Classes

Cleric

یک قهرمان کشیشی که جادوی الهی را در خدمت یک قدرت برتر به کار می گیرد

Cleric Logo

Cleric Class Details

 جزئیات کلاس کلریک ( روحانی )

یک جن با دستان و چشمانی که به سمت خورشید بلند شده و دعایی بر لبانش می‌خواند، با نوری درونی می‌درخشد که برای شفای همراهان فرسوده‌اش در جنگ می‌ریزد.

کوتوله‌ای که آواز جلال می‌خواند، تبر خود را در نوارهای پهن می‌چرخاند تا صفوف اورک‌هایی را که بر علیه او چیده شده‌اند برش دهد و با هر سقوط دشمن، خدایان را ستایش کند.

انسان با نفرین کردن نیروهای مرگ، نماد مقدس خود را در حالی که نور از آن می ریزد بلند می کند تا زامبی هایی را که به همراهانش ازدحام کرده اند را عقب براند.

روحانیون واسطه بین دنیای فانی و هواپیماهای دوردست خدایان هستند. روحانیون به اندازه خدایان متفاوتی که به آنها خدمت می کنند، می کوشند تا آثار دست خدایان خود را تجسم بخشند. هیچ کشیش معمولی، یک روحانی آغشته به جادوی الهی نیست.

شفا دهنده ها و جنگجویان

جادوی الهی، همانطور که از نام آن پیداست، قدرت خدایان است که از آنها به جهان جاری می شود. روحانیون مجراهایی برای آن قدرت هستند و آن را به صورت آثار معجزه آسا نشان می دهند. خدایان این قدرت را به هر کسی که در جستجوی آن است نمی دهند، بلکه فقط به کسانی که برای انجام یک دعوت عالی انتخاب شده اند، نمی دهند.

مهار جادوی الهی به مطالعه یا آموزش متکی نیست. یک روحانی ممکن است دعاهای فرمولی و مناسک باستانی را بیاموزد، اما توانایی انجام طلسم های روحانی متکی بر فداکاری و حس شهودی از خواسته های یک خداست.

روحانیون جادوی مفید شفا و الهام بخشیدن به متحدان خود را با جادوهایی ترکیب می کنند که به دشمنان آسیب می رساند و مانع آنها می شود. آنها می توانند هیبت و ترس را برانگیزند، نفرین طاعون یا زهر بیاورند، و حتی شعله های آتش را از آسمان برای نابودی دشمنان خود فرا می خوانند. برای آن شرورانی که بیشتر از یک گرز به سر سود می برند، روحانیون به آموزش رزمی خود وابسته هستند تا به آنها اجازه دهند با قدرت خدایان در کنارشان غوغا کنند.

کارگزاران الهی

هر متکلم یا خدمتگزار معبد یا زیارتگاه روحانی نیست. برخی از کشیشان به یک زندگی ساده در خدمت معبد فراخوانده می شوند، و اراده خدایان خود را از طریق دعا و قربانی انجام می دهند، نه با جادو و قدرت بازو. در برخی شهرها، کشیشی به منزله یک منصب سیاسی است که به عنوان پله ای برای رسیدن به مقام های بالاتر اقتدار تلقی می شود و اصلاً شامل هیچ ارتباطی با خدا نمی شود. روحانیون واقعی در بیشتر سلسله مراتب نادر هستند.

وقتی یک روحانی زندگی ماجراجویانه ای را آغاز می کند، معمولاً به این دلیل است که خدایش آن را می خواهد. پیگیری اهداف خدایان اغلب مستلزم مقابله با خطرات فراتر از دیوارهای تمدن، ضربه زدن به شر یا جستجوی بقایای مقدس در مقبره های باستانی است. همچنین از بسیاری از روحانیون انتظار می رود که از پرستندگان خدایان خود محافظت کنند، که می تواند به معنای مبارزه با اورک های خشمگین، مذاکره صلح بین کشورهای متخاصم، یا مهر و موم کردن پورتالی باشد که به شاهزاده شیطان اجازه ورود به جهان را می دهد.

بیشتر روحانیون ماجراجو تا حدودی با معابد و دستورات مذهبی خود ارتباط برقرار می کنند. یک معبد ممکن است از یک روحانی درخواست کمک کند، یا یک کشیش اعظم ممکن است در موقعیتی باشد که آن را مطالبه کند.

ساخت یک کلریک

هنگامی که یک روحانی خلق می کنید، مهم ترین سوالی که باید در نظر بگیرید این است که کدام خدایی را خدمت کنید و می خواهید شخصیت شما چه اصولی را در خود جای دهد. بخش Gods of the Multiverse شامل فهرستی از بسیاری از خدایان چندجهانی است. با DM خود تماس بگیرید تا بدانید کدام خدایان در کمپین شما حضور دارند.

هنگامی که خدایی را انتخاب کردید، رابطه روحانی خود را با آن خدا در نظر بگیرید. آیا شما با میل وارد این سرویس شدید؟ یا اینکه خدا شما را انتخاب کرده و بدون توجه به خواسته های شما به خدمت وادارتان کرده است؟ کاهنان معبد با ایمان شما چگونه به شما نگاه می کنند: به عنوان یک قهرمان یا یک مزاحم؟ اهداف نهایی شما چیست؟ آیا خدای شما وظیفه خاصی برای شما در نظر گرفته است؟ یا در تلاش هستید تا ثابت کنید که شایسته یک تلاش بزرگ هستید؟

ساخت سریع

با پیروی از این پیشنهادات می توانید به سرعت یک روحانی بسازید. اول، Wisdom باید بالاترین امتیاز توانایی شما باشد و به دنبال آن قدرت یا قانون اساسی. دوم، پس زمینه acolyte را انتخاب کنید

جدول کلریک ها

Level

Proficiency

Bonus

Features

Cantrips
Known

—Spell Slots per Spell Level—

1st 2nd 3rd 4th 5th 6th 7th 8th 9th

1st

+2

Spellcasting, Divine Domain

3

2

2nd

+2

Channel Divinity (1/rest), Divine Domain Feature

3

3

3rd

+2

3

4

2

4th

+2

Ability Score Improvement

4

4

3

5th

+3

Destroy Undead (CR 1/2)

4

4

3

2

6th

+3

Channel Divinity (2/rest), Divine Domain Feature

4

4

3

3

7th

+3

4

4

3

3

1

8th

+3

Ability Score Improvement, Destroy Undead (CR 1), Divine Domain Feature

4

4

3

3

2

9th

+4

4

4

3

3

3

1

10th

+4

Divine Intervention

5

4

3

3

3

2

11th

+4

Destroy Undead (CR 2)

5

4

3

3

3

2

1

12th

+4

Ability Score Improvement

5

4

3

3

3

2

1

13th

+5

5

4

3

3

3

2

1

1

14th

+5

Destroy Undead (CR 3)

5

4

3

3

3

2

1

1

15th

+5

5

4

3

3

3

2

1

1

1

16th

+5

Ability Score Improvement

5

4

3

3

3

2

1

1

1

17th

+6

Destroy Undead (CR 4), Divine Domain Feature

5

4

3

3

3

2

1

1

1

1

18th

+6

Channel Divinity (3/rest)

5

4

3

3

3

3

1

1

1

1

19th

+6

Ability Score Improvement

5

4

3

3

3

3

2

1

1

1

20th

+6

Divine Intervention Improvement

5

4

3

3

3

3

2

2

1

1

ویژگی های کلاس

به عنوان یک روحانی، ویژگی های کلاس زیر را به دست می آورید.

نقاط ضربه
ضربه تاس: 1d8 در هر سطح روحانی
امتیاز در سطح اول: 8 + اصلاح کننده قانون اساسی شما
امتیازات در سطوح بالاتر: 1d8 (یا 5) + اصلاح کننده قانون اساسی شما به ازای هر سطح روحانی بعد از 1st

مهارت ها
زره: زره سبک، زره متوسط، سپر
سلاح: سلاح های ساده
ابزار: ندارد
پرتاب های نجات دهنده: خرد، کاریزما
مهارت ها: دو مورد را از بین تاریخ، بینش، پزشکی، متقاعدسازی و دین انتخاب کنید.

تجهیزات
علاوه بر تجهیزاتی که توسط سابقه شما اعطا شده است، با تجهیزات زیر شروع می کنید:

(الف) یک گرز یا (ب) یک چکش جنگی (در صورت مهارت)
(الف) مقیاس پست، (ب) زره چرمی، یا (ج) پست زنجیره ای (در صورت مهارت)
(الف) یک کمان پولادی سبک و 20 پیچ یا (ب) هر سلاح ساده
(الف) دسته یک کشیش یا (ب) دسته یک کاشف
یک سپر و یک نماد مقدس
طلسم
به عنوان مجرای قدرت الهی، می توانید طلسم های روحانی بسازید. برای قواعد عمومی طلسم‌سازی به قواعد طلسم‌ها و فهرست طلسم‌ها برای فهرست طلسم روحانی مراجعه کنید.

کانتریپس
در سطح 1، سه کانتریپ انتخابی خود را از لیست طلسم روحانی می شناسید. همانطور که در ستون Cantrips Known جدول Cleric نشان داده شده است، می توانید کانتریپ های روحانی دیگری را به انتخاب خود در سطوح بالاتر یاد بگیرید.

آماده سازی و ریختن طلسم
جدول Cleric نشان می دهد که چند اسلات طلسم دارید تا طلسم های کلیری خود را در سطح 1 و بالاتر انجام دهید. برای انجام یکی از این طلسم ها، باید یک شکاف از سطح طلسم یا بالاتر را صرف کنید. پس از اتمام یک استراحت طولانی، تمام اسلات طلسم شده را دوباره به دست می آورید.

شما فهرستی از طلسم های روحانی را که برای اجرا در دسترس شما هستند، با انتخاب از لیست طلسم روحانی تهیه می کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، تعدادی طلسم روحانی برابر با اصلاح کننده Wisdom + سطح روحانی خود (حداقل یک طلسم) انتخاب کنید. طلسم ها باید در سطحی باشند که برای آن جاهای طلسم دارید.

به عنوان مثال، اگر یک روحانی سطح 3 هستید، چهار اسلات طلسم سطح 1 و دو جایگاه طلسم سطح 2 دارید. با Wisdom 16، لیست طلسم های آماده شده شما می تواند شامل شش طلسم سطح 1 یا 2 در هر ترکیبی باشد. اگر زخم‌های درمان طلسم سطح 1 را آماده می‌کنید، می‌توانید آن را با استفاده از شکاف سطح 1 یا سطح 2 قالب‌گیری کنید. ریختن طلسم آن را از لیست طلسم های آماده حذف نمی کند.

پس از اتمام یک استراحت طولانی، می توانید لیست طلسم های آماده شده خود را تغییر دهید. تهیه فهرست جدیدی از طلسم‌های روحانی مستلزم زمان صرف دعا و مراقبه است: حداقل 1 دقیقه در هر سطح طلسم برای هر طلسم در لیست شما.

 

توانایی طلسم
خرد توانایی طلسم شما برای طلسم های روحانی شماست. قدرت طلسم های شما ناشی از ارادت شما به خدایتان است. هر زمان که طلسم روحانی به توانایی شما در طلسم اشاره می کند، از حکمت خود استفاده می کنید. به‌علاوه، هنگام تنظیم DC پرتاب ذخیره‌سازی برای یک طلسم روحانی که می‌زنید و هنگام ساختن یک رول حمله با یکی از اصلاح‌کننده Wisdom خود استفاده می‌کنید.

املا ذخیره DC = 8 + پاداش مهارت شما + اصلاح کننده Wisdom شما

اصلاح کننده حمله املا = پاداش مهارت شما + اصلاح کننده Wisdom شما

ریخته گری آیینی
در صورتی که آن طلسم دارای برچسب تشریفاتی باشد و طلسم را آماده کرده باشید، می توانید طلسم روحانی را به عنوان یک مراسم انجام دهید.

تمرکز طلسم
شما می توانید از یک نماد مقدس (به بخش ابزار ماجراجویی مراجعه کنید) به عنوان تمرکز طلسم برای طلسم های روحانی خود استفاده کنید.

حوزه الهی
یک دامنه مربوط به خدای خود را انتخاب کنید: دانش، زندگی، نور، طبیعت، طوفان، نیرنگ یا جنگ. دامنه Life در انتهای توضیحات کلاس به تفصیل آمده است و نمونه هایی از خدایان مرتبط با آن را ارائه می دهد. برای جزئیات بیشتر در مورد همه دامنه‌ها، به راهنمای Player’s Handbook مراجعه کنید. انتخاب شما با انتخاب آن در سطح اول، طلسم دامنه و سایر ویژگی‌ها را به شما می‌دهد. همچنین هنگامی که این ویژگی را در سطح 2 به دست می آورید، راه های بیشتری برای استفاده از Channel Divinity و مزایای اضافی در سطوح 6، 8، و 17 به شما می دهد.

طلسم های دامنه
هر دامنه دارای فهرستی از طلسم ها – طلسم های دامنه آن – است که در سطوح روحانی ذکر شده در توضیحات دامنه به دست می آورید. هنگامی که یک طلسم دامنه به دست می آورید، همیشه آن را آماده کرده اید، و در تعداد طلسم هایی که می توانید هر روز تهیه کنید، حساب نمی شود.

اگر یک طلسم دامنه دارید که در لیست طلسم روحانی ظاهر نمی شود، با این وجود این طلسم برای شما یک طلسم روحانی است.

کانال الهی
در سطح دوم، شما این توانایی را به دست می آورید که انرژی الهی را مستقیماً از خدای خود هدایت کنید و از آن انرژی برای ایجاد اثرات جادویی استفاده کنید. شما با دو افکت از این دست شروع می کنید: Turn Undead و اثری که توسط دامنه شما تعیین می شود. برخی از دامنه ها همانطور که در توضیحات دامنه ذکر شده است، با پیشرفت در سطوح به شما اثرات اضافی می دهند.

وقتی از Channel Divinity خود استفاده می کنید، انتخاب می کنید که کدام افکت ایجاد شود. سپس باید یک استراحت کوتاه یا طولانی را به پایان برسانید تا دوباره از Channel Divinity خود استفاده کنید.

برخی از جلوه های Channel Divinity نیاز به پرتاب های ذخیره دارند. هنگامی که از چنین افکتی از این کلاس استفاده می کنید، DC برابر است با املای cleric شما ذخیره DC.

با شروع از سطح 6، می توانید از Channel Divinity خود دو بار بین استراحت ها استفاده کنید و از سطح 18 شروع کنید، می توانید سه بار بین استراحت ها از آن استفاده کنید. وقتی یک استراحت کوتاه یا طولانی را به پایان می رسانید، استفاده های صرف شده خود را دوباره به دست می آورید.

Channel Divinity: Turn Undead
به عنوان یک اقدام، شما نماد مقدس خود را ارائه می دهید و دعایی را برای سرزنش مردگان بیان می کنید. هر مرده ای که بتواند شما را در فاصله 30 فوتی شما ببیند یا بشنود، باید یک پرتاب پس انداز Wisdom انجام دهد. اگر موجود در پرتاب نجات خود شکست بخورد، به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که آسیبی به آن وارد شود، چرخانده می شود.

یک موجود چرخیده باید نوبت خود را صرف کند تا تا آنجا که می تواند از شما دور شود و نمی تواند به میل خود به فضایی در 30 فوتی شما حرکت کند. همچنین نمی تواند واکنش هایی داشته باشد. برای عمل خود، می تواند فقط از اکشن Dash استفاده کند یا سعی کند از اثری که مانع حرکت آن می شود فرار کند. اگر جایی برای حرکت وجود ندارد، موجود می تواند از اکشن Dodge استفاده کند.

بهبود امتیاز توانایی
وقتی به سطح 4 رسیدید و دوباره در سطوح 8، 12، 16 و 19، می توانید یک نمره توانایی انتخابی خود را 2 افزایش دهید، یا می توانید دو نمره توانایی انتخابی خود را 1 افزایش دهید. طبق معمول، می توانید با استفاده از این ویژگی امتیاز توانایی را بالای 20 افزایش دهید.

با استفاده از قانون شاهکارهای اختیاری، می‌توانید از استفاده از این ویژگی صرف نظر کنید و به جای آن شاهکار دلخواه خود را انجام دهید.

 

Undead را نابود کنید
با شروع از سطح 5، هنگامی که یک مرده در پرتاب پس انداز خود در برابر ویژگی Turn Undead شما شکست می خورد، اگر رتبه چالش آن در آستانه مشخصی یا کمتر از آن باشد، همانطور که در جدول Destroy Undead نشان داده شده است، فوراً نابود می شود.

 

Destroy Undead
Cleric Level Destroys Undead of CR …
5th 1/2 or lower
8th 1 or lower
11th 2 or lower
14th 3 or lower
17th 4 or lower

 

مداخله الهی
با شروع از سطح 10، می توانید از خدای خود بخواهید تا زمانی که نیاز شما زیاد است، از طرف شما مداخله کند.

درخواست کمک از خدای خود مستلزم استفاده از عمل خود است. کمکی را که می‌خواهید توصیف کنید و تاس صدک بیندازید. اگر عددی برابر یا کمتر از سطح روحانی خود بنویسید، خدای شما دخالت می کند. DM ماهیت مداخله را انتخاب می کند. اثر هر طلسم روحانی یا طلسم دامنه روحانی مناسب خواهد بود.

اگر خدای شما مداخله کند، تا 7 روز دیگر نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید. در غیر این صورت، می توانید پس از اتمام یک استراحت طولانی دوباره از آن استفاده کنید.

در سطح 20، تماس شما برای مداخله به طور خودکار موفق می شود، بدون نیاز به رول.

حوزه های الهی

در پانتئون، هر خدایی بر جنبه‌های مختلف زندگی فانی و تمدن، که به آن حوزه خدا گفته می‌شود، تأثیر می‌گذارد. تمام حوزه هایی که یک خدا بر آنها نفوذ دارد، سبد الوهیت نامیده می شود. به عنوان مثال، مجموعه ای از خدای یونانی آپولو شامل حوزه های دانش، زندگی و نور است. شما به عنوان یک روحانی، یکی از جنبه های مجموعه خدای خود را برای تاکید انتخاب می کنید و به شما قدرت های مرتبط با آن حوزه اعطا می شود.

انتخاب شما ممکن است مربوط به فرقه خاصی باشد که به خدای شما اختصاص داده شده است. برای مثال، آپولو را می‌توان در یک منطقه به‌عنوان فوبوس («تابناک») آپولو پرستش کرد که بر تأثیر او بر حوزه نور تأکید می‌کرد، و در مکان دیگری به‌عنوان آپولو آسیوس («شفا») که بر ارتباط او با حوزه حیات تأکید داشت. از طرف دیگر، انتخاب دامنه شما می تواند به سادگی یک موضوع ترجیح شخصی باشد، جنبه ای از خدایی که بیشتر برای شما جذابیت دارد.

توضیحات هر حوزه نمونه هایی از خدایان را ارائه می دهد که بر آن حوزه نفوذ دارند. خدایان از جهان‌های Forgotten Realms، Greyhawk، Dragonlance، و تنظیمات کمپین Eberron، و همچنین از پانتئون‌های سلتیک، یونانی، نورس و مصری دوران باستان گنجانده شده‌اند.

دامنه زندگی

حوزه زندگی بر انرژی مثبت پر جنب و جوش – یکی از نیروهای اساسی جهان – متمرکز است که همه زندگی را حفظ می کند. خدایان زندگی از طریق شفای بیماران و مجروحان، مراقبت از نیازمندان و بیرون راندن نیروهای مرگ و مرگ، نشاط و سلامتی را تقویت می کنند. تقریباً هر خدای غیر شیطانی می تواند ادعای نفوذ بر این حوزه داشته باشد، به ویژه خدایان کشاورزی (مانند Chauntea، Arawai، و Demeter)، خدایان خورشید (مانند Lathander، Pelor، و Re-Horakhty)، خدایان شفا یا استقامت (مانند Ilmater، Mishakal، Apollo، و Diancecht) و خدایان خانه و جامعه (مانند Hestia، Hathor و Boldrei).

Life Domain Spells

Cleric Level Spells

1st

bless, cure wounds

3rd

lesser restoration, spiritual weapon

5th

beacon of hope, revivify

7th

death ward, guardian of faith

9th

mass cure wounds, raise dead

 

مهارت پاداش
هنگامی که این دامنه را در سطح 1 انتخاب می کنید، در زره های سنگین مهارت کسب می کنید.

مرید زندگی
همچنین با شروع از سطح 1، طلسم های شفابخش شما موثرتر هستند. هر زمان که از یک طلسم سطح 1 یا بالاتر برای بازگرداندن امتیاز ضربه به موجودی استفاده می‌کنید، موجود امتیاز ضربه اضافی برابر با 2 + سطح طلسم را دوباره به دست می‌آورد.

کانال الهی: حفظ زندگی
با شروع از سطح 2، می توانید از الوهیت کانال خود برای بهبود مجروحان بد استفاده کنید.

به عنوان یک اقدام، شما نماد مقدس خود را ارائه می کنید و انرژی شفابخشی را برمی انگیزید که می تواند تعدادی از نقاط ضربه را معادل پنج برابر سطح روحانی شما بازگرداند. هر موجودی را در فاصله 30 فوتی خود انتخاب کنید و آن نقاط ضربه را بین آنها تقسیم کنید. این ویژگی می‌تواند یک موجود را تا بیش از نیمی از حداکثر نقطه ضربه خود بازگرداند. شما نمی توانید از این ویژگی در یک undead یا یک ساختار استفاده کنید.

شفای مبارک
با شروع از سطح ششم، طلسم‌های شفابخشی که بر روی دیگران می‌زنید شما را نیز شفا می‌دهد. وقتی یک طلسم سطح 1 یا بالاتر می‌زنید که امتیاز ضربه را به موجودی غیر از شما باز می‌گرداند، امتیاز ضربه برابر با 2 + سطح طلسم را دوباره به دست می‌آورید.

اعتصاب الهی
در سطح هشتم، این توانایی را به دست می آورید که ضربات سلاح خود را با انرژی الهی القا کنید. هنگامی که در هر نوبت خود به یک موجود با یک حمله اسلحه ضربه می زنید، می توانید باعث شوید که حمله یک آسیب تابشی اضافی 1d8 به هدف وارد کند. هنگامی که به سطح 14 رسیدید، آسیب اضافی به 2d8 افزایش می یابد.

شفای عالی
با شروع از سطح هفدهم، زمانی که به طور معمول یک یا چند تاس برای بازگرداندن نقاط ضربه با یک طلسم می‌اندازید، در عوض از بالاترین عدد ممکن برای هر دای استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، به جای بازگرداندن 2d6 hit points به یک موجود، 12 را بازیابی می کنید.

0 0 رای ها
امتیاز کل
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x