2بازی استراتژیکبردگیمفقط 2 نفرهناشر ایرانی

Targi

رقابتی بین دو قبیله کوچ نشین در مسیرهای تجاری بیابانی.

امتیاز : 7.6 از 10

7.6

سختی : 2.35 از 5

2.35

نسخه ایرانی : دارد

تعداد نفرات

Players

2 نفر

نفرات پیشنهادی : 2 نفر

بهترین حالت بازی ( نفر ) : 2

زمان بازی

Time

60 دقیقه

گروه سنی

age

12+

سن پیشنهادی : 10+

رتبه بازی

Board-Game-Icon-Overal-Rank

رتبه کلی : 125

استراتژی : 101

این بازی در سبک استراتژی برای 2 بازیکن طراحی شده است. بازیکنان در نقش صحرا نشینانی هستند که باید با به دست آوردن کالاهای مختلف و فروش آن ها به امتیازات بازی دست پیدا کنند. این بازی نمره خوبی را از سایت BGG دریافت کرده است و در حال حاضر رتبه خیلی خوب 136 را در بین تمامی بازی های دنیا دارا می باشد.

برخلاف سایر فرهنگ‌ها، مردانِ “طَوارِق” یا “طارقی”ها، چهره‌های خود را می‌پوشانند درحالی‌که زنان‌شان نقاب بر چهره ندارند! آن‌ها امورِ خانه را مدیریت کرده و حرفِ اوّل و آخر را در خانه (خیمه) می‌زنند! خاندان‌های مختلفِ “طوارق”، به قبایل مختلف تقسیم شده و هر قبیله، به‌توسّطِ یکی‌از بزرگانِ قوم، رهبری می‌شود. بازیکنان، در نقشِ رهبرانِ این قبایل، برای به‌دست آوردنِ طلا و منافع مختلف و گسترشِ خاندانِ خود، با قبایل نزدیک (خرما و نمک) و قبایل دور (فلفل) داد و ستد می‌کنند.

این بازی در سبک استراتژی برای 2 بازیکن طراحی شده است. بازیکنان در نقش صحرا نشینانی هستند که باید با به دست آوردن کالاهای مختلف و فروش آن ها به امتیازات بازی دست پیدا کنند. این بازی نمره خوب 7.6 را از سایت BGG دریافت کرده است و در حال حاضر رتبه خیلی خوب 136 را در بین تمامی بازی های دنیا دارا می باشد.
صفحه‌ی بازی، یک صفحه‌ی 5×5 است: 16 خانه با علائم عملیات مختلف و 9 خانه‌ی خالی در وسط -که کارت‌ها آن‌جا پخش می‌شوند. آدمک‌ها (میپل‌ها)، به‌نوبت و یک‌به‌یک، در خانه‌های لبه‌ی صفحه چیدمان می‌شوند (بجُز گوشه‌ها)؛ شما نمی‌توانید در خانه‌ای که آدمکِ حریف را در خود دارد یا مجاورِ آدمکِ حریف است، آدمکی بگذارید. وقتی همه‌ی آدمک‌ها جای‌گذاری شدند، بازیکنان، عملیاتِ مربوط به خانه‌های آدمک‌های خود را انجام داده و کارت‌هایی را که از لحاظِ ستون یا ردیف، با آدمک‌هاشان هم‌خوانی دارند، برای خود برمی‌دارند.
معمولاً با بازی کردنِ کارت‌ها در نمایشگاه خود، امتیاز کسب کرده و پیروز می‌شوید. این کار، در طولِ بازی، امکانات و برتری‌های مختلفی به شما داده و در پایان بازی، موجبِ پیروزی شما می‌شود. کارت‌ها معمولاً بلافاصله پس از کشیده شدن، بازی می‌شوند. یک کارتِ تنها می‌تواند در دستِ بازیکن باقی بماند ولی بعداً برای بازی شدن، به عملیاتی ویژه نیاز خواهد داشت (یا باید سوزانده شود تا جا را برای کارتی جدید باز کند). هر کارت، برای بازی شدن، نیازمندِ هزینه‌ای (از جنسِ کالا) است. کالاها هم از خانه‌های لبه‌ی صفحه و هم از کارت‌های کالا به‌دست می‌آیند.
نمایشگاه‌ها (برای امتیازشماری) نیازمندِ 3 ردیفِ 4کارتی هستند که از چپ به راست پُر شده‌اند و کارت‌ها، پس از قرار گرفتن، دیگر جابه‌جا نمی‌شوند (بجُز برخی کارت‌ها). باید تعادل و تناسبی نیز بین امتیازاتِ به‌دست‌آمده از کارت‌ها (1 تا 3 امتیاز در هر کارت قبیله) و در ترکیبِ هر ردیف رعایت شود (هر ردیف 4تایی از کارت‌های هم‌سان، 4 امتیاز  و هر ردیف 4تایی از کارت‌های غیرهم‌سان، 2 امتیاز نصیبِ شما خواهد کرد).
در نهایت، برنده، بازیکنی است که بیش‌ترین امتیاز را کسب کرده باشد…

صفحه بازی Targi شامل 25 کارت است که به صورت 5 * 5 در کنار یکدیگر قرار داده می شوند. این صفحه در واقع دارای 16 کاشی در مناطق بیرونی است که اکشن های مختلف بر روی آن نقش بسته است و 9 کارت که در مرکز زمین قرار داده شده است. آدمک های بازیکن ها به ترتیب بر روی لبه کارت های مرزی به جز گوشه ها قرار داده می شود. شما نمی توانید آدمک خود را بر روی ردیف یا ستونی قرار دهید که بازیکن مقابل در آنجا آدمکش را گذاشته است. وقتی که تمام آدمک ها قرار داده شدند، بازیکن ها اعمال نوشته شده بر روی کارت های اکشن را انجام می دهند.
همچنین بازیکن ها محلی را که هر دو آدمکشان به آن اشاره می کنند را نیز پیدا کرده و کارت آن را بر می دارند. کارت ها به محض برداشته شدن، بازی می شوند. تک کارت ها در دست قرار داده می شوند و برای بازی کردن یا خالی شدن از دست باید اکشن متناسب با آن انتخاب شود. هر کارت بهایی مشخص برای بازی شدن دارد. این بها برابر با کالاهای مشخص است که از کارت های بازی تشکیل شده است.
هر کارت قبیله 1 الی 3 امتیاز دارد و با استفاده از ترکیب درستی از آن ها می توان 4 امتیاز کسب کرد. اگر یک دسته کامل 4 تایی از کارت های قبیله ای داشته باشیم، 2 امتیاز دیگر نیز کسب خواهیم کرد. در نهایت در انتهای بازی، بازیکنی با بیشترین امتیاز برنده خواهد شد.

Unlike in other cultures, the desert Tuareg men, known as Targi, cover their faces whereas women of the tribe do not wear veils. They run the household and they have the last word at home in the tents. Different families are divided into tribes, headed by the ‘Imascheren’ (or nobles). As leader of a Tuareg tribe, players trade goods from near (such as dates and salt) and far (like pepper), in order to obtain gold and other benefits, and enlarge their family. In each round their new offerings are made. Cards are a means to an end, in order to obtain the popular tribe cards.

Gameplay:

The board consists of a 5×5 grid: a border of 16 squares with printed action symbols and then 9 blank squares in the centre onto which cards are dealt. Meeples are placed one at a time on the spaces at the edges of the board (not including corner squares). You cannot place a meeple on a square the opponent has a meeple on already, nor on a square facing opponent’s meeple. Once all meeples are placed, players then execute the actions on the border squares the meeples are on and also take the cards from the centre that match the row and column of the border meeples.

The game is predominantly scored and won by playing tribal cards to your display. These give advantages during the game and victory points at the end. Usually cards are played (or discarded) immediately once drawn. A single card can be kept in hand but then requires a special action to play it (or to discard it to free the hand spot for another card). Each card has a cost in goods to play. Goods are obtained either from border spaces or from goods cards.

The display (for scoring) consists of 3 rows of 4 cards that are filled from left to right and cannot be moved once placed (barring some special cards). There is also a balance to be found between the victory point score on the cards themselves (1-3 VP per tribal card) and in the combinations per row (a full row of 4 identical card types gets you an additional 4 VP, and a full row of 4 distinct card types gets you 2 VP).

The winner at the end of the game is the player with the most victory points.

معرفی بازی

این بازی در سبک استراتژی برای 2 بازیکن طراحی شده است. بازیکنان در نقش صحرا نشینانی هستند که باید با به دست آوردن کالاهای مختلف و فروش آن ها به امتیازات بازی دست پیدا کنند. این بازی نمره خوبی را از سایت BGG دریافت کرده است و در حال حاضر رتبه خیلی خوب 136 را در بین تمامی بازی های دنیا دارا می باشد.

برخلاف سایر فرهنگ‌ها، مردانِ “طَوارِق” یا “طارقی”ها، چهره‌های خود را می‌پوشانند درحالی‌که زنان‌شان نقاب بر چهره ندارند! آن‌ها امورِ خانه را مدیریت کرده و حرفِ اوّل و آخر را در خانه (خیمه) می‌زنند! خاندان‌های مختلفِ “طوارق”، به قبایل مختلف تقسیم شده و هر قبیله، به‌توسّطِ یکی‌از بزرگانِ قوم، رهبری می‌شود. بازیکنان، در نقشِ رهبرانِ این قبایل، برای به‌دست آوردنِ طلا و منافع مختلف و گسترشِ خاندانِ خود، با قبایل نزدیک (خرما و نمک) و قبایل دور (فلفل) داد و ستد می‌کنند.

این بازی در سبک استراتژی برای 2 بازیکن طراحی شده است. بازیکنان در نقش صحرا نشینانی هستند که باید با به دست آوردن کالاهای مختلف و فروش آن ها به امتیازات بازی دست پیدا کنند. این بازی نمره خوب 7.6 را از سایت BGG دریافت کرده است و در حال حاضر رتبه خیلی خوب 136 را در بین تمامی بازی های دنیا دارا می باشد.
صفحه‌ی بازی، یک صفحه‌ی 5×5 است: 16 خانه با علائم عملیات مختلف و 9 خانه‌ی خالی در وسط -که کارت‌ها آن‌جا پخش می‌شوند. آدمک‌ها (میپل‌ها)، به‌نوبت و یک‌به‌یک، در خانه‌های لبه‌ی صفحه چیدمان می‌شوند (بجُز گوشه‌ها)؛ شما نمی‌توانید در خانه‌ای که آدمکِ حریف را در خود دارد یا مجاورِ آدمکِ حریف است، آدمکی بگذارید. وقتی همه‌ی آدمک‌ها جای‌گذاری شدند، بازیکنان، عملیاتِ مربوط به خانه‌های آدمک‌های خود را انجام داده و کارت‌هایی را که از لحاظِ ستون یا ردیف، با آدمک‌هاشان هم‌خوانی دارند، برای خود برمی‌دارند.
معمولاً با بازی کردنِ کارت‌ها در نمایشگاه خود، امتیاز کسب کرده و پیروز می‌شوید. این کار، در طولِ بازی، امکانات و برتری‌های مختلفی به شما داده و در پایان بازی، موجبِ پیروزی شما می‌شود. کارت‌ها معمولاً بلافاصله پس از کشیده شدن، بازی می‌شوند. یک کارتِ تنها می‌تواند در دستِ بازیکن باقی بماند ولی بعداً برای بازی شدن، به عملیاتی ویژه نیاز خواهد داشت (یا باید سوزانده شود تا جا را برای کارتی جدید باز کند). هر کارت، برای بازی شدن، نیازمندِ هزینه‌ای (از جنسِ کالا) است. کالاها هم از خانه‌های لبه‌ی صفحه و هم از کارت‌های کالا به‌دست می‌آیند.
نمایشگاه‌ها (برای امتیازشماری) نیازمندِ 3 ردیفِ 4کارتی هستند که از چپ به راست پُر شده‌اند و کارت‌ها، پس از قرار گرفتن، دیگر جابه‌جا نمی‌شوند (بجُز برخی کارت‌ها). باید تعادل و تناسبی نیز بین امتیازاتِ به‌دست‌آمده از کارت‌ها (1 تا 3 امتیاز در هر کارت قبیله) و در ترکیبِ هر ردیف رعایت شود (هر ردیف 4تایی از کارت‌های هم‌سان، 4 امتیاز  و هر ردیف 4تایی از کارت‌های غیرهم‌سان، 2 امتیاز نصیبِ شما خواهد کرد).
در نهایت، برنده، بازیکنی است که بیش‌ترین امتیاز را کسب کرده باشد…

صفحه بازی Targi شامل 25 کارت است که به صورت 5 * 5 در کنار یکدیگر قرار داده می شوند. این صفحه در واقع دارای 16 کاشی در مناطق بیرونی است که اکشن های مختلف بر روی آن نقش بسته است و 9 کارت که در مرکز زمین قرار داده شده است. آدمک های بازیکن ها به ترتیب بر روی لبه کارت های مرزی به جز گوشه ها قرار داده می شود. شما نمی توانید آدمک خود را بر روی ردیف یا ستونی قرار دهید که بازیکن مقابل در آنجا آدمکش را گذاشته است. وقتی که تمام آدمک ها قرار داده شدند، بازیکن ها اعمال نوشته شده بر روی کارت های اکشن را انجام می دهند.
همچنین بازیکن ها محلی را که هر دو آدمکشان به آن اشاره می کنند را نیز پیدا کرده و کارت آن را بر می دارند. کارت ها به محض برداشته شدن، بازی می شوند. تک کارت ها در دست قرار داده می شوند و برای بازی کردن یا خالی شدن از دست باید اکشن متناسب با آن انتخاب شود. هر کارت بهایی مشخص برای بازی شدن دارد. این بها برابر با کالاهای مشخص است که از کارت های بازی تشکیل شده است.
هر کارت قبیله 1 الی 3 امتیاز دارد و با استفاده از ترکیب درستی از آن ها می توان 4 امتیاز کسب کرد. اگر یک دسته کامل 4 تایی از کارت های قبیله ای داشته باشیم، 2 امتیاز دیگر نیز کسب خواهیم کرد. در نهایت در انتهای بازی، بازیکنی با بیشترین امتیاز برنده خواهد شد.

Description

Unlike in other cultures, the desert Tuareg men, known as Targi, cover their faces whereas women of the tribe do not wear veils. They run the household and they have the last word at home in the tents. Different families are divided into tribes, headed by the ‘Imascheren’ (or nobles). As leader of a Tuareg tribe, players trade goods from near (such as dates and salt) and far (like pepper), in order to obtain gold and other benefits, and enlarge their family. In each round their new offerings are made. Cards are a means to an end, in order to obtain the popular tribe cards.

Gameplay:

The board consists of a 5×5 grid: a border of 16 squares with printed action symbols and then 9 blank squares in the centre onto which cards are dealt. Meeples are placed one at a time on the spaces at the edges of the board (not including corner squares). You cannot place a meeple on a square the opponent has a meeple on already, nor on a square facing opponent’s meeple. Once all meeples are placed, players then execute the actions on the border squares the meeples are on and also take the cards from the centre that match the row and column of the border meeples.

The game is predominantly scored and won by playing tribal cards to your display. These give advantages during the game and victory points at the end. Usually cards are played (or discarded) immediately once drawn. A single card can be kept in hand but then requires a special action to play it (or to discard it to free the hand spot for another card). Each card has a cost in goods to play. Goods are obtained either from border spaces or from goods cards.

The display (for scoring) consists of 3 rows of 4 cards that are filled from left to right and cannot be moved once placed (barring some special cards). There is also a balance to be found between the victory point score on the cards themselves (1-3 VP per tribal card) and in the combinations per row (a full row of 4 identical card types gets you an additional 4 VP, and a full row of 4 distinct card types gets you 2 VP).

The winner at the end of the game is the player with the most victory points.

  • Targi
  • Targui
    Tuareg
    Τουαρέγκ
    タルギ
    타르기
  • 2012
  • Andreas Steiger
  • Taira Akitsu
    Franz Vohwinkel
  • KOSMOS
    999 Games
    Devir
    Filosofia Éditions
    Galakta
    Giochi Uniti
    Group SNE
    IELLO
    Kaissa Chess & Games
    Korea Boardgames Co., Ltd.
    Stupor Mundi
    White Goblin Games
    Z-Man Games
  • Imelda Vohwinkel
    Category
    Card Game
    Card Drafting
    End Game Bonuses
    Turn Order: Progressive
    Worker Placement
  • Continents: Africa
    Digital Implementations: Board Game Arena
    Digital Implementations: Yucata
    Mechanism: Tableau Building
    Players: Two Player Only Games
    Series: Two-player games (Kosmos)
    Theme: Deserts
  • 80 cards: -45 tribal cards  -19 good cards  -16 edge cards
  • 8 gold coins
  • 6 Targi figures
  • 4 tribal markers
  • 1 robber figure
  • 30 goods tiles (ten each of dates, salt and pepper)
  • 1 starting player tile (amulet)
  • 15 victory point tokens (Silver Crosses, amounting to 6×1 cross, 5×3 cross, 4×5 cross)
  • Rules
  • 2014 MinD-Spieletipp Nominee
  • 2013 Golden Geek Best 2-Player Board Game Nominee
  • 2012 Spiel des Jahres Kennerspiel Nominee
  • 2012 International Gamers Award – General Strategy: Two-players Nominee
  • 2012 Fairplay À la carte Winner
اطلاعات تکمیلی
  • Targi
  • Targui
    Tuareg
    Τουαρέγκ
    タルギ
    타르기
  • 2012
  • Andreas Steiger
  • Taira Akitsu
    Franz Vohwinkel
  • KOSMOS
    999 Games
    Devir
    Filosofia Éditions
    Galakta
    Giochi Uniti
    Group SNE
    IELLO
    Kaissa Chess & Games
    Korea Boardgames Co., Ltd.
    Stupor Mundi
    White Goblin Games
    Z-Man Games
  • Imelda Vohwinkel
    Category
    Card Game
    Card Drafting
    End Game Bonuses
    Turn Order: Progressive
    Worker Placement
  • Continents: Africa
    Digital Implementations: Board Game Arena
    Digital Implementations: Yucata
    Mechanism: Tableau Building
    Players: Two Player Only Games
    Series: Two-player games (Kosmos)
    Theme: Deserts
محتویات جعبه
  • 80 cards: -45 tribal cards  -19 good cards  -16 edge cards
  • 8 gold coins
  • 6 Targi figures
  • 4 tribal markers
  • 1 robber figure
  • 30 goods tiles (ten each of dates, salt and pepper)
  • 1 starting player tile (amulet)
  • 15 victory point tokens (Silver Crosses, amounting to 6×1 cross, 5×3 cross, 4×5 cross)
  • Rules
جوایز و افتخارات
  • 2014 MinD-Spieletipp Nominee
  • 2013 Golden Geek Best 2-Player Board Game Nominee
  • 2012 Spiel des Jahres Kennerspiel Nominee
  • 2012 International Gamers Award – General Strategy: Two-players Nominee
  • 2012 Fairplay À la carte Winner
expasion

اکسپنشن ها

  • Targi: Alternative Border Cards
  • Targi: The Expansion
  • Targi: The Action Tokens
books

کاتالوگ ها

shop--v2

فروشگاه ها

clips-apperance

ویدئو ها

apple-arcade

نسخه دیجیتال

  • Board Game Arena
  • Yucata
dice

تجربه در کافه بازی

deprticon11

گالری تصاویر

targi-boardgame targi.board_.game_ targi-board-game
امتیاز دهی کاربران
  • گیم پلی
    درحال ارسال
  • طراحی بصری
    درحال ارسال
  • کیفیت قطعات
    درحال ارسال
  • تکرارپذیری
    درحال ارسال
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)
5 1 رای
امتیاز کل
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x