

Bard Class Details
جزئیات کلاس بارد
زمزمه می کند و انگشتانش را روی یک بنای باستانی در خرابه ای که مدت ها فراموش شده است، زمزمه می کند، یک نیمه جن با چرم های ناهموار دانشی را در ذهنش می بیند که با جادوی آواز او تداعی می شود – دانش مردمی که بنای یادبود و آثار تاریخی را ساخته اند. حماسه اسطوره ای که به تصویر می کشد.
یک انسان جنگجوی سرسخت شمشیر خود را به صورت موزون به نامه ترازو خود می کوبد و سرعت شعار جنگی خود را تنظیم می کند و یاران خود را به شجاعت و قهرمانی تشویق می کند. جادوی آواز او آنها را تقویت و جسور می کند.
گنوم هنگام کوک کردن سینه خود می خندد، جادوی ظریف خود را بر سر نجیب زادگان جمع شده می بافد و اطمینان حاصل می کند که سخنان همراهانش مورد استقبال قرار می گیرد.
خواه دانشمند، اسکالد، یا رذل، یک بارد جادو را از طریق کلمات و موسیقی می بافد تا به متحدان الهام بخشد، روحیه دشمنان را تضعیف کند، ذهن ها را دستکاری کند، توهم ایجاد کند و حتی زخم ها را التیام بخشد.
موسیقی و جادو
در دنیای D&D، کلمات و موسیقی فقط ارتعاشات هوا نیستند، بلکه صداهایی با قدرت هستند. بارد استاد آواز، گفتار و جادوی آنهاست. باردها می گویند که چندجهانی به وجود آمده است، که سخنان خدایان به آن شکل داده است، و پژواک این کلمات اولیه آفرینش هنوز در سراسر کیهان طنین انداز است. موسیقی باردها تلاشی است برای ربودن و مهار آن پژواکها، که به طرز ماهرانهای در جادوها و قدرتهای آنها بافته شده است.
بزرگترین نقطه قوت باردها تطبیق پذیری مطلق آنهاست. بسیاری از باردها ترجیح میدهند در نبرد به حاشیه بنشینند و از جادوی خود برای الهام بخشیدن به متحدان خود و جلوگیری از دشمنان خود از راه دور استفاده کنند. اما باردها می توانند در صورت لزوم از خود در غوغا دفاع کنند و از جادوی خود برای تقویت شمشیر و زره خود استفاده کنند. طلسم های آنها به جای طلسم های مخرب آشکار به سمت جذابیت ها و توهمات متمایل است. آنها دانش گسترده ای از بسیاری از موضوعات و استعداد طبیعی دارند که به آنها امکان می دهد تقریباً هر کاری را به خوبی انجام دهند. باردها استاد استعدادهایی می شوند که ذهن خود را به کمال رساندن، از اجرای موسیقی گرفته تا دانش باطنی.
یادگیری از تجربه
باردهای واقعی در دنیا رایج نیستند. هر مینستری که در میخانه آواز می خواند یا مزاحی که در دربار سلطنتی می خواند، ادم نیست. کشف جادوی نهفته در موسیقی مستلزم مطالعه سخت و مقداری استعداد طبیعی است که اکثر تروبادورها و جونگلورها فاقد آن هستند. با این حال، تشخیص تفاوت بین این نوازندگان و باردهای واقعی دشوار است. زندگی یک بارد به سرگردانی در سراسر سرزمین و جمع آوری افسانه، داستان گفتن و زندگی بر اساس قدردانی تماشاگران، مانند هر سرگرمی دیگری می گذرد. اما عمق دانش، سطحی از مهارت موسیقایی، و لمس جادو، باردها را از همنوعان خود متمایز می کند.
تنها به ندرت افراد باکلاس برای مدت طولانی در یک مکان مستقر می شوند، و میل طبیعی آنها به سفر – یافتن داستان های جدید برای گفتن، مهارت های جدید برای یادگیری و اکتشافات جدید فراتر از افق – یک حرفه ماجراجویی را به یک فراخوان طبیعی تبدیل می کند. هر ماجراجویی فرصتی برای یادگیری، تمرین انواع مهارت ها، ورود به مقبره های فراموش شده، کشف آثار گمشده جادویی، رمزگشایی سنگ های قدیمی، سفر به مکان های عجیب و غریب یا مواجهه با موجودات عجیب و غریب است. باردها دوست دارند قهرمانان را همراهی کنند تا از نزدیک شاهد اعمال آنها باشند. باردی که میتواند داستانی الهامبخش را از تجربه شخصی تعریف کند، در میان دیگر باردها شهرت پیدا میکند. در واقع، پس از گفتن داستان های بسیار در مورد قهرمانانی که کارهای بزرگی انجام می دهند، بسیاری از باردها این مضامین را به دل می گیرند و خود نقش های قهرمانانه را بر عهده می گیرند.
ساخت یک بارد
باردها در داستان ها رشد می کنند، چه آن داستان ها واقعی باشند یا نه. پیشینه و انگیزه های شخصیت شما به اندازه داستان هایی که او درباره آنها می گوید مهم نیست. شاید کودکی امن و پیش پا افتاده ای داشته اید. هیچ داستان خوبی برای گفتن در مورد آن وجود ندارد، بنابراین ممکن است خود را به عنوان یک یتیم ترسیم کنید که توسط یک قلاده در یک باتلاق بد بزرگ شده است. یا ممکن است کودکی شما ارزش یک داستان را داشته باشد. برخی از باردها موسیقی جادویی خود را از طریق ابزارهای خارق العاده، از جمله الهام گرفتن از فی یا دیگر موجودات ماوراء طبیعی به دست می آورند.
آیا شاگردی میکردید، زیر نظر استاد درس میخواندید، تا زمانی که آماده بودید به تنهایی به میدان بروید؟ یا در کالجی رفتید که در آن لور باردیک خواندید و جادوی موسیقی خود را تمرین کردید؟ شاید شما یک جوان فراری یا یتیم بودید که با یک مرد سرگردان دوست شده بودید که مربی شما شد. یا ممکن است شما یک کودک نجیب لوس بوده باشید که توسط یک استاد آموزش داده شده است. شاید شما در چنگال یک قلاده افتادید و علاوه بر زندگی و آزادی، برای یک هدیه موسیقی نیز معامله کردید، اما به چه قیمتی؟
ساخت سریع
با پیروی از این پیشنهادات می توانید به سرعت یک بارد درست کنید. اول، کاریزما باید بالاترین امتیاز توانایی شما باشد و سپس مهارت. دوم، پس زمینه سرگرم کننده را انتخاب کنید. سوم، چراغهای رقص و طلسمهای شرورانه را به همراه طلسمهای سطح اول زیر انتخاب کنید: فرد جذاب، تشخیص جادو، کلمه شفابخش، و موج رعد و برق.
جدول باردها
Level | Proficiency Bonus |
Features | Cantrips Known |
Spells Known |
—Spell Slots per Spell Level— | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1st | 2nd | 3rd | 4th | 5th | 6th | 7th | 8th | 9th | |||||
1st | +2 | Spellcasting, Bardic Inspiration (d6) | 2 | 4 | 2 | — | — | — | — | — | — | — | — |
2nd | +2 | Jack of All Trades, Song of Rest (d6) | 2 | 5 | 3 | — | — | — | — | — | — | — | — |
3rd | +2 | Bard College, Expertise | 2 | 6 | 4 | 2 | — | — | — | — | — | — | — |
4th | +2 | Ability Score Improvement | 3 | 7 | 4 | 3 | — | — | — | — | — | — | — |
5th | +3 | Bardic Inspiration (d8), Font of Inspiration | 3 | 8 | 4 | 3 | 2 | — | — | — | — | — | — |
6th | +3 | Countercharm, Bard College Feature | 3 | 9 | 4 | 3 | 3 | — | — | — | — | — | — |
7th | +3 | — | 3 | 10 | 4 | 3 | 3 | 1 | — | — | — | — | — |
8th | +3 | Ability Score Improvement | 3 | 11 | 4 | 3 | 3 | 2 | — | — | — | — | — |
9th | +4 | Song of Rest (d8) | 3 | 12 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | — | — | — | — |
10th | +4 | Bardic Inspiration (d10), Expertise, Magical Secrets | 4 | 14 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | — | — | — | — |
11th | +4 | — | 4 | 15 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | — | — | — |
12th | +4 | Ability Score Improvement | 4 | 15 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | — | — | — |
13th | +5 | Song of Rest (d10) | 4 | 16 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | — | — |
14th | +5 | Magical Secrets, Bard College Feature | 4 | 18 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | — | — |
15th | +5 | Bardic Inspiration (d12) | 4 | 19 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | — |
16th | +5 | Ability Score Improvement | 4 | 19 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | — |
17th | +6 | Song of Rest (d12) | 4 | 20 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
18th | +6 | Magical Secrets | 4 | 22 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
19th | +6 | Ability Score Improvement | 4 | 22 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
20th | +6 | Superior Inspiration | 4 | 22 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ویژگی های کلاس
به عنوان یک بارد، ویژگی های کلاس زیر را به دست می آورید.
نقاط ضربه
ضربه تاس: 1d8 در هر سطح بارد
امتیاز در سطح اول: 8 + اصلاح کننده قانون اساسی شما
امتیازات در سطوح بالاتر: 1d8 (یا 5) + اصلاح کننده قانون اساسی شما در هر سطح بارد بعد از 1st
مهارت ها
زره: زره سبک
سلاحها: سلاحهای ساده، کمانهای دستی، شمشیرهای بلند، راپیر، شمشیرهای کوتاه
ابزار: سه آلات موسیقی به انتخاب شما
پرتاب های نجات دهنده: مهارت، کاریزما
مهارت ها: هر سه مورد را انتخاب کنید
تجهیزات
علاوه بر تجهیزاتی که توسط سابقه شما اعطا شده است، با تجهیزات زیر شروع می کنید:
(الف) یک راپر، (ب) یک شمشیر بلند، یا (ج) هر سلاح ساده
(الف) بسته یک دیپلمات یا (ب) بسته یک سرگرمی
الف) عود یا ب) هر آلت موسیقی دیگری
زره چرمی و خنجر
طلسم
شما یاد گرفته اید که تار و پود واقعیت را در هماهنگی با خواسته ها و موسیقی خود باز کنید و دوباره شکل دهید. طلسم های شما بخشی از کارنامه گسترده شما هستند، جادویی که می توانید با موقعیت های مختلف هماهنگ کنید. برای قواعد عمومی طلسمسازی به قواعد طلسمها و برای فهرست طلسم به فهرست طلسمها مراجعه کنید.
کانتریپس
شما دو کانتریپ به انتخاب خود را از لیست طلسم بارد می شناسید. همانطور که در ستون Cantrips Known جدول Bard نشان داده شده است، می توانید کانتریپ های بارد دیگری را به انتخاب خود در سطوح بالاتر یاد بگیرید.
خشاب های طلسم
جدول بارد نشان میدهد که چند اسلات طلسم دارید تا طلسمهای بارد خود را در سطح 1 و بالاتر انجام دهید. برای انجام یکی از این طلسم ها، باید یک شکاف از سطح طلسم یا بالاتر را صرف کنید. پس از اتمام یک استراحت طولانی، تمام اسلات طلسم شده را دوباره به دست می آورید.
به عنوان مثال، اگر زخمهای درمان طلسم سطح 1 را میشناسید و یک شکاف طلسم سطح 1 و سطح 2 در دسترس دارید، میتوانید زخمهای درمان را با استفاده از هر شکاف انجام دهید.
طلسم های شناخته شده از سطح 1 و بالاتر
شما چهار طلسم سطح اول انتخابی خود را از لیست طلسم بارد می شناسید.
ستون Spells Known در جدول Bard نشان می دهد که چه زمانی طلسم های بارد بیشتری را به انتخاب خود یاد می گیرید. همانطور که در جدول نشان داده شده است، هر یک از این طلسم ها باید در سطحی باشد که برای آن جایگاه های طلسم دارید. به عنوان مثال، وقتی در این کلاس به سطح 3 رسیدید، می توانید یک طلسم جدید از سطح 1 یا 2 یاد بگیرید.
علاوه بر این، هنگامی که در این کلاس یک سطح به دست می آورید، می توانید یکی از طلسم های باردی را که می شناسید انتخاب کنید و آن را با یک طلسم دیگر از لیست طلسم بارد جایگزین کنید، که همچنین باید در سطحی باشد که برای آن شکاف های طلسم دارید.
توانایی طلسم
کاریزما توانایی طلسم شما برای طلسم های بارد است. جادوی شما از قلب و روحی که در اجرای موسیقی یا سخنرانی خود می ریزید سرچشمه می گیرد. هر زمان که یک طلسم به توانایی شما در طلسم اشاره دارد، از کاریزما خود استفاده می کنید. علاوه بر این، هنگام تنظیم DC پرتاب ذخیرهسازی برای طلسم باردی که میزنید و هنگام ساختن یک رول حمله با یکی از اصلاحکننده Charisma خود استفاده میکنید.
املا ذخیره DC = 8 + پاداش مهارت شما + اصلاح کننده Charisma شما
اصلاح کننده حمله املا = پاداش مهارت شما + اصلاح کننده کاریزما شما
ریخته گری آیینی
اگر آن طلسم دارای برچسب تشریفاتی باشد، میتوانید هر طلسم باردی را که میدانید بهعنوان آیینی اجرا کنید.
تمرکز طلسم
میتوانید از یک آلات موسیقی (به بخش ابزارها مراجعه کنید) به عنوان تمرکز طلسم برای طلسمهای بارد خود استفاده کنید.
الهام باردیک
شما می توانید از طریق کلمات یا موسیقی هیجان انگیز به دیگران الهام بخشید. برای انجام این کار، در نوبت خود از یک عمل جایزه استفاده می کنید تا موجودی غیر از خودتان را در فاصله 60 فوتی خود انتخاب کنید که بتواند صدای شما را بشنود. آن موجود یک دای الهام گرفته از باردیک، d6 به دست می آورد.
یک بار در 10 دقیقه بعدی، موجود میتواند قالب را بچرخاند و عددی را که در آن قرار داده شده است را به یک بررسی توانایی، رول حمله یا پرتاب پساندازی که انجام میدهد، اضافه کند. این موجود میتواند صبر کند تا زمانی که D20 را بچرخاند قبل از اینکه تصمیم بگیرد از قالب Bardic Inspiration استفاده کند، اما باید قبل از اینکه DM بگوید آیا رول موفق است یا ناموفق تصمیم بگیرد. هنگامی که قالب Bardic Inspiration رول می شود، گم می شود. یک موجود میتواند در هر لحظه فقط یک مرگ باردیکی داشته باشد.
می توانید از این ویژگی چندین بار برابر با اصلاح کننده Charisma خود (حداقل یک بار) استفاده کنید. وقتی یک استراحت طولانی را به پایان میرسانید، استفادههای صرف شده را دوباره به دست میآورید.
وقتی به سطوح خاصی در این کلاس برسید، قالب Bardic Inspiration شما تغییر می کند. قالب در سطح 5 به d8، در سطح 10 به d10 و در سطح 15 به d12 تبدیل می شود.
همه کاره
با شروع از سطح 2، می توانید نیمی از پاداش مهارت خود را به هر بررسی توانایی که قبلاً شامل پاداش مهارت شما نمی شود، به پایین اضافه کنید.
آهنگ استراحت
با شروع از سطح دوم، می توانید از موسیقی آرام بخش یا سخنرانی برای کمک به احیای متحدان زخمی خود در طول یک استراحت کوتاه استفاده کنید. اگر شما یا موجودات دوستانهای که میتوانند عملکرد شما را بشنوند، در پایان استراحت کوتاه با صرف یک یا چند تاس ضربه، امتیازات ضربهای را دوباره به دست میآورند، هر یک از آن موجودات یک امتیاز ضربه اضافی 1d6 به دست میآورند.
امتیاز ضربه اضافی زمانی که به سطوح خاصی در این کلاس برسید افزایش می یابد: در سطح 9 به 1d8، در سطح 13 به 1d10 و در سطح 17 به 1d12.
کالج بارد
در سطح 3، شما به تکنیک های پیشرفته یک کالج بارد به انتخاب خود می پردازید: کالج لور در انتهای توضیحات کلاس یا موارد دیگر از کتابچه راهنمای بازیکن یا منابع دیگر. انتخاب شما ویژگی هایی را در سطح 3 و دوباره در سطح 6 و 14 به شما می دهد.
تجربه و تخصص
در سطح 3، دو مورد از مهارت های خود را انتخاب کنید. پاداش مهارت شما برای هر بررسی توانایی که از یکی از مهارت های انتخابی استفاده می کند، دو برابر می شود.
بهبود امتیاز توانایی
وقتی به سطح 4 رسیدید و دوباره در سطوح 8، 12، 16 و 19، می توانید یک نمره توانایی انتخابی خود را 2 افزایش دهید، یا می توانید دو نمره توانایی انتخابی خود را 1 افزایش دهید. طبق معمول، می توانید با استفاده از این ویژگی امتیاز توانایی را بالای 20 افزایش دهید.
با استفاده از قانون شاهکارهای اختیاری، میتوانید از استفاده از این ویژگی صرف نظر کنید و به جای آن شاهکار دلخواه خود را انجام دهید.
فونت الهام بخش
از زمانی که به سطح 5 رسیدید، وقتی یک استراحت کوتاه یا طولانی را به پایان می رسانید، تمام استفاده های صرف شده از الهام باردیک را دوباره به دست می آورید.
جلوه دادن
در سطح ششم، توانایی استفاده از نت های موسیقی یا کلمات قدرتمند را برای برهم زدن اثرات تأثیرگذار بر ذهن به دست می آورید. به عنوان یک اقدام، میتوانید یک عملکرد را شروع کنید که تا پایان نوبت بعدی شما ادامه دارد. در طول این مدت، شما و هر موجود دوستی در فاصله 30 فوتی شما در حفظ پرتاب ها در برابر ترس یا طلسم شدن مزیت دارید. یک موجود باید بتواند صدای شما را بشنود تا از این مزیت برخوردار شود. در صورت ناتوانی یا ساکت شدن یا اگر داوطلبانه آن را پایان دهید، اجرا زودتر به پایان می رسد (بدون نیاز به اقدام).
تجربه و تخصص
در سطح 10، دو مهارت دیگر از مهارت های خود را انتخاب کنید. پاداش مهارت شما برای هر بررسی توانایی که از یکی از مهارت های انتخابی استفاده می کند، دو برابر می شود.
اسرار جادویی
در سطح 10، دانش جادویی را از طیف گسترده ای از رشته ها غارت کرده اید. دو طلسم از هر کلاس، از جمله این یکی را انتخاب کنید. طلسمی که انتخاب میکنید باید در سطحی باشد که بتوانید اجرا کنید، همانطور که در جدول Bard نشان داده شده است، یا یک کانتریپ.
طلسمهای انتخابی بهعنوان طلسمهای بارد برای شما به حساب میآیند و در شماره ستون Spells Known جدول بارد قرار میگیرند.
شما دو طلسم اضافی را از هر کلاس در سطح 14 و دوباره در سطح 18 یاد می گیرید.
اسرار جادویی
در سطح چهاردهم، دانش جادویی را از طیف گسترده ای از رشته ها غارت کرده اید. دو طلسم از هر کلاس، از جمله این یکی را انتخاب کنید. طلسمی که انتخاب میکنید باید در سطحی باشد که بتوانید اجرا کنید، همانطور که در جدول Bard نشان داده شده است، یا یک کانتریپ.
طلسمهای انتخابی بهعنوان طلسمهای بارد برای شما به حساب میآیند و در شماره ستون Spells Known جدول بارد قرار میگیرند.
شما دو طلسم اضافی را از هر کلاس در سطح 18 یاد می گیرید.
اسرار جادویی
در سطح 18، شما دانش جادویی را از طیف گسترده ای از رشته ها غارت کرده اید. دو طلسم از هر کلاس، از جمله این یکی را انتخاب کنید. طلسمی که انتخاب میکنید باید در سطحی باشد که بتوانید اجرا کنید، همانطور که در جدول Bard نشان داده شده است، یا یک کانتریپ.
طلسمهای انتخابی بهعنوان طلسمهای بارد برای شما به حساب میآیند و در شماره ستون Spells Known جدول بارد قرار میگیرند.
الهام برتر
در سطح بیستم، زمانی که شما ابتکار عمل می کنید و هیچ استفاده ای از الهام Bardic باقی نمی ماند، یک بار استفاده را دوباره به دست می آورید.
کالج های بارد
راه و رسم یک بارد پرجمعیت است. باردها به دنبال یکدیگر می گردند تا آهنگ ها و داستان ها را عوض کنند، به دستاوردهای خود ببالند و دانش خود را به اشتراک بگذارند. باردها برای تسهیل گردهمایی های خود و حفظ سنت های خود انجمن های سست تشکیل می دهند که آنها را کالج می نامند.
کالج لور
بردهای کالج لور در مورد بیشتر چیزها چیزی میدانند، و بخشهایی از دانش را از منابع متنوعی مانند کتابهای علمی و داستانهای دهقانی جمعآوری میکنند. چه در حال خواندن تصنیفهای عامیانه در میخانهها و چه آهنگسازیهای پیچیده در دربار سلطنتی، این باردها از هدایای خود برای طلسم کردن تماشاگران استفاده میکنند. وقتی کف زدن به پایان میرسد، ممکن است تماشاگران متوجه شوند که همه چیزهایی را که میدانند حقیقت دارند، از ایمانشان به کشیشی معبد محلی گرفته تا وفاداری به پادشاه، زیر سؤال میبرند.
وفاداری این باردها در جستجوی زیبایی و حقیقت است، نه در وفاداری به یک پادشاه یا پیروی از اصول یک خدا. نجیب زاده ای که چنین باردی را به عنوان منادی یا مشاور نگه می دارد، می داند که بارد ترجیح می دهد صادق باشد تا سیاست.
اعضای کالج در کتابخانهها و گاهی در کالجهای واقعی، با کلاسهای درس و خوابگاه جمع میشوند تا اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. آنها همچنین در جشنوارهها یا امور ایالتی ملاقات میکنند، جایی که میتوانند فساد را افشا کنند، دروغها را کشف کنند، و شخصیتهای مهم خود را از قدرت مسخره کنند.
مهارت های پاداش
وقتی در سطح 3 به کالج لور میپیوندید، با سه مهارت انتخابی خود مهارت کسب میکنید.
برش کلمات
همچنین در سطح سوم، یاد می گیرید که چگونه از شوخ طبعی خود برای منحرف کردن، گیج کردن و در غیر این صورت اعتماد و شایستگی دیگران را استفاده کنید. هنگامی که موجودی که در فاصله 60 فوتی شما میبینید، حمله، بررسی توانایی یا آسیب را انجام میدهد، میتوانید از واکنش خود برای استفاده از Bardic Inspiration استفاده کنید. از رول مخلوق غلتید. شما می توانید انتخاب کنید که این ویژگی بعد از اینکه موجودی رول خود را انجام داد، استفاده کنید، اما قبل از اینکه DM تعیین کند که آیا رول حمله یا بررسی توانایی موفقیت آمیز است یا ناموفق، یا قبل از اینکه موجودی به آن آسیب وارد کند. موجودی در صورتی مصون است که صدای شما را نشنود یا در مقابل افسون شدن مصون باشد.
اسرار جادویی اضافی
در سطح ششم، شما دو طلسم را به انتخاب خود از هر کلاسی یاد می گیرید. طلسمی که انتخاب میکنید باید در سطحی باشد که بتوانید اجرا کنید، همانطور که در جدول Bard نشان داده شده است، یا یک کانتریپ. طلسمهای انتخابی بهعنوان طلسمهای بارد برای شما به حساب میآیند، اما در تعداد طلسمهایی که میشناسید حساب نمیشوند.
مهارت بی نظیر
با شروع از سطح چهاردهم، هنگامی که توانایی را بررسی می کنید، می توانید یک بار از الهام Bardic استفاده کنید. یک قالب Bardic Inspiration بچرخانید و عددی را که قرار داده شده را به بررسی توانایی خود اضافه کنید. میتوانید این کار را پس از انداختن قالب برای بررسی توانایی انجام دهید، اما قبل از اینکه DM به شما بگوید که آیا موفق میشوید یا شکست میخورید.