Ranger Class Details
جزئیات کلاس رنجر
به ظاهر خشن و وحشی، انسانی که به تنهایی در میان سایه درختان ساقه می زند، اورک هایی را شکار می کند که می داند در حال برنامه ریزی برای یورش به مزرعه ای نزدیک هستند. با گرفتن شمشیر کوتاه در هر دست، او تبدیل به گردبادی از فولاد می شود و دشمنان را یکی پس از دیگری از بین می برد.
پس از دور شدن از مخروطی از هوای یخبندان، یک جن پاهای او را پیدا می کند و کمان خود را به عقب می کشد تا یک تیر را به سمت اژدهای سفید شل کند. او با کنار زدن موج ترسی که از اژدها مانند سرمای نفسش سرچشمه میگیرد، تیری را یکی پس از دیگری میفرستد تا شکافهای بین فلسهای ضخیم اژدها را بیابد.
در حالی که دستش را بالا گرفته، یک نیمه جن برای شاهینی که بالای سرش حلقه زده است سوت می زند و پرنده را به سمت خود می خواند. او در حال زمزمه دستورات به زبان الویشی، به جغدی که در حال تعقیب بود اشاره می کند و شاهین را می فرستد تا حواس موجود را پرت کند در حالی که کمان خود را آماده می کند.
دور از شلوغی شهرها و شهرکها، از کنار پرچینهایی که دورترین مزارع را از وحشت طبیعت وحشی محافظت میکند، در میان درختان انبوه جنگلهای بدون مسیر و در سراسر دشتهای وسیع و خالی، محیطبانان مراقب بیپایان خود هستند.
شکارچیان مرگبار
جنگجویان بیابان، رنجرها در شکار هیولاهایی که لبه های تمدن را تهدید می کنند – مهاجمان انسان نما، حیوانات وحشی و هیولاها، غول های وحشتناک و اژدهایان مرگبار تخصص دارند. آنها یاد میگیرند که مانند یک شکارچی، معدن کاری خود را ردیابی کنند، مخفیانه در میان طبیعت حرکت میکنند و خود را در برس و آوار پنهان میکنند. رنجرها آموزش رزمی خود را بر روی تکنیک هایی متمرکز می کنند که به ویژه در برابر دشمنان مورد علاقه آنها مفید است.
رنجرها به لطف آشنایی با طبیعت وحشی، توانایی انجام طلسم هایی را به دست می آورند که از قدرت طبیعت استفاده می کنند، درست مانند یک دروید. جادوهای آنها مانند توانایی های رزمی آنها بر سرعت، مخفی کاری و شکار تأکید دارد. استعدادها و تواناییهای یک تکاور با تمرکز مرگبار بر وظیفهی وحشتناک حفاظت از سرزمینهای مرزی، تقویت میشود.
ماجراجویان مستقل
اگرچه یک محیط بان ممکن است به عنوان یک شکارچی، یک راهنما یا یک ردیاب امرار معاش کند، اما وظیفه واقعی یک محیط بان دفاع از حومه تمدن در برابر ویرانی هیولاها و انبوهی از انسان نما است که از طبیعت به داخل می روند. در برخی مکانها، تکاوران به دستورات مخفیانه جمع میشوند یا با محافل دروییدی متحد میشوند. با این حال، بسیاری از رنجرها تقریباً از یک خطا مستقل هستند، زیرا می دانند که وقتی یک اژدها یا گروهی از اورک ها حمله می کنند، یک تکاور ممکن است اولین و احتمالاً آخرین خط دفاعی باشد.
این استقلال شدید، محیط بانان را برای ماجراجویی مناسب می کند، زیرا آنها به زندگی به دور از راحتی یک تخت خشک و حمام گرم عادت دارند. محیط بانان در مواجهه با ماجراجویان پرورش یافته شهر که در مورد سختی های طبیعت غر می زنند و ناله می کنند، با ترکیبی از سرگرمی، ناامیدی و شفقت پاسخ می دهند. اما آنها به سرعت یاد می گیرند که دیگر ماجراجویان که می توانند وزن خود را در مبارزه با دشمنان تمدن تحمل کنند، ارزش بار اضافی را دارند. مردم شهر کودلی ممکن است ندانند چگونه خود را تغذیه کنند یا آب شیرین را در طبیعت بیابند، اما آن را به روش های دیگری جبران می کنند.
ساخت یک رنچر
همانطور که شخصیت رنجر خود را ایجاد می کنید، ماهیت آموزشی را در نظر بگیرید که قابلیت های خاص شما را به شما می دهد. آیا با یک مربی تنها تمرین کردید و با هم در طبیعت سرگردان بودید تا اینکه بر روش های تکاور تسلط پیدا کردید؟ آیا کارآموزی خود را ترک کردید یا مربی شما کشته شد – شاید توسط همان هیولایی که دشمن مورد علاقه شما شد؟ یا شاید شما مهارت های خود را به عنوان بخشی از گروهی از تکاوران وابسته به یک حلقه دروییدی آموخته اید که در مسیرهای عرفانی و همچنین افسانه های بیابان آموزش دیده اند. شما ممکن است خودآموخته باشید، گوشه نشینی که مهارت های رزمی، ردیابی و حتی ارتباط جادویی با طبیعت را از طریق لزوم زنده ماندن در طبیعت یاد گرفته اید.
منشأ نفرت خاص شما از نوع خاصی از دشمن چیست؟ آیا یک هیولا کسی که دوستش داشتید را کشت یا روستای زادگاه شما را ویران کرد؟ یا آیا بیش از حد تخریب هایی را که این هیولاها ایجاد می کنند دیدید و خود را متعهد به مهار غارت های آنها کردید؟ آیا حرفه ماجراجویی شما ادامه کار شما در حفاظت از سرزمین های مرزی است یا تغییر قابل توجهی؟ چه چیزی باعث شد که به گروهی از ماجراجویان بپیوندید؟ آیا برای شما دشوار است که به متحدان جدید راه های وحشی را آموزش دهید، یا از رهایی از تنهایی که آنها ارائه می دهند استقبال می کنید؟
ساخت سریع
با پیروی از این پیشنهادات می توانید به سرعت یک رنجر بسازید. ابتدا، مهارت را بالاترین امتیاز توانایی خود قرار دهید و سپس Wisdom را به دست آورید. (بعضی از رنجرهایی که روی نبرد با دو سلاح تمرکز می کنند، Strength را بالاتر از Dexterity می سازند.) دوم، پس زمینه outlander را انتخاب کنید.
جدول رنچر ها
Level | Proficiency Bonus |
Features | Spells Known |
—Spell Slots per Spell Level— | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1st | 2nd | 3rd | 4th | 5th | ||||
1st |
+2 |
Favored Enemy, Natural Explorer |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
2nd |
+2 |
Fighting Style, Spellcasting |
2 |
2 |
— |
— |
— |
— |
3rd |
+2 |
Ranger Archetype, Primeval Awareness |
3 |
3 |
— |
— |
— |
— |
4th |
+2 |
Ability Score Improvement |
3 |
3 |
— |
— |
— |
— |
5th |
+3 |
Extra Attack |
4 |
4 |
2 |
— |
— |
— |
6th |
+3 |
Favored Enemy and Natural Explorer Improvements |
4 |
4 |
2 |
— |
— |
— |
7th |
+3 |
Ranger Archetype Feature |
5 |
4 |
3 |
— |
— |
— |
8th |
+3 |
Ability Score Improvement, Land’s Stride |
5 |
4 |
3 |
— |
— |
— |
9th |
+4 |
— |
6 |
4 |
3 |
2 |
— |
— |
10th |
+4 |
Natural Explorer Improvement, Hide in Plain Sight |
6 |
4 |
3 |
2 |
— |
— |
11th |
+4 |
Ranger Archetype Feature |
7 |
4 |
3 |
3 |
— |
— |
12th |
+4 |
Ability Score Improvement |
7 |
4 |
3 |
3 |
— |
— |
13th |
+5 |
— |
8 |
4 |
3 |
3 |
1 |
— |
14th |
+5 |
Favored Enemy Improvement, Vanish |
8 |
4 |
3 |
3 |
1 |
— |
15th |
+5 |
Ranger Archetype Feature |
9 |
4 |
3 |
3 |
2 |
— |
16th |
+5 |
Ability Score Improvement |
9 |
4 |
3 |
3 |
2 |
— |
17th |
+6 |
— |
10 |
4 |
3 |
3 |
3 |
1 |
18th |
+6 |
Feral Senses |
10 |
4 |
3 |
3 |
3 |
1 |
19th |
+6 |
Ability Score Improvement |
11 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
20th |
+6 |
Foe Slayer |
11 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
ویژگی های کلاس
به عنوان یک رنجر، ویژگی های کلاس زیر را به دست می آورید.
نقاط ضربه
ضربه تاس: 1d10 در هر سطح رنجر
امتیازات در سطح اول: 10 + اصلاح کننده قانون اساسی شما
امتیازات در سطوح بالاتر: 1d10 (یا 6) + اصلاح کننده قانون اساسی شما در هر سطح رنجر پس از 1st
مهارت ها
زره: زره سبک، زره متوسط، سپر
سلاح ها: سلاح های ساده، سلاح های رزمی
ابزار: ندارد
پرتاب های ذخیره: قدرت، مهارت
مهارت ها: سه مورد را از میان دست زدن به حیوانات، دو و میدانی، بینش، تحقیق، طبیعت، ادراک، پنهان کاری و بقا انتخاب کنید.
تجهیزات
علاوه بر تجهیزاتی که توسط سابقه شما اعطا شده است، با تجهیزات زیر شروع می کنید:
(الف) مقیاس پست یا (ب) زره چرمی
(الف) دو شمشیر کوتاه یا (ب) دو سلاح سرد ساده
(الف) یک دسته سیاهچال یا (ب) یک دسته کاوشگر
یک کمان بلند و یک تیر 20 تیری
دشمن مورد علاقه
با شروع در سطح 1، شما تجربه قابل توجهی در مطالعه، ردیابی، شکار و حتی صحبت با نوع خاصی از دشمن دارید.
یک نوع دشمن مورد علاقه را انتخاب کنید: انحرافات، جانوران، آسمانها، سازهها، اژدها، عنصرها، فای، شیطانها، غولها، هیولاها، تراوشها، گیاهان یا مردگان. از طرف دیگر، می توانید دو نژاد انسان نما (مانند gnolls و orcs) را به عنوان دشمنان مورد علاقه انتخاب کنید.
شما در چک های Wisdom (Survival) برای ردیابی دشمنان مورد علاقه خود و همچنین در چک های Intelligence برای به خاطر آوردن اطلاعات مربوط به آنها مزیت دارید.
هنگامی که این ویژگی را به دست می آورید، یک زبان دلخواه را نیز یاد می گیرید که توسط دشمنان مورد علاقه شما صحبت می شود، البته اگر آنها اصلاً به یک زبان صحبت کنند.
شما یک دشمن مورد علاقه اضافی و همچنین یک زبان مرتبط را در سطح 6 و 14 انتخاب می کنید. همانطور که سطوح را به دست می آورید، انتخاب های شما باید نشان دهنده انواع هیولاهایی باشد که در ماجراجویی های خود با آنها روبرو شده اید.
کاوشگر طبیعی
شما به ویژه با یک نوع محیط طبیعی آشنا هستید و در سفر و زنده ماندن در چنین مناطقی مهارت دارید. یک نوع زمین مورد علاقه را انتخاب کنید: قطب شمال، ساحل، بیابان، جنگل، علفزار، کوهستان، باتلاق یا زیر تاریکی. وقتی یک بررسی هوش یا حکمت مربوط به زمین مورد علاقه خود انجام می دهید، اگر از مهارتی استفاده می کنید که در آن مهارت دارید، امتیاز مهارت شما دو برابر می شود.
هنگامی که یک ساعت یا بیشتر در زمین مورد علاقه خود سفر می کنید، مزایای زیر را به دست می آورید:
زمین دشوار سفر گروه شما را کند نمی کند.
گروه شما نمی تواند گم شود مگر با وسایل جادویی.
حتی زمانی که در حین سفر مشغول فعالیت دیگری هستید (مانند جستجوی غذا، ناوبری یا ردیابی)، نسبت به خطر هشیار میمانید.
اگر به تنهایی سفر می کنید، می توانید یواشکی با سرعت عادی حرکت کنید.
هنگامی که به دنبال علوفه هستید، دو برابر بیشتر از حد معمول غذا پیدا می کنید.
هنگام ردیابی موجودات دیگر، تعداد دقیق آنها، اندازه آنها و مدت زمانی که از منطقه عبور کرده اند را نیز می آموزید.
شما انواع دیگر زمین های مورد علاقه را در سطح 6 و 10 انتخاب می کنید.
سبک مبارزه
در سطح 2، شما یک سبک خاص از مبارزه را به عنوان تخصص خود انتخاب می کنید. یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید.
شما نمی توانید یک گزینه Fighting Style را بیش از یک بار انتخاب کنید، حتی اگر بعداً دوباره انتخاب کنید.
تیراندازی با کمان
شما یک جایزه +2 برای حمله به رول هایی که با سلاح های دور ساخته می کنید به دست می آورید.
دفاع
در حالی که زره پوشیده اید، یک جایزه +1 به AC دریافت می کنید.
دوئل
هنگامی که یک سلاح سرد در یک دست دارید و هیچ سلاح دیگری ندارید، یک جایزه +2 برای آسیب رساندن به رول ها با آن سلاح به دست می آورید.
مبارزه با دو سلاح
هنگامی که درگیر جنگ دو سلاح هستید، می توانید اصلاح کننده توانایی خود را به آسیب حمله دوم اضافه کنید.
طلسم
زمانی که به سطح 2 رسیدید، یاد گرفته اید که از جوهر جادویی طبیعت برای طلسم کردن استفاده کنید، درست مانند یک دروید. برای قواعد عمومی طلسمسازی به قوانین طلسمها و فهرست طلسمها برای فهرست طلسم رنجر مراجعه کنید.
شکاف های املا
جدول Ranger نشان می دهد که چند اسلات طلسم برای انجام طلسم های رنجر سطح 1 و بالاتر دارید. برای انجام یکی از این طلسم ها، باید یک شکاف از سطح طلسم یا بالاتر را صرف کنید. پس از اتمام یک استراحت طولانی، تمام اسلات طلسم شده را دوباره به دست می آورید.
به عنوان مثال، اگر شما طلسم حیوان دوستی سطح 1 را می شناسید و یک اسلات طلسم سطح 1 و 2 در دسترس دارید، می توانید با استفاده از هر یک از این شکاف ها، دوستی حیوانات را انتخاب کنید.
طلسم های شناخته شده از سطح 1 و بالاتر
شما دو طلسم سطح اول را به انتخاب خود از لیست طلسم رنجر می شناسید.
ستون Spells Known جدول Ranger زمانی را نشان می دهد که شما طلسم های رنجر بیشتری را به انتخاب خود یاد می گیرید. هر یک از این طلسم ها باید در سطحی باشد که برای آن جایگاه های طلسم دارید. به عنوان مثال، وقتی در این کلاس به سطح 5 رسیدید، می توانید یک طلسم جدید از سطح 1 یا 2 یاد بگیرید.
علاوه بر این، وقتی سطحی را در این کلاس به دست میآورید، میتوانید یکی از طلسمهای رنجر را که میشناسید انتخاب کنید و آن را با طلسم دیگری از فهرست طلسم رنجر جایگزین کنید، که باید در سطحی باشد که برای آن جایگاههای طلسم دارید.
توانایی املا
خرد توانایی طلسم شما برای طلسم های رنجر شماست، زیرا جادوی شما از هماهنگی شما با طبیعت است. هر زمان که طلسم به توانایی شما در طلسم اشاره دارد، از حکمت خود استفاده می کنید. علاوه بر این، هنگام تنظیم DC پرتاب ذخیرهسازی برای طلسم رنجری که میزنید و هنگام ساختن یک رول حمله با یکی از اصلاحکننده Wisdom خود استفاده میکنید.
املا ذخیره DC = 8 + پاداش مهارت شما + اصلاح کننده Wisdom شما
اصلاح کننده حمله املا = پاداش مهارت شما + اصلاح کننده Wisdom شما
کهن الگوی رنجر
در سطح سوم، شما یک کهن الگویی را انتخاب می کنید که می خواهید از آن تقلید کنید: شکارچی که در انتهای توضیحات کلاس به تفصیل آمده است یا یکی از منابع دیگر. انتخاب شما ویژگی هایی را در سطح 3 و دوباره در سطوح 7، 11 و 15 به شما می دهد.
آگاهی اولیه
با شروع از سطح 3، می توانید از اقدام خود استفاده کنید و یک شکاف طلسم رنجر را اختصاص دهید تا آگاهی خود را بر روی منطقه اطراف خود متمرکز کنید. برای 1 دقیقه در هر سطح از شکاف طلسم که صرف میکنید، میتوانید تشخیص دهید که آیا انواع موجودات زیر در 1 مایلی شما (یا تا 6 مایلی اگر در زمین مورد علاقهتان هستید) وجود دارند یا خیر: انحرافات، آسمانها، اژدها، عنصری، فی، شیطان، و مرده. این ویژگی مکان یا شماره موجودات را نشان نمی دهد.
بهبود نمره توانایی
وقتی به سطح 4 رسیدید، و دوباره در سطوح 8، 12، 16 و 19، می توانید یک نمره توانایی انتخابی خود را 2 افزایش دهید، یا می توانید دو نمره توانایی انتخابی خود را 1 افزایش دهید. طبق معمول، می توانید’ با استفاده از این ویژگی امتیاز توانایی را بالای 20 افزایش دهید.
با استفاده از قانون شاهکارهای اختیاری، میتوانید از استفاده از این ویژگی صرف نظر کنید و به جای آن شاهکار دلخواه خود را انجام دهید.
حمله اضافی
با شروع از سطح 5، می توانید به جای یک بار، هر زمان که در نوبت خود اقدام به حمله کنید، دو بار حمله کنید.
Land’s Stride
با شروع از سطح هشتم، حرکت در زمینهای دشوار غیر جادویی هیچ تحرک اضافی برای شما ندارد. همچنین میتوانید از میان گیاهان غیرجادویی عبور کنید، بدون اینکه توسط آنها کند شود و اگر خار، خار یا خطری مشابه داشته باشند، از آنها آسیب نبینید.
بهعلاوه، شما از مزایای ذخیره پرتابها در برابر گیاهانی که به طور جادویی ایجاد شده یا دستکاری شدهاند تا مانع حرکت شوند، مانند آنهایی که توسط طلسم درهم تنیده ایجاد شدهاند، مزیت دارید.
در Plain Sight پنهان شوید
با شروع از سطح 10، می توانید 1 دقیقه را صرف ایجاد استتار برای خود کنید. شما باید به گل تازه، خاک، گیاهان، دوده و سایر مواد طبیعی دسترسی داشته باشید تا بتوانید استتار خود را با آنها ایجاد کنید.
هنگامی که به این شکل استتار شدید، می توانید سعی کنید با فشار دادن خود به یک سطح جامد، مانند یک درخت یا دیوار، که حداقل به اندازه شما بلند و پهن است، پنهان شوید. تا زمانی که بدون حرکت یا انجام اقداماتی در آنجا بمانید، یک جایزه +10 به چک های مهارت (Stealth) دریافت می کنید. هنگامی که حرکت می کنید یا اقدام یا واکنشی انجام می دهید، باید دوباره خود را استتار کنید تا این مزیت را به دست آورید.
ناپدید شدن
با شروع از سطح چهاردهم، می توانید از اکشن Hide به عنوان یک اقدام جایزه در نوبت خود استفاده کنید. همچنین، نمیتوانید با روشهای غیرجادویی ردیابی شوید، مگر اینکه بخواهید دنبالهای را ترک کنید.
حواس وحشی
در سطح هجدهم، حواس ماقبل طبیعی را به دست می آورید که به شما کمک می کند با موجوداتی که نمی توانید آنها را ببینید مبارزه کنید. وقتی به موجودی حمله میکنید که نمیتوانید آن را ببینید، ناتوانی شما در دیدن آن ضرری بر حملات شما بر علیه او تحمیل نمیکند.
شما همچنین از مکان هر موجود نامرئی در فاصله 30 فوتی خود آگاه هستید، به شرطی که آن موجود از شما پنهان نباشد و شما کور یا ناشنوا نباشید.
دشمن قاتل
در سطح بیستم، شما به شکارچی بی نظیر دشمنان خود تبدیل می شوید. هنگامی که در هر نوبت خود هستید، می توانید اصلاح کننده Wisdom خود را به رول حمله یا آسیب حمله ای که علیه یکی از دشمنان مورد علاقه خود انجام می دهید اضافه کنید. شما می توانید انتخاب کنید که از این ویژگی قبل یا بعد از رول استفاده کنید، اما قبل از اعمال اثرات رول.
کهن الگوهای رنجر
ایده آل رنجر دارای عبارات کلاسیک است. اینها به تفصیل در زیر آمده است
شکارچی
تقلید از کهن الگوی شکارچی به معنای پذیرش مکان خود به عنوان سنگری بین تمدن و وحشت های بیابان است. همانطور که در مسیر شکارچی قدم میزنید، تکنیکهای تخصصی برای مبارزه با تهدیداتی که با آنها روبرو میشوید، از غولها و انبوهی از اورکها گرفته تا غولهای سر به فلک کشیده و اژدهایان وحشتناک یاد میگیرید.
شکارچی
در سطح 3، یکی از ویژگی های زیر را به انتخاب خود کسب می کنید.
قاتل غول پیکر
سرسختی شما می تواند قوی ترین دشمنان را از بین ببرد. وقتی با یک حمله اسلحه به موجودی ضربه می زنید، اگر کمتر از حداکثر نقطه ضربه باشد، موجودی 1d8 آسیب بیشتری می گیرد. شما می توانید این آسیب اضافی را فقط یک بار در هر نوبت وارد کنید.
قاتل غول پیکر
هنگامی که موجودی بزرگ یا بزرگتر در فاصله 5 فوتی شما با حمله ای به شما ضربه می زند یا از دست می دهد، می توانید از واکنش خود برای حمله به آن موجود بلافاصله پس از حمله استفاده کنید، مشروط بر اینکه بتوانید آن موجود را ببینید.
هورد شکن
هنگامی که در هر نوبت خود هنگام حمله سلاح، می توانید حمله دیگری را با همان سلاح علیه موجود دیگری انجام دهید که در فاصله 5 فوتی هدف اصلی و در محدوده سلاح شما قرار دارد.
تاکتیک های دفاعی
در سطح هفتم، یکی از ویژگی های زیر را به انتخاب خود کسب می کنید.
فرار از گروه ترکان و مغولان
حملات فرصت علیه شما با ضرر انجام می شود.
دفاع چند حمله ای
هنگامی که یک موجود با حمله به شما ضربه می زند، در مقابل تمام حملات بعدی که توسط آن موجود انجام می شود، یک جایزه +4 به AC دریافت می کنید.
اراده فولاد
شما در حفظ پرتاب ها در برابر ترسیدن مزیت دارید.
چند حمله
در سطح یازدهم، یکی از ویژگی های زیر را به انتخاب خود کسب می کنید.
رگبار
شما می توانید از اقدام خود برای حمله بردی علیه هر تعداد موجود در فاصله 10 فوتی از نقطه ای که می توانید در محدوده سلاح خود مشاهده کنید، استفاده کنید. طبق معمول باید برای هر هدف مهمات داشته باشید و برای هر هدف یک رول حمله جداگانه درست کنید.
حمله گردباد
شما می توانید از اکشن خود برای حمله غوغا علیه هر تعداد موجود در فاصله 5 فوتی خود استفاده کنید، با یک رول حمله جداگانه برای هر هدف.
دفاع شکارچی برتر
در سطح پانزدهم، یکی از ویژگی های زیر را به انتخاب خود کسب می کنید.
گریز
هنگامی که شما تحت تاثیری قرار می گیرید، مانند نفس آتشین اژدهای قرمز یا طلسم رعد و برق، که به شما امکان می دهد یک پرتاب پس انداز با چابکی انجام دهید تا فقط نیمی از آسیب را دریافت کنید، در عوض اگر در پرتاب نجات موفق شوید، آسیبی نمی بینید. در صورت شکست فقط نیمی از آسیب
در مقابل جزر و مد بایستید
هنگامی که یک موجود متخاصم با یک حمله غوغا، شما را از دست می دهد، می توانید از واکنش خود استفاده کنید تا آن موجود را مجبور کنید که همان حمله را علیه موجود دیگری (غیر از خودش) به انتخاب شما تکرار کند.
دوج عجیب و غریب
وقتی مهاجمی که میبینید با حمله به شما حمله میکند، میتوانید از واکنش خود برای کاهش صدمات حمله به شما استفاده کنید.