا یک بازی در سبک مدیریت منابع و تابلوسازی Tableau Building است، که از مکانیزم اصلی تقسیم‌کار در گیم‌پلی خود استفاده می‌کند. در سبک  تابلوسازی هر بازیکن تلاش می‌کند تا با گردآوری واحدهای تولیدی در صفحه‌ی خودش (تابلو)، سیستم و موتوری پربازده و بهینه ایجاد کند.

برای درک روش بازی، ابتدا باید به ارتباط بین مهره‌های هر بازیکن (اعضای خانواده‌اش) و ۳ عدد تاس موجود در بازی، توجه کنیم. در این بازی سه تاس به رنگ‌های سفید، سیاه و نارنجی وجود دارد، هر بازیکن نیز سه مهره با علامت سفید، سیاه و نارنجی و یک مهره با علامت بی‌رنگ در اختیار دارد. در شروع از هر راند بازی، هر سه تاس ریخته می‌شوند و اعداد آنها در طول راند برای تمامی بازیکنان ثابت خواهد بود. نتیجه‌ی هر تاس، نشان‌دهنده‌ی ارزش هر عضو خانواده در آن راند است. مثلا اگر تاس نارنجی ۴ بیاید، یعنی ارزش و قدرت عضو نارنجی هر بازیکن ۴ است. اما این اعضای خانواده به چه کاری می‌آیند؟ بازیکنان در طول هر راند می‌توانند به نوبت اعضای خانواده‌ی خود را در یکی از خانه‌های یکی از چهار بخش اصلی بازی، روی بُرد قرار دهند. ستون سبز مربوط به زمین و منابع، ستون زرد مربوط به کارگاه‌های تولیدی، ستون آبی مربوط به شخصیت‌های پرنفوذ، و ستون بنفش مربوط به روابط و سرمایه‌گزاری‌هاست. در ابتدای راند، در هر ستون چهار کارت مربوط به آن ستون قرار می‌گیرد. در کنار هر کارت یک علامت تاس قرار دارد که با عددی نشان‌دهنده‌ی حداقل ارزش لازم برای کسب آن کارت است. مثلا تاس با عدد ۴ نشان می‌دهد که تنها می‌توان از مهره‌ای که ارزشش (عدد تاس همرنگش) برابر یا بیشتر از آن است استفاده کرد. و این ستون‌ها و کارت‌ها در طول بازی تبدیل می‌شوند به عرصه‌ی درگیری بی‌کلامی که در میان آوای افسوس خفه‌ی بازیکنان شکل می‌گیرد. بازیکنان در حالی مهره‌ی خود را روی یکی از خانه‌های یکی از ستون‌ها می‌گذارند که با حسرت نگاه‌شان به ستون و کارت دیگری است و با قرارگیری هر مهره روی یکی از خانه‌ها، نگاه سنگین و درمانده‌ی باقی بازیکنان را می‌توان دید.

جدای از میدان پر تنش بُرد اصلی بازی، هر بازیکن یک صفحه‌ی مخصوص به خود (تابلو) در اختیار دارد که در طول هر راند کارت‌هایی را که به دست می‌آورد را می‌تواند با لذت و شوق در آن قرار دهد. این کارت‌ها در ادامه‌ی بازی تبدیل می‌شوند به چرخ‌دهنده‌های موتور تولیدی هر بازیکن، و غیر از سود اولیه‌ای که هنگام برداشتن رسانده‌اند، در ادامه می‌توانند بازهم سودآوری کنند. کارت‌های سبز (منابع) و زرد (صنایع) در دو ردیف روی برد بازیکن چیده می‌شوند، و سپس یکی از جذاب‌ترین مکانیزم‌های این بازی در همین بخش شکل می‌گیرد: بازیکن می‌تواند با قرار دادن یکی از اعضای خانواده‌اش در بخش برداشت و یا تولید، کل کارت‌های سبز و یا زردش را مجددا اجرا کند. و خدای بزرگ، عجب لحظه‌ای! با قرارگیری مهره، ناگهان تمام کارت‌ها دوباره به لرزه در می‌آیند و مانند کارخانه‌ای که شیفت کاری‌اش شروع شده باشد، به ترتیب دوباره فعال می‌شوند و چوب و سنگ تولید می‌کنند و درآمد و امتیاز نثار صاحبشان. و در طول بازی و با بیشتر شدن تعداد کارت‌های هر ردیف، این لحظه‌ی فعالیت زنجیره‌ی تولید، شگفت‌انگیزتر و خواستنی‌تر هم می‌شود. اما این تنها یکی از ویژگی‌های متمایز لورنزو است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این بازی، حضور یک آنتاگونیست است! عاملی که از سمت بازی در برابر تمام بازیکنان قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا امتیازهای به سختی به دست‌آورده شده‌شان را بگیرد و اگر مقاومت کنند با جزای سخت تنبیه‌شان کند. و این عامل معاند در بازی چیزی نیست به جز کلیسا! چطور؟‌ توضیح می‌دهم. در طول بازی بازیکنان در دو زمینه رشد می‌کنند، عرصه‌ی نظامی و عرصه‌ی مذهبی. بعد از هر دو راند بازی (از مجموع ۶ راند) هر بازیکن می‌باید میزان مشخصی از مذهب را کسب کرده باشد، در غیر اینصورت تکفیر شده و از سمت کلیسا متحمل جزایی می‌شود که تا پایان بازی پابرجا خواهد بود. همچنین بازیکنان این اختیار را دارند تا حتی در صورتیکه میزان مذهب لازم را در اختیار دارند، به نظر کلیسا اعتنا نکنند و جزا را به جان بخرند (ولی خب امتیاز مذهب کسب شده را هم حفظ کنند). و اینجاست که محاسباتی که به شکل زیرلفظی و زمزمه در ابتدای راند شروع شده بوده، در هنگام پاسخگویی به کلیسا تبدیل به بیانیه‌های تند و تیزی می‌شود که رگه‌ای از درام و متاگیم را در بازی تزریق می‌کند. حتی به شکلی می‌توان این استفاده‌ی هوشمندانه از عامل منفی در بازی را به شکل روشی برای شخصی کردن گیم‌پلی در نظر بازیکنان در نظر گرفت: «من نون زحمت خودمو می‌خورم! نیازی هم به تایید کلیسا ندارم!» در برابر «عیبی نداره! تمرکزمو میذارم روی تولید و درگیر حواشی نمی‌شم!»

Description

Lorenzo de’ Medici, also known as “Lorenzo il Magnifico” (Lorenzo the Magnificent), was one of the most powerful and enthusiastic patrons of the Italian Renaissance.

In Lorenzo il Magnifico, each player takes the role of the head of a noble family in a city during the Italian Renaissance to gain more prestige and fame — that is, victory points (VP) — than anyone else. To do so, you send your family members to different areas of town, where they can obtain many achievements. In one location, they get useful resources; in another development cards that represent newly conquered territories, sponsored buildings, influenced characters, or encouraged ventures; and somewhere else they activate the effects of their cards.

Family members are not identical. At the beginning of each round, you roll three dice to determine their value. You must choose carefully where to send your most valuable family members…

You can gain VP in several ways, and you must also pay attention to your relations with the Church. The game is divided into three periods, each formed by two rounds; at the end of each period, players must show their faith, and whoever hasn’t prayed enough will suffer hard penalties. After six rounds, you calculate your final score, and the player with the most VP wins.

  • Lorenzo il Magnifico
  • Lorenzo der Prächtige
    Lorenzo le Magnifique
    Лоренцо Великолепный
    ロレンツォ・イル・マニーフィコ
    卓越的洛伦佐合集版
    輝煌的羅倫佐
    위대한 로렌초
  • 2016
  • Flaminia Brasini
    Virginio Gigli
    Simone Luciani
  • Klemens Franz
    Andreas Resch
  • Cranio Creations
    Albi
    Albi Polska
    Angry Lion Games
    Atalia
    CrowD Games
    Game Harbor
    HeidelBÄR Games
    Maldito Games
    MeepleBR
    テンデイズゲームズ (Ten Days Games)
  • Editors
    Giuliano Acquati
    Andrea Kattnig
  • Category
    Renaissance
  • Card Drafting
    Dice Rolling
    Worker Placement
    Worker Placement with Dice Workers
  • Cities: Florence (Tuscany, Italy)
    Country: Italy
    Digital Implementations: Yucata
    Game: Lorenzo il Magnifico
    Mechanism: Tableau Building
  • 1 main board
  • 4 personal boards
  • 4 personal bonus tiles
  • coins (1 , 5)
  • 3 dice ( white,black,orange )
  • 20 leader cards
  • 16 family members ( each player has 3 colored and 1 uncolored pawn )
  • 21 excommunication tiles
  • 12 excommunication cubes ( 3 for each player color )
  • 16 marker discs (4 for each player color )
  • wooden resources : wood (16 S, 4 L), stone (16 S, 4 L), servant (18 S, 5 L)
  • 4 sticker sheets
  • zipbags
  • rulebook
  • quick reference guide
  • 2019 MinD-Spielepreis Complex Game Nominee
  • 2018 Origins Awards Best Board Game Nominee
  • 2017 International Gamers Award – General Strategy: Multi-player Nominee
  • 2016 Meeples’ Choice Nominee
اطلاعات تکمیلی
  • Lorenzo il Magnifico
  • Lorenzo der Prächtige
    Lorenzo le Magnifique
    Лоренцо Великолепный
    ロレンツォ・イル・マニーフィコ
    卓越的洛伦佐合集版
    輝煌的羅倫佐
    위대한 로렌초
  • 2016
  • Flaminia Brasini
    Virginio Gigli
    Simone Luciani
  • Klemens Franz
    Andreas Resch
  • Cranio Creations
    Albi
    Albi Polska
    Angry Lion Games
    Atalia
    CrowD Games
    Game Harbor
    HeidelBÄR Games
    Maldito Games
    MeepleBR
    テンデイズゲームズ (Ten Days Games)
  • Editors
    Giuliano Acquati
    Andrea Kattnig
  • Category
    Renaissance
  • Card Drafting
    Dice Rolling
    Worker Placement
    Worker Placement with Dice Workers
  • Cities: Florence (Tuscany, Italy)
    Country: Italy
    Digital Implementations: Yucata
    Game: Lorenzo il Magnifico
    Mechanism: Tableau Building
محتویات جعبه
  • 1 main board
  • 4 personal boards
  • 4 personal bonus tiles
  • coins (1 , 5)
  • 3 dice ( white,black,orange )
  • 20 leader cards
  • 16 family members ( each player has 3 colored and 1 uncolored pawn )
  • 21 excommunication tiles
  • 12 excommunication cubes ( 3 for each player color )
  • 16 marker discs (4 for each player color )
  • wooden resources : wood (16 S, 4 L), stone (16 S, 4 L), servant (18 S, 5 L)
  • 4 sticker sheets
  • zipbags
  • rulebook
  • quick reference guide
جوایز و افتخارات
  • 2019 MinD-Spielepreis Complex Game Nominee
  • 2018 Origins Awards Best Board Game Nominee
  • 2017 International Gamers Award – General Strategy: Multi-player Nominee
  • 2016 Meeples’ Choice Nominee
expasion

اکسپنشن ها

  • Lorenzo Il Magnifico: Promo Visconti/Della Scala
  • Lorenzo il Magnifico: The Pazzi Conspiracy
  • Lorenzo il Magnifico: The Pazzi Conspiracy Kickstarter Edition
  • Lorenzo il Magnifico: Houses of Renaissance
  • Lorenzo il Magnifico: New Leaders #2
  • Lorenzo il Magnifico: Bonus Card expansion
  • Lorenzo il Magnifico: New Leaders
books

کاتالوگ ها

shop--v2

فروشگاه ها

clips-apperance

ویدئو ها

apple-arcade

نسخه دیجیتال

 

  • Yucata
dice

تجربه در کافه بازی

deprticon11

گالری تصاویر

Lorenzo-boardgame Lorenzo-board-game Lorenzo-game Lorenzo-il-magnifico Lorenzo-بردگیم Lorenzo-il-magnifico-1 lorenzo-table-game lorenzo-table-game-1
امتیاز دهی کاربران
  • گیم پلی
    درحال ارسال
  • طراحی بصری
    درحال ارسال
  • کیفیت قطعات
    درحال ارسال
  • تکرارپذیری
    درحال ارسال
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز کل
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x