Druid
کشیشی با ایمان قدیمی که از قدرت های طبیعت بهره می برد و شکل های حیوانی را به خود می گیرد


Druid Class Details
جزئیات کلاس دروید
یک الف که عصای قلابدار با هولی را در دست دارد، خشم طوفان را فرا میخواند و صاعقههای انفجاری را برای ضربه زدن به اورکهای حامل مشعل که جنگل او را تهدید میکنند، فرا میخواند.
یک انسان که دور از دید روی شاخه درخت بلندی به شکل پلنگ خمیده است، از جنگل در ساخت عجیب معبدی از هوای شیطانی بیرون میآید و فعالیتهای فرقهها را زیر نظر دارد.
با چرخاندن تیغه ای که از آتش خالص تشکیل شده است، یک نیمه جن به انبوهی از سربازان اسکلتی وارد می شود و جادوی غیرطبیعی را که به موجودات ناپاک ظاهر تمسخر آمیز زندگی می بخشد، از بین می برد.
درویدها چه با فراخوانی نیروهای عنصری طبیعت و چه تقلید از موجودات دنیای حیوانات، تجسمی از انعطاف پذیری، حیله گری و خشم طبیعت هستند. آنها ادعا می کنند که بر طبیعت تسلط ندارند. در عوض، آنها خود را بسط اراده تسلیم ناپذیر طبیعت می بینند.
قدرت طبیعت
درویدها بیش از هر چیز به طبیعت احترام می گذارند و جادوها و سایر قدرت های جادویی خود را یا از نیروی خود طبیعت یا از یک خدای طبیعت به دست می آورند. بسیاری از دروییدها معنویت عرفانی اتحاد متعالی با طبیعت را به جای ارادت به یک موجود الهی دنبال می کنند، در حالی که دیگران به خدایان طبیعت وحشی، حیوانات یا نیروهای عنصری خدمت می کنند. سنتهای باستانی درودی گاهی اوقات ایمان قدیمی نامیده میشوند، برخلاف پرستش خدایان در معابد و زیارتگاهها.
طلسم های دروید به سمت طبیعت و حیوانات است – قدرت دندان و پنجه، خورشید و ماه، آتش و طوفان. درویدها همچنین توانایی به خود گرفتن اشکال حیوانی را به دست می آورند، و برخی از درویدها مطالعه خاصی در مورد این عمل انجام می دهند، حتی تا جایی که شکل حیوانی را به شکل طبیعی خود ترجیح می دهند.
حفظ تعادل
برای درویدها، طبیعت در یک تعادل متزلزل وجود دارد. چهار عنصر تشکیل دهنده جهان – هوا، خاک، آتش و آب – باید در حالت تعادل باقی بمانند. اگر قرار بود یک عنصر بر عناصر دیگر قدرت پیدا کند، جهان می تواند نابود شود، به یکی از سطوح عنصری کشیده شود و به عناصر تشکیل دهنده آن تجزیه شود. بنابراین، درویدها با فرقههای شیطان عنصری و سایر فرقههایی که یک عنصر را به حذف عناصر دیگر ترویج میکنند، مخالفت میکنند.
درویدها همچنین نگران تعادل اکولوژیکی ظریفی هستند که حیات گیاهی و جانوری را حفظ می کند، و نیاز مردم متمدن به زندگی در هماهنگی با طبیعت، نه در تضاد با آن. درویدها چیزهایی را میپذیرند که طبیعت بیرحمانه است، و از چیزهایی که غیرطبیعی است، از جمله انحرافات (مانند بینندهها و ذهنها) و مردگان (مانند زامبیها و خونآشامها) متنفرند. درویدها گاهی حملاتی را علیه چنین موجوداتی انجام می دهند، به خصوص زمانی که هیولاها به قلمرو درویدها تجاوز می کنند.
درویدها اغلب در حال محافظت از مکانهای مقدس یا مراقبت از مناطقی از طبیعت بکر یافت میشوند. اما هنگامی که یک خطر مهم به وجود می آید، که تعادل طبیعت یا سرزمین هایی را که آنها محافظت می کنند، تهدید می کند، درویدها به عنوان ماجراجو نقش فعال تری در مبارزه با تهدید به عهده می گیرند.
ساخت یک دروید
هنگام ساختن یک دروید، به این فکر کنید که چرا شخصیت شما چنین پیوند نزدیکی با طبیعت دارد. شاید شخصیت شما در جامعهای زندگی میکند که ایمان قدیمی هنوز در آن رشد میکند، یا پس از رها شدن در اعماق جنگل توسط یک دروید بزرگ شده است. شاید شخصیت شما با ارواح طبیعت برخوردی دراماتیک داشته باشد، با یک عقاب غول پیکر یا گرگ وحشتناک روبرو شود و از این تجربه جان سالم به در ببرد. شاید شخصیت شما در طی یک طوفان حماسی یا یک فوران آتشفشانی متولد شده باشد، که به عنوان نشانه ای تعبیر می شود که تبدیل شدن به یک دروید بخشی از سرنوشت شخصیت شما بوده است.
آیا همیشه به عنوان بخشی از فراخوان درودی خود یک ماجراجو بوده اید، یا ابتدا زمانی را به عنوان مراقب یک بیشه مقدس یا چشمه گذرانده اید؟ شاید وطن شما توسط شیطان آلوده شده باشد و به امید یافتن یک خانه یا هدف جدید زندگی پرماجرا را آغاز کرده اید.
ساخت سریع
با پیروی از این پیشنهادات می توانید به سرعت دروید بسازید. اول، Wisdom باید بالاترین امتیاز توانایی شما باشد و سپس قانون اساسی. دوم، پس زمینه گوشه نشین را انتخاب کنید.
جدول دروید ها
Level |
Proficiency |
Features |
Cantrips |
—Spell Slots per Spell Level— |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1st | 2nd | 3rd | 4th | 5th | 6th | 7th | 8th | 9th | ||||
1st |
+2 |
Druidic, Spellcasting |
2 |
2 |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
2nd |
+2 |
Wild Shape, Druid Circle |
2 |
3 |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
3rd |
+2 |
— |
2 |
4 |
2 |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
4th |
+2 |
Wild Shape Improvement, Ability Score Improvement |
3 |
4 |
3 |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
5th |
+3 |
— |
3 |
4 |
3 |
2 |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
6th |
+3 |
Druid Circle Feature |
3 |
4 |
3 |
3 |
— |
— |
— |
— |
— |
— |
7th |
+3 |
— |
3 |
4 |
3 |
3 |
1 |
— |
— |
— |
— |
— |
8th |
+3 |
Wild Shape Improvement, Ability Score Improvement |
3 |
4 |
3 |
3 |
2 |
— |
— |
— |
— |
— |
9th |
+4 |
— |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
1 |
— |
— |
— |
— |
10th |
+4 |
Druid Circle Feature |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
— |
— |
— |
— |
11th |
+4 |
— |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
— |
— |
— |
12th |
+4 |
Ability Score Improvement |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
— |
— |
— |
13th |
+5 |
— |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
1 |
— |
— |
14th |
+5 |
Druid Circle Feature |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
1 |
— |
— |
15th |
+5 |
— |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
1 |
1 |
— |
16th |
+5 |
Ability Score Improvement |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
1 |
1 |
— |
17th |
+6 |
— |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
18th |
+6 |
Timeless Body, Beast Spells |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
1 |
1 |
1 |
1 |
19th |
+6 |
Ability Score Improvement |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
1 |
1 |
20th |
+6 |
Archdruid |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
1 |
گیاهان مقدس و چوب
دروید گیاهان خاصی را مقدس می داند، به ویژه توسکا، زبان گنجشک، توس، سنجد، فندق، هالی، ارس، دارواش، بلوط، روون، بید و سرخدار. درویدها اغلب از چنین گیاهانی به عنوان بخشی از تمرکز طلسم استفاده می کنند که دارای طول بلوط یا سرخدار یا شاخه های دارواش است.
به طور مشابه، یک دروید از چنین چوب هایی برای ساخت اشیاء دیگر مانند سلاح و سپر استفاده می کند. سرخدار با مرگ و تولد دوباره مرتبط است، بنابراین دسته های سلاح برای داس یا داس ممکن است از آن ساخته شود. خاکستر با زندگی و بلوط با قدرت همراه است. این چوبها هفتهای عالی یا سلاحهای کامل مانند چماقها یا ربعها و همچنین سپرها را میسازند. توسکا با هوا مرتبط است و ممکن است برای سلاح های پرتاب شده مانند دارت یا نیزه استفاده شود.
درویدها از مناطقی که فاقد گیاهانی هستند که در اینجا توضیح داده شده اند، گیاهان دیگری را برای استفاده مشابه انتخاب کرده اند. به عنوان مثال، یک درویید یک منطقه بیابانی ممکن است برای درخت یوکا و گیاهان کاکتوس ارزش قائل شود.
درویدها و خدایان
برخی از درویدها به نیروهای طبیعت احترام می گذارند، اما بیشتر درویدها به یکی از خدایان طبیعت پرستش شده در جهان چندگانه اختصاص دارند (فهرست خدایان در ضمیمه B شامل بسیاری از این خدایان است). پرستش این خدایان اغلب سنت باستانی تری نسبت به اعتقادات روحانیون و مردمان شهرنشین در نظر گرفته می شود. در حقیقت، در دنیای گری هاوک، ایمان دروییدی، ایمان قدیمی نامیده می شود و ادعا می کند که طرفداران زیادی در میان کشاورزان، جنگلبانان، ماهیگیران و دیگرانی که نزدیک به طبیعت زندگی می کنند، دارد. این سنت شامل پرستش طبیعت به عنوان یک نیروی اولیه فراتر از شخصیت پردازی می شود، اما پرستش بیوری، مادر اورت، و همچنین فداییان اوبادهای، اهلونا و اولا را نیز در بر می گیرد.
در دنیای Greyhawk و Forgotten Realms، محافل درودی معمولاً به ایمان یک خدای طبیعت متصل نیستند. برای مثال، هر حلقه معینی در قلمروهای فراموش شده، ممکن است شامل درویدهایی باشد که به سیلوانوس، میلیککی، الدات، چاونته یا حتی خدایان خشن خشم: تالو، مالار، اوریل و آمبرلی احترام می گذارند. این خدایان طبیعت اغلب حلقه اول نامیده می شوند، اولین دایره در میان درویدها، و بیشتر درویدها همه آنها را (حتی خدایان خشن) شایسته احترام می دانند.
درویدهای ابرون دارای عقاید آنیمیستی هستند که کاملاً به میزبان حاکم، تاریک شش یا هر یک از ادیان دیگر جهان بی ارتباط هستند. آنها معتقدند که هر موجود زنده و هر پدیده طبیعی – خورشید، ماه، باد، آتش و خود جهان – دارای روح است. پس طلسم آنها وسیله ای برای برقراری ارتباط و فرمان دادن به این ارواح است. با این حال، فرقه های مختلف درودی، فلسفه های متفاوتی در مورد رابطه مناسب این ارواح با یکدیگر و با نیروهای تمدن دارند. برای مثال، Ashbound ها معتقدند که جادوی مخفیانه یک نفرت در برابر طبیعت است، فرزندان زمستان به نیروهای مرگ احترام می گذارند، و دروازه بانان سنت های باستانی را حفظ می کنند که برای محافظت از جهان در برابر هجوم انحرافات است.
ویژگی های کلاس
به عنوان یک دروید، ویژگی های کلاس زیر را به دست می آورید.
نقاط ضربه
ضربه تاس: 1d8 در هر سطح دروید
امتیاز در سطح اول: 8 + اصلاح کننده قانون اساسی شما
امتیازات در سطوح بالاتر: 1d8 (یا 5) + اصلاح کننده قانون اساسی شما در هر سطح دروید بعد از 1st
مهارت ها
زره: زره سبک، زره متوسط، سپر (درویدها زره نمی پوشند یا از سپرهای فلزی استفاده نمی کنند)
اسلحه: چماق، خنجر، دارت، نیزه، گرز، ربع، اسلحه، داس، زنجیر، نیزه
ابزار: کیت گیاه درمانی
پرتاب های ذخیره: هوش، خرد
مهارت ها: دو مورد را از میان Arcana، دست زدن به حیوانات، بینش، پزشکی، طبیعت، ادراک، دین و بقا انتخاب کنید.
تجهیزات
علاوه بر تجهیزاتی که توسط سابقه شما اعطا شده است، با تجهیزات زیر شروع می کنید:
الف) سپر چوبی یا ب) هر سلاح ساده
(الف) یک اسکیتار یا (ب) هر سلاح سرد ساده
زره چرمی، بسته کاوشگر، و تمرکز درویدیک
درویدیک
شما درویدیک، زبان مخفی درویدها را می شناسید. می توانید به زبان صحبت کنید و از آن برای گذاشتن پیام های مخفی استفاده کنید. شما و دیگرانی که این زبان را میدانند بهطور خودکار چنین پیامی را مشاهده میکنید. دیگران حضور پیام را با بررسی موفقیت آمیز DC 15 Wisdom (درک) تشخیص می دهند، اما نمی توانند آن را بدون جادو رمزگشایی کنند.
طلسم
با تکیه بر جوهر الهی خود طبیعت، می توانید طلسم هایی برای شکل دادن به آن جوهر به اراده خود بسازید. برای قواعد عمومی طلسمسازی به قواعد طلسمها و فهرست طلسمها برای فهرست طلسم دروید مراجعه کنید.
کانتریپس
در سطح 1، دو کانتریپ انتخابی خود را از لیست طلسم دروید می شناسید. همانطور که در ستون Cantrips Known جدول دروید نشان داده شده است، در سطوح بالاتر، کانتریپ های دروید دیگری را به انتخاب خود یاد می گیرید.
آماده سازی و ریختن طلسم
جدول دروید نشان می دهد که چند اسلات طلسم دارید تا طلسم های دروید خود را از سطح 1 و بالاتر انجام دهید. برای انجام یکی از این طلسم های دروید، باید یک شکاف از سطح طلسم یا بالاتر را صرف کنید. پس از اتمام یک استراحت طولانی، تمام اسلات طلسم شده را دوباره به دست می آورید.
شما فهرستی از طلسمهای دروید را آماده میکنید که میتوانید از فهرست طلسم دروید انتخاب کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، تعدادی طلسم دروید برابر با اصلاح کننده Wisdom + سطح دروید خود (حداقل یک طلسم) انتخاب کنید. طلسم ها باید در سطحی باشند که برای آن جاهای طلسم دارید.
به عنوان مثال، اگر شما یک دروید سطح 3 هستید، چهار اسلات طلسم سطح 1 و دو جایگاه طلسم سطح 2 دارید. با Wisdom 16، لیست طلسم های آماده شده شما می تواند شامل شش طلسم سطح 1 یا 2 در هر ترکیبی باشد. اگر زخمهای درمان طلسم سطح 1 را آماده میکنید، میتوانید آن را با استفاده از شکاف سطح 1 یا سطح 2 قالبگیری کنید. ریختن طلسم آن را از لیست طلسم های آماده حذف نمی کند.
همچنین می توانید پس از اتمام یک استراحت طولانی، فهرست طلسم های آماده شده خود را تغییر دهید. تهیه فهرست جدیدی از طلسمهای دروید مستلزم صرف زمان در دعا و مراقبه است: حداقل 1 دقیقه در هر سطح طلسم برای هر طلسم در لیست شما.
توانایی طلسم
خرد توانایی طلسم کردن شما برای طلسم های دروید شماست، زیرا جادوی شما از فداکاری و هماهنگی شما با طبیعت است. هر زمان که طلسم به توانایی شما در طلسم اشاره دارد، از حکمت خود استفاده می کنید. علاوه بر این، هنگام تنظیم DC پرتاب ذخیرهسازی برای طلسم درویدی که میزنید و هنگام ساختن یک رول حمله با یکی از اصلاحکننده Wisdom خود استفاده میکنید.
املا ذخیره DC = 8 + پاداش مهارت شما + اصلاح کننده Wisdom شما
اصلاح کننده حمله املا = پاداش مهارت شما + اصلاح کننده Wisdom شما
ریخته گری آیینی
اگر این طلسم دارای برچسب تشریفاتی باشد و شما طلسم را آماده کرده باشید، می توانید یک طلسم دروید را به عنوان یک آیین انجام دهید.
تمرکز طلسم
شما می توانید از فوکوس درویدیک (به بخش Adventuring Gear مراجعه کنید) به عنوان تمرکز طلسم برای طلسم های دروید خود استفاده کنید.
شکل وحشی
با شروع از سطح 2، می توانید از عمل خود استفاده کنید تا به شکل جادویی شکل جانوری را که قبلاً دیده اید به خود بگیرید. می توانید دو بار از این قابلیت استفاده کنید. زمانی که یک استراحت کوتاه یا طولانی را به پایان می رسانید، استفاده های صرف شده را دوباره به دست می آورید.
همانطور که در جدول Beast Shapes نشان داده شده است، سطح دروید شما حیواناتی را که می توانید تبدیل به آنها کنید، تعیین می کند. به عنوان مثال، در سطح 2، می توانید به هر جانوری تبدیل شوید که دارای رتبه چالش 1/4 یا پایین تر است و سرعت پرواز یا شنا ندارد.
Beast Shapes
Level |
Max CR |
Limitations |
Example |
---|---|---|---|
2nd |
1/4 |
No flying or swimming speed |
Wolf |
4th |
1/2 |
No flying speed |
Crocodile |
8th |
1 |
— |
Giant eagle |
شما می توانید به مدت چند ساعت به شکل هیولایی بمانید که برابر با نصف سطح دروید خود (گرد به پایین) است. سپس به حالت عادی خود برمی گردید مگر اینکه استفاده دیگری از این ویژگی انجام دهید. شما می توانید با استفاده از یک عمل پاداش در نوبت خود، به فرم عادی خود برگردید. اگر بیهوش شوید، به 0 ضربه بزنید یا بمیرید، به طور خودکار برمیگردید.
در حالی که شما تبدیل شده اید، قوانین زیر اعمال می شود:
آمار بازی شما با آمار جانور جایگزین می شود، اما شما همسویی، شخصیت و امتیازات هوش، خرد و کاریزمای خود را حفظ می کنید. شما همچنین تمام مهارت ها و مهارت های خود را در پرتاب پس انداز، علاوه بر به دست آوردن مهارت های موجود، حفظ می کنید. اگر موجودی مهارتی مشابه شما دارد و پاداش موجود در بلوک آمار آن از شما بالاتر است، به جای پاداش موجود، از پاداش موجود استفاده کنید. اگر موجودی اقدامات افسانه ای یا لانه ای داشته باشد، نمی توانید از آنها استفاده کنید.
وقتی تبدیل میشوید، امتیازات وحش و تاسها را در نظر میگیرید. وقتی به فرم معمولی خود برمی گردید، به تعداد امتیازاتی که قبل از تغییر شکل داشتید باز می گردید. با این حال، اگر در نتیجه کاهش به 0 امتیاز ضربه بزنید، هر گونه آسیب اضافی به فرم عادی شما منتقل می شود. به عنوان مثال، اگر شما 10 آسیب به شکل حیوانی بگیرید و فقط 1 نقطه ضربه باقی مانده باشد، برمیگردید و 9 آسیب میگیرید. تا زمانی که آسیب اضافی فرم معمولی شما را به 0 امتیاز کاهش ندهد، شما بیهوش نمی شوید.
شما نمی توانید طلسم کنید، و توانایی شما برای صحبت کردن یا انجام هر کاری که به دست نیاز دارد محدود به توانایی های هیولای شما است. با این حال، دگرگونی تمرکز شما را روی طلسمی که قبلاً انجام دادهاید، از بین نمیبرد یا شما را از انجام اقداماتی که بخشی از یک طلسم است، مانند call lightning، که قبلاً انجام دادهاید، باز نمیدارد.
شما مزایای هر ویژگی را از کلاس، نژاد یا منبع دیگر خود حفظ می کنید و اگر فرم جدید از نظر فیزیکی توانایی انجام این کار را داشته باشد، می توانید از آنها استفاده کنید. با این حال، شما نمی توانید از هیچ یک از حواس خاص خود مانند تاریکی استفاده کنید، مگر اینکه فرم جدید شما نیز این حس را داشته باشد.
شما انتخاب می کنید که آیا تجهیزات شما در فضای شما روی زمین بیفتد، به شکل جدید شما ادغام شود یا توسط آن فرسوده شود. تجهیزات فرسوده به طور معمول عمل می کنند، اما DM تصمیم می گیرد که آیا پوشیدن یک قطعه تجهیزات برای شکل جدید عملی است یا خیر، بر اساس شکل و اندازه موجود. وسایل شما اندازه یا شکل را برای مطابقت با فرم جدید تغییر نمیدهند، و هر وسیلهای که فرم جدید نمیتواند بپوشد باید یا روی زمین بیفتد یا با آن ادغام شود. تجهیزاتی که با فرم ادغام می شوند تا زمانی که فرم را ترک نکنید تأثیری ندارند.
دایره دروید
در سطح دوم، شما انتخاب میکنید که با دایرهای از درویدها شناسایی شوید: دایره سرزمین که در انتهای توضیحات کلاس توضیح داده شده است یا یکی از کتابچه راهنمای بازیکن یا منابع دیگر. انتخاب شما ویژگی هایی را در سطح 2 و دوباره در سطوح 6، 10 و 14 به شما می دهد.
بهبود شکل وحشی
در سطح چهارم، میتوانید از عمل خود استفاده کنید تا بهطور جادویی شکل هیولایی را که قبلاً دیدهاید، با رتبه چالش 1/2 یا پایینتر که سرعت پرواز ندارد، در نظر بگیرید. می توانید دو بار از این قابلیت استفاده کنید. زمانی که یک استراحت کوتاه یا طولانی را به پایان می رسانید، استفاده های صرف شده را دوباره به دست می آورید.
بهبود نمره توانایی
وقتی به سطح 4 رسیدید، و دوباره در سطوح 8، 12، 16 و 19، می توانید یک نمره توانایی انتخابی خود را 2 افزایش دهید، یا می توانید دو نمره توانایی انتخابی خود را 1 افزایش دهید. طبق معمول، می توانید’ با استفاده از این ویژگی امتیاز توانایی را بالای 20 افزایش دهید.
با استفاده از قانون شاهکارهای اختیاری، میتوانید از استفاده از این ویژگی صرف نظر کنید و به جای آن شاهکار دلخواه خود را انجام دهید.
بهبود شکل وحشی
در سطح هشتم، میتوانید از عمل خود استفاده کنید تا به طور جادویی شکل جانوری را که قبلاً دیدهاید با رتبه چالش 1 یا پایینتر در نظر بگیرید. می توانید دو بار از این قابلیت استفاده کنید. زمانی که یک استراحت کوتاه یا طولانی را به پایان می رسانید، استفاده های صرف شده را دوباره به دست می آورید.
بدن بی زمان
با شروع از سطح 18، سحر و جادو اولیه ای که به کار می برید باعث می شود آهسته تر پیر شوید. به ازای هر 10 سالی که می گذرد، بدن شما تنها 1 سال پیر می شود.
طلسم جانوران
با شروع از سطح هجدهم، می توانید بسیاری از طلسم های دروید خود را به هر شکلی که فرض می کنید با استفاده از Wild Shape انجام دهید. شما می توانید اجزای جسمی و کلامی یک طلسم دروید را در حالی که به شکل جانور هستید اجرا کنید، اما قادر به ارائه اجزای مادی نیستید.
آرچدروئید
در سطح بیستم، می توانید تعداد نامحدودی از Wild Shape خود استفاده کنید.
علاوه بر این، میتوانید اجزای کلامی و جسمی طلسمهای دروید خود را نادیده بگیرید، و همچنین هر مؤلفه مادی را که هزینهای ندارد و توسط طلسم مصرف نمیشود، نادیده بگیرید. شما این مزیت را هم در شکل طبیعی و هم در شکل هیولایی خود از Wild Shape به دست می آورید.
حلقه های دروید
اگرچه سازماندهی آنها برای اکثر افراد خارجی نامرئی است، اما درویدها بخشی از جامعه ای هستند که سراسر سرزمین را در بر می گیرد و مرزهای سیاسی را نادیده می گیرد. همه دروییدها اسماً اعضای این جامعه دروییدی هستند، اگرچه برخی از افراد آنقدر منزوی هستند که هرگز هیچ یک از اعضای بلندپایه جامعه را ندیده اند و یا در اجتماعات دروییدی شرکت نکرده اند. درویدها یکدیگر را به عنوان برادر و خواهر می شناسند. با این حال، مانند موجودات بیابان، درویدها گاهی اوقات با یکدیگر رقابت می کنند یا حتی آنها را شکار می کنند.
در مقیاس محلی، درویدها در حلقههایی سازماندهی میشوند که دیدگاههای خاصی در مورد طبیعت، تعادل و روش دروید به اشتراک میگذارند.
دایره زمین
دایره سرزمین متشکل از عارفان و حکیمان است که از طریق سنت شفاهی گسترده از معارف و مناسک باستانی محافظت می کنند. این دروییدها در دایرههای مقدس درختان یا سنگهای ایستاده ملاقات میکنند تا اسرار اولیه را در درویدیک زمزمه کنند. عاقل ترین اعضای حلقه به عنوان کاهنان اعظم جوامعی که به ایمان قدیم پایبند هستند ریاست می کنند و به عنوان مشاور برای حاکمان آن قوم خدمت می کنند. به عنوان عضوی از این دایره، جادوی شما تحت تأثیر سرزمینی است که در آن وارد مراسم اسرارآمیز حلقه شده اید.
جایزه Cantrip
هنگامی که این دایره را در سطح 2 انتخاب می کنید، یک کانتریپ دروید اضافی را به انتخاب خود یاد می گیرید. این کانتریپ با تعداد کانتریپ های دروید که می شناسید به حساب نمی آید.
بازیابی طبیعی
با شروع از سطح 2، می توانید با نشستن در مدیتیشن و ارتباط با طبیعت، مقداری از انرژی جادویی خود را به دست آورید. در طول یک استراحت کوتاه، شکاف های طلسم شده را برای بازیابی انتخاب می کنید. اسلاتهای طلسم میتوانند یک سطح ترکیبی داشته باشند که برابر یا کمتر از نصف سطح دروید شما (گرد به بالا) باشد، و هیچ یک از اسلاتها نمیتوانند سطح ششم یا بالاتر باشند. تا زمانی که یک استراحت طولانی به پایان نرسانید، نمیتوانید دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
به عنوان مثال، هنگامی که شما یک دروید سطح 4 هستید، می توانید اسلات های طلسم را تا دو سطح بازیابی کنید. شما می توانید یک اسلات سطح 2 یا دو اسلات سطح 1 را بازیابی کنید.
طلسم دایره
ارتباط عرفانی شما با زمین این توانایی را به شما می دهد که طلسم های خاصی را بسازید. در سطوح 3، 5، 7 و 9 به طلسم های دایره ای متصل به سرزمینی که در آن دروید شده اید دسترسی پیدا می کنید. آن سرزمین – قطب شمال، ساحل، صحرا، جنگل، علفزار، کوهستان، مرداب یا زیر تاریکی – را انتخاب کنید و به فهرست جادوهای مرتبط مراجعه کنید.
هنگامی که به یک طلسم دایره دسترسی پیدا کردید، همیشه آن را آماده کرده اید، و در تعداد طلسم هایی که می توانید هر روز آماده کنید به حساب نمی آید. اگر به یک طلسم دسترسی پیدا کنید که در لیست طلسم دروید ظاهر نمی شود، با این وجود، این طلسم برای شما یک طلسم دروید است.
Arctic
Druid Level | Spells |
---|---|
3rd |
hold person, spike growth |
5th |
sleet storm, slow |
7th |
freedom of movement, ice storm |
9th |
commune with nature, cone of cold |
Coast
Druid Level | Spells |
---|---|
3rd |
mirror image, misty step |
5th |
water breathing, water walk |
7th |
control water, freedom of movement |
9th |
conjure elemental, scrying |
Desert
Druid Level | Spells |
---|---|
3rd |
blur, silence |
5th |
create food and water, protection from energy |
7th |
blight, hallucinatory terrain |
9th |
insect plague, wall of stone |
Forest
Druid Level | Spells |
---|---|
3rd |
barkskin, spider climb |
5th |
call lightning, plant growth |
7th |
divination, freedom of movement |
9th |
commune with nature, tree stride |
Grassland
Druid Level | Spells |
---|---|
3rd |
invisibility, pass without trace |
5th |
daylight, haste |
7th |
divination, freedom of movement |
9th |
dream, insect plague |
Mountain
Druid Level | Spells |
---|---|
3rd |
spider climb, spike growth |
5th |
lightning bolt, meld into stone |
7th |
stone shape, stoneskin |
9th |
passwall, wall of stone |
Swamp
Druid Level | Spells |
---|---|
3rd |
darkness, acid arrow |
5th |
water walk, stinking cloud |
7th |
freedom of movement, locate creature |
9th |
insect plague, scrying |
Underdark
Druid Level | Spells |
---|---|
3rd |
spider climb, web |
5th |
gaseous form, stinking cloud |
7th |
greater invisibility, stone shape |
9th |
cloudkill, insect plague |
Land’s Stride
با شروع از سطح ششم، حرکت در زمین های دشوار غیر جادویی هیچ تحرک اضافی برای شما ندارد. همچنین میتوانید از میان گیاهان غیرجادویی عبور کنید، بدون اینکه توسط آنها کند شود و اگر خار، خار یا خطری مشابه داشته باشند، از آنها آسیب نبینید.
بهعلاوه، شما از مزایای ذخیره پرتابها در برابر گیاهانی که به طور جادویی ایجاد شده یا دستکاری شدهاند تا مانع حرکت شوند، مانند آنهایی که توسط طلسم درهم تنیده ایجاد شدهاند، مزیت دارید.
بخش طبیعت
هنگامی که به سطح 10 رسیدید، نمی توانید توسط عناصر عنصری یا فی بترسید و در برابر سم و بیماری مصون هستید.
پناهگاه طبیعت
وقتی به سطح چهاردهم رسیدید، موجودات جهان طبیعت ارتباط شما با طبیعت را حس می کنند و برای حمله به شما مردد می شوند. هنگامی که یک جانور یا موجود گیاهی به شما حمله می کند، آن موجود باید یک پرتاب پس انداز Wisdom در برابر طلسم دروید شما، نجات DC انجام دهد. در یک ذخیره ناموفق، موجود باید هدف دیگری را انتخاب کند، در غیر این صورت حمله به طور خودکار از دست میدهد. در یک ذخیره موفقیت آمیز، این موجود به مدت 24 ساعت از این اثر مصون است.
موجودی قبل از حمله به شما از این اثر آگاه است.